Skip to main content

Al ruim een week kan ik geen SMS berichten en telefoon gesprekken meer ontvangen. Kan wel verzenden en bellen.

Heb alles wat ik op de site kon vinden al uitgeprobeerd. Wel worden de kosten bij degene die mij een bericht stuurt in rekening gebracht.

Wie kan mij helpen. Ben in Portugal en vind hetĀ erg vervelend niet gebeld te kunnen worden

Hoi @Quarta, welkom op het forum!

Ik kan me heel goed voorstellen dat het niet prettig is om - zeker terwijl je in Portugal bent - niet gebeld te kunnen worden en geen sms-berichten kan ontvangen. Ik wil even naar de instellingen van je abonnement kijken. Zou je daarvoor jouw forumprofiel (privĆ©) willen invullen met de volgende gegevens: postcode, huisnummer, het betreffende 06-nummer, de naam van de contracthouder en (bij ā€˜Persoonlijke opmerkingenā€™) de laatste 3 cijfers van je IBAN?

Geef je hier een seintje zodra jouw profiel is ingevuld?


Hallo JosƩ,

Ā 

Ik heb de gevraagde gegevens ingevuld.

Zou het erg op prijs stellen wanneer er naar gekeken kan worden met hopelijk een oplossing.

Wanneer ik gebeld wordt krijgt de beller direct de voicemail.Ā 

Alvast bedanktĀ 

Ā 

Ā 


Bedankt voor je gegevens @Quarta, ik heb meteen even meegekeken. Ik zie alles vanaf onze kant eigenlijk wel goed staan! Ik zie geen reden waarom het niet zou moeten werken.

Je toestel herstarten had je al even geprobeerd vermoed ik, maar kun je ook eens proberen te verbinden met een ander netwerk? Of vanaf een andere locatie?
Heb je de mogelijkheid je simkaart eens in een ander toestel te proberen en een andere simkaart in jouw toestel?

Welke APN heb je ingesteld staan op je toestel?
Zou je die eens op ā€œportalmmm.nlā€Ā kunnen zetten of anders ook simpelweg ā€œInternetā€ eens proberen?


Apn? Waar kan ik dat vinden?

Internet werkt trouwens prima.

Ben de hele dag al ergens anders met een andere provider.Ā Ā 

Kan ook wel bellen maar niet gebeld worden. Zelfde geldt voor sms


@QuartaĀ zou je eens bij de voicemail instellingen eens willen kijken? Kan best zijn dat ie staat ingesteld: ā€œgelijk naar voicemail.ā€ Of zet je voicemail uit, dan kun je testen of die daarna wel over gaat.Ā 


Als internet goed werkt zijn de APN instellingen goed. Roaming staat ook aan?Ā 

Apple iPhone: Ga naar Instellingen, Mobiel netwerk, Opties mobiele data voor het inschakelen van Roaming

Android: Ga naar Instellingen, Meer netwerken, Mobiele netwerken voor het inschakelen van Roaming

Als dat het geval is en je kan met geen enkele provider gebeld worden, dan hoor ik dat graag. Dan ga ik melding maken bij de technische dienst.Ā 


Hallo Bart.

Mobiel internetten is gewoon mogelijk . Roaming staat en stond ingeschakeld.Ā Ā 

Tot mijn verbazing kreeg ik vanmiddag een aantal SMS jes binnen. Gebeld worden was nog niet mogelijk tot eind van de middag .

Weet niet wat jullie gedaan hebben maar in ieder geval bedankt voor de uitstekende service via het forum van KPN.

Ā 

Met vriendelijke groet "Quarta"


Volgens mij hebben we niets gedaan maar misschien was het een tijdelijke storing ergensĀ :sweat_smile:
Fijn dat het inmiddels weer werkt!