Skip to main content

Ik heb geen internet verbinding op mijn vakantie verblijf in Ouren in de ardennen. 

Ligt in een dal maar is in de vorige jaren nooit geen probleem geweest altijd prima netwerk

Alle stappen doorlopen vanuit de website en nog helemaal niets. Roaming staat aan en meer dan voldoende mb. 

Mijn man en dochter die met Ben en T-mobile bellen hebben geen enkel probleem

Baal hier stevig van wat kan het probleem zijn??? 

Hi @Dianalove, Welkom hier op ons KPN Forum! Bedankt voor je bericht en fijn dat je ons gevonden hebt. 
Flink balen dat je nu geen gebruik kunt maken van je mobiele diensten. Ik kijk natuurlijk graag even met je mee om te kijken of wij iets blokkeren.  
Kun je mij voorzien van je gegevens? Postcode, huisnummer, klantnummer en het 06-nummer zijn in eerste instantie voldoende. Je mag je gegevens achterlaten in je profiel. De vakjes waar 'privé’ achter staat zijn alleen zichtbaar voor jezelf en voor KPN moderators. 

Ik vraag me trouwens af of je in België wel al verbinding hebt gehad met je mobiel of helemaal niet meer sinds je de grens over bent. 
Heb je jouw simkaartje al eens in te telefoon van je man/dochter gedaan om te kijken of het aan het toestel ligt of de simkaart? ]


Profiel is aangevuld

Simkaart doet het in andere telefoon ook niet.

Verder in België en Duitsland en Luxemburg soms wel internet maar erg traag.

Vind het vreemd want voorgaande jaren geen enkel probleem met mijn verbinding


Dit bericht ontvangen van kpn

Beste klant, op uw verzoek hebben wij de netwerkinstellingen van uw mobiele nummer gewijzigd. Herstart uw toestel voor een goede werking. Groet, KPN

 

Helaas geen verbetering  3 streepjes met een R erboven kan niet bellen of internetten.

Nog steeds moet ik gebruik maken van de hotspot van mijn man


@Dianalove Dit jaar zou het ook zeker geen probleem moeten zijn. Bedankt voor het testen in een ander toestel. Ik heb de netwerkinstellingen m.b.t. Data (roaming) gereset. Kun je je toestel eens helemaal uit- en weer aan zetten? Ik ben benieuwd of het is opgelost. 

Bellen en sms-en gaat prima trouwens? 


Toestel aan/uit geen verbetering

Bellen gaat soms SMS lukt wel maar internetten nooit


Kan je niet handmatig inloggen  op een ander netwerk? (In plaats van automatisch)

Het lijkt er namelijk dat het netwerk in jouw vakantieregio waar je nu op aangesloten bent op dit moment niet goed werkt. 


Ook al geprobeerd maar maakt met geen enkel netwerk verbinding


@Dianalove Wat soms nog wel eens helpt is het blokkeren en deblokkeren van de simkaart. Hiermee meldt de simkaart zich helemaal af uit het netwerk en hierna dus weer aan. 
Ik vermoed/hoop dat je simkaart is blijven hangen op een mast ergens en daarom eigenlijk geen verbinding meer krijgt. 
Kun je het toestel nog één keer helemaal uit- en weer aanzetten? :fingers_crossed:

Als dit niet werkt, dan zit er niets anders op dan de Technische Dienst te informeren. Zij nemen het ticket dan binnen 3-5 werkdagen in behandeling. 

EDIT: Kun je VOLTE eens uitzetten in het toestel (bellen over 4G). 


Hoi lisa

Ook bovenstaande uitgeprobeerd maar bied ook niet de oplossing. 

Tijdens onze auto ritten heb ik soms vol 4g maar op mijn vakantie adres blijft hij alleen noodoproepen aangeven helaas.

Mbt technische dienst ik ben over 3 dagen al weer onderweg naar huis dus dat heeft niet veel zin. 

Daarnaast komen wij hier minstens 2 x per jaar dus dat betekend hoogstwaarschijnlijk ook dan geen internet verbinding


Dank voor het testen, Diana. Jammer dat het ook niet hielp. Je geeft aan dat je elders in België wel gebruik kunt maken, hoewel ook niet overal en altijd even goed. En dat het ook niet lukt om met een ander netwerk te verbinden. Wat ik me nog even afvraag: je man en dochter, zitten die op hetzelfde Belgische netwerk of een andere?

 

Ik heb nogmaals naar de netwerkinstellingen gekeken en dat staat allemaal goed. Dus van ons uit zie ik geen reden waarom het niet zou werken. Het is ook zeker mogelijk dat de Belgische provider ergens aanpassing heeft gedaan. Wellicht aan de mast, omdat het zo specifiek op je vakantieadres helemaal niet wil, en wellicht ook in hun netwerk in het algemeen als je op andere plekken met diezelfde aanbieder ook een slechtere ervaring hebt dan eerst. Daarom zou ik wel aanraden dat we hier een melding voor aanmaken. Al was het alleen maar zodat de technische dienst kan uitsluiten dat er bij ons dieper in het netwerk ook niets zit dat roet in het eten gooit. Als ze dat kunnen verifiëren, dan weten we in ieder geval zeker dat het probleem zich over de grens bevindt. En dan kunnen wij er helaas niets aan doen. En, als de technische dienst onverhoopt wel wat vindt, dan kunnen ze dat herstellen zodat je volgende keer weer normaal gebruik kunt maken.

Laat even weten of je dit dan wilt doorzetten, dan gaan we een melding aanmaken.


Hoi erik

Maak dan inderdaad maar wel een melding zou fijn zijn als het de volgende vakantie mogelijk wel lukt

Mijn man en dochter zitten in België op proximus ik op orange. 

Nu zitten we wel Bij het 3 landen punt dus moet netwerk best vaak schakelen van België, Luxemburg en Duitsland weet niet of het daar iets mee te maken kan hebben.

Nu in Duitsland prima bereik op Telekom.de


Top. Ik heb een melding gemaakt! Je krijgt hier sowieso nog een terugkoppeling op.


Reageer