Skip to main content

Beste lezer,

Al geruime tijd ondervind ik aanzienlijke problemen met het gebruik van internet en bellen via KPN op mijn iPhone 11 Pro.

De problemen zijn als volgt:

  1. Geen 4G op verschillende locaties en tijdstippen, waarbij KPN Edge als enige bovenin het scherm verschijnt. Het lijkt alsof er geen vast patroon of specifieke locatie is waar de verbinding wegvalt.
  2. Onderbrekingen tijdens telefoongesprekken.

Zijn er meer mensen die deze problemen ervaren? De iPhone 11 bekend staat om dergelijke kwesties in combinatie met het KPN-netwerk (zie diverse artikelen). Echter maakt KPN een onderscheidt tussen de iPhone 11 en iPhone 11 pro in dit geval.

Opvallend genoeg beweert KPN namelijk dat deze problemen niet bij de iPhone 11 Pro voorkomen, wat ik persoonlijk bijzonder vind. Sinds begin 2023 ben ik actief bezig met het zoeken naar een oplossing. Ik heb meerdere keren contact gezocht met de klantenservice en technische dienst, evenals fysiek in een KPN-winkel, maar word steeds van de ene afdeling naar de andere gestuurd.

Uiteindelijk beweert de technische dienst van KPN dat het probleem bij mijn toestel ligt, wat ik betwist omdat Apple heeft bevestigd dat er niets mis mee is (ik heb ook geen idee waarop deze bewering is gebaseerd en dit kon mij ook niet uitgelegd worden). Ook heb ik een simkaart van een andere provider in mijn toestel gebruikt, waarbij ik geen problemen ondervond met internet of bellen (waarbij ik dus uitsluit dat het niet aan mijn toestel ligt).

Ik heb het gevoel dat KPN voor hun makkelijkste optie kiest door te zeggen dat het probleem bij mijn toestel ligt en adviseert om contact op te nemen met Reconext (reparatieservice). Na contact met Reconext zeggen ze echter niets te kunnen doen qua diagnose / klantenservice naar dit probleem en dat ik beter naar een KPN-winkel kan gaan. In de KPN-winkel vertellen ze me vervolgens (na een week wachten op antwoord) dat ik contact moet opnemen met de technische dienst. De cirkel is dus rond helaas… Iets wat ze zelf ook aangaven in de winkel.

Ik heb sterk de indruk dat ik van het kastje naar de muur word gestuurd en dat KPN weinig belang lijkt te hechten aan het helpen van klanten met technische problemen, ondanks het feit dat ik maandelijks keurig mijn factuur betaal.

Als jij vergelijkbare problemen ervaart met telefonie/internet op een KPN-abonnement in combinatie met een iPhone 11 Pro, hoor ik graag van je.

Beste @Dubbelmve, welkom! Na jouw slotzin twijfel ik even of je nog reactie van mij wilt, maar ik reageer toch even op je bericht. Jammer om te lezen dat je je niet serieus genomen voelt! Het klopt wat jij zegt: er is een verschil tussen de iPhone 11 en iPhone 11 Pro. Met de iPhone 11 Pro zijn geen algemene problemen (geweest). Op het moment dat de technische dienst aangeeft dat zij niets geks vinden op het netwerk, zou de tweede optie zijn om het toestel ter reparatie in te sturen. Dat kan inderdaad via de KPN reparatiehulp. Als Reconext echter het toestel bekijkt/test, en verder niets geks vindt, kunnen zij weinig anders dan het toestel weer terugsturen naar je. 

 

Heb jij al eens een nieuwe simkaart in jouw toestel geprobeerd en jouw simkaart in een ander toestel? Met de andere combinaties ervaar je geen problemen? En het wegvallen van gesprekken is geen rode draad in te vinden? Het gebeurt niet wanneer jij op een bepaald adres bent of wanneer jij met een bepaalde persoon belt? 

 

Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat er met een specifieke telefoon iets mis is, maar dit zou dan door ofwel de KPN reparatiehulp ofwel door Apple zelf geconstateerd moeten worden. Wij als KPN klantenservice kunnen hierin helaas niets voor je betekenen. 


Beste @Marcia_ , 

Allereerst zal ik je vragen beantwoorden:

  • Ik heb een nieuwe simkaart opgestuurd gekregen echter heeft dit geen verschil gemaakt.
  • Ik heb mijn simkaart niet in een ander toestel getest, dit omdat ik deze niet tot mijn beschikking heb. 
  • Wegvallen / slecht bereik vindt niet plaats op specifieke plekken en/of momenten.

 

Ik heb een simkaart van Vodafone wel getest in dit toestel en hiermee ervaar ik geen problemen. 

 

Ik heb zelf nog een aantal vragen voor jou:

Omdat je aanhaalt dat er tussen de iPhone 11 en iPhone 11 pro verschil zit ben ik benieuwd naar wat deze verschillen zijn. Ik ben ook benieuwd naar waar de oorzaak ligt bij het probleem met de iPhone 11 (want dit moet iets zijn wat de iPhone 11 pro dus niet heeft).

Ten slot: ik heb via dit forum al meerdere mensen gesproken met exact dezelfde problemen. Vanaf wanneer wordt er door KPN besloten om dit probleem te onderzoeken? (zoals wel bij iPhone 11 is gedaan.)

Ik hoor graag van je.

 

Mvg 


Beste @Marcia_ 

Heb je bovenstaand bericht gelezen?

 

Alvast bedankt.

 

MVE


Beste @Marcia_ , 

Allereerst zal ik je vragen beantwoorden:

  • Ik heb een nieuwe simkaart opgestuurd gekregen echter heeft dit geen verschil gemaakt.
  • Ik heb mijn simkaart niet in een ander toestel getest, dit omdat ik deze niet tot mijn beschikking heb. 
  • Wegvallen / slecht bereik vindt niet plaats op specifieke plekken en/of momenten.

Ik heb een simkaart van Vodafone wel getest in dit toestel en hiermee ervaar ik geen problemen. 

 

Als je met de simkaart van een andere provider geen problemen ervaart, is dit wel gek. Kan je je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, adres en evt. klantnummer? Ik kijk met je mee. 

Ik heb zelf nog een aantal vragen voor jou:

Omdat je aanhaalt dat er tussen de iPhone 11 en iPhone 11 pro verschil zit ben ik benieuwd naar wat deze verschillen zijn. Ik ben ook benieuwd naar waar de oorzaak ligt bij het probleem met de iPhone 11 (want dit moet iets zijn wat de iPhone 11 pro dus niet heeft).

Ik weet technisch niet precies wat er aan de hand was, behalve dan dat dit alleen bij bepaalde toestellen van de iPhone 11 speelde. 

Ten slot: ik heb via dit forum al meerdere mensen gesproken met exact dezelfde problemen. Vanaf wanneer wordt er door KPN besloten om dit probleem te onderzoeken? (zoals wel bij iPhone 11 is gedaan.)

 

Op het moment dat je ergens tegenaan loopt met je toestel, kan je deze ter reparatie insturen. Dan wordt ernaar gekeken. Op het moment dat heel veel mensen hetzelfde probleem ervaren, dan zullen we natuurlijk verder kijken. Bij de iPhone 11 Pro is hier echter geen sprake van. 


Reageer