Skip to main content

Sinds gister heb ik een nieuwe telefoon (Htc desire 22 pro) en zijn al mijn inkomende gesprekken onbekend. Vandaag langs de kpn winkel geweest en hier hebben ze zowel op mijn telefoon, als bij kpn de instellingen gecheckt en konden we niets vinden. Als ik een gesprek zelf weg druk krijg ik wel een sms met dat ik een gesprek gemist heb met de naam erbij. Als ik de telefoon laat overgaan of opneem staat er onbekend. Ik heb vandaag ook een nieuwe simkaart gekregen in de winkel, sinds mijne nog van Telfort was en dus erg oud en ik heb gister mijn Abbonement laten verlengen bij kpn, die momenteel nog in afwachting is. Weet niet of het daarmee te maken kan hebben? 

 

 

Hallo @Jelltj 

Heb je “Bellen via 4G” aanstaan? Zet het dan eens (tijdelijk) uit. Werkt nummermelding dan wel?
In eerdere topics wordt het genoemd als oorzaak. Ook daar met de HTC Desire. Zie bijv. dit topic


Bedankt voor je antwoord! Ik had volte uitgezet en nu zie ik wel namen staan weer ook als 4g/5g erbij aanstaat.  Als ik volte aanzet en op 2g/3g zie je ook mijn inkomende gesprekken met naam, alleen niet als je volte aan hebt met bellen op 4g en/of  5g netwerk gaat. 


Mooi dat je op die manier de nummermelding wel krijgt, maar ergens gaat er toch wat fout.
Ook met VoLTE aan terwijl je 4G/5G gebruikt zou het moeten werken. Mogelijk zit er een fout in de telefoonsoftware, waardoor het niet goed samenwerkt met KPN.


Hallo @RBxx en @Jelltj ik lees meer berichten op dit forum met dezelfde klachten, lijkt een storing aan de KPN-kant.

 


Dat viel mij ook op @JanD , ik heb de moderators al ingeseind. Ze gaan het in de gaten houden.
Tot nu toe heb ik alleen klachten gezien over Xiaomi en HTC, dus mogelijk zit de fout aan die kant.


Beste @Jelltj, RBxx attendeerde mij inderdaad op dit topic. Wat jammer om te lezen dat je hier tegenaan loopt! Zou jij je 06-nummer in je forumprofiel willen zetten? Dan kan ik jouw nummer als voorbeeld doorgeven. Op welke Android versie draait jouw toestel? 


Beste @Marcia_ 

Ik heb in mijn forum profiel mijn nummer toegevoegd. Mijn telefoon draait nu op Android 12 versie 1.04.2401.2


Dankjewel! We hebben voorbeelden inmiddels doorgegeven en ik zal je op de hoogte houden van de terugkoppeling. 


Hoi @Jelltj, zoals Marcia eerder al aangaf hebben we de voorbeelden doorgegeven om te laten nakijken. Daaruit kwam het verzoek om op individuele basis technische melding aan te maken. Dat heb ik dus zojuist voor je gedaan. Vanuit die melding wordt er komende week contact met je opgenomen.


Hoi @Jelltj, zoals Marcia eerder al aangaf hebben we de voorbeelden doorgegeven om te laten nakijken. Daaruit kwam het verzoek om op individuele basis technische melding aan te maken. Dat heb ik dus zojuist voor je gedaan. Vanuit die melding wordt er komende week contact met je opgenomen.

 

Ik ga ervan uit dat er inmiddels contact met je is geweest, Jeltj. Maar voor de meelezers nog:

We zien dat het in dit geval aan het toestel ligt.  En wel specifiek aan de serie HTC Desire 22 Pro. Ons netwerk geeft het nummer wel mee naar de telefoon. Maar deze laat het niet zien. HTC zelf kan dit oplossen. Het probleem is dat het toestel niet geaccrediteerd is.