Skip to main content

Wanneer ik VoltE aanzet op mijn Xiaomi Mi 10 Pro is automatisch iedereen die belt onbekend. Maakt dus niet uit of ze wel of niet in mijn telefoon staan. Het enige dat ik in beeld te zien krijg is ‘Onbekend’. 

Is er een nieuw modem patch van KPN beschikbaar dat ik kan installeren zodat dit probleem verholpen kan worden. Dit is natuurlijk niet wenselijk. 

Groeten

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor bericht aangemaakt

Dat is lastig, @teachermettler .

Heeft het wel gewerkt?

Hier gaat een patch op je modem (wat thuis staat) natuurlijk niks in veranderen.

Xiaomi ondersteunt helaas (nog) niet alle modellen (volledig) op 4G VoLTE volgens de kpn specificaties.


@PeterG  in je mobiel zit een stuk software dat ook modem genoemd wordt. Hierop draait vaak een patch vanuit je Simkaart (die vanuit je Provider in dit geval KPN) komt. Het kan zijn dat KPN niet de juiste patch erop heeft staan waardoor nu simkaart en het stukje software in de telefoon niet goed met elkaar kunnen communiceren. 

Vaak kun je dit verhelpen met een nieuw stukje software vanuit de provider. Of vanuit een update vanuit Xiaomi zelf. Het zou dus vanuit Xiaomi kunnen komen inderdaad maar ook vanuit KPN (of een combi zelfs). Ik ben aan het achterhalen wat de mogelijkheden zijn. 

Voorheen werkte het wel (oudere android versie, maar ook een oudere simkaart). Dus vandaar dat het wat lastiger uit te sluiten lijkt. Heb meerdere keren contact gehad met Xiaomi maar ze geven allemaal wat anders aan. De een zegt dat het wel moet werken, de ander niet, weer een ander zegt dat het met een update komt en weer een ander zegt dat ik het moet na vragen bij mijn provider (kpn in dit geval). 

Wat een ellende is dit zo zeg. Super bedankt in ieder geval voor jouw reactie en het meedenken hierin! Enorm welkom! 


@teachermettler

Als je de simkaart in een toestel kunt stoppen (testen) waar je zeker van bent dat het wel werkt, dan is dat een goede optie. Maar de simkaart sluit ik wel uit; dan zou kpn véél meer klachten moeten krijgen.

Is er dan wel nummerweergave van inkomende bellers dan zit het écht in de Xiaomi.

Deze modellen Xiaomi heeft KPN na testen zelf in het assortiment opgenomen. Die doen het dus zeker.


Ah top zeg! Kijk ik daar nog even naar en anders is het echt gewoon (nog langer) afwachten. 

 

Super bedankt @PeterG 


@teachermettler

Als je de simkaart in een toestel kunt stoppen (testen) waar je zeker van bent dat het wel werkt, dan is dat een goede optie. Maar de simkaart sluit ik wel uit; dan zou kpn véél meer klachten moeten krijgen.

Is er dan wel nummerweergave van inkomende bellers dan zit het écht in de Xiaomi.

Deze modellen Xiaomi heeft KPN na testen zelf in het assortiment opgenomen. Die doen het dus zeker.

Het probleem is er zeer zeker, en het is wereldwijd. Het punt is dat mensen vaak niet doorhebben dat ze geen VOLTE gebruiken omdat deze optie uitstaat/ niet in je opties staat op o.a.  de PCO X3 & 9T Pro. Hij gaat pas aan nadat je de code *#*#86583#*#* hebt ingevoerd.  Dit doen mensen "ik ook” omdat ze tijdens het bellen geen internet meer hebben en met deze optie aan wel. Dit is een zeer kwalijke bug!

Dit is deels een Xiaomi probleem maar ook zeker KPN die dit per direct moet gaan Patchen, de forums zitter er vol mee en VOLTE wordt op de telefoons niet geactiveerd, dus je kan niet volledig gebruik maken van de gekochte functionaliteit. 

Helemaal omdat je als tijdelijke fix het Vodafone netwerk kan instellen. Grrr KPN fix dit, heel freaking Reddit etc staat vol met deze klachten..

Het is super klote dat je flitsmeister / maps etc data gaan verliezen omdat je in een call zit of niet ff snel het mailtje kan binnenhalen waar je over praat. 

 

 

 

Hier een eventuele fix: https://forum.xda-developers.com/t/guide-activate-vowifi-wlan-call.3871263/

Gebruik: Netherlands_Vodafone_LTE

Het geldt btw ook voor: VoWiFi