Skip to main content

Met een voorheen Telfort nummer kan ik nu niet bellen/SMS'en in buitenland (EU). Alleen noodoproepen zijn toegestaan. Volgens mij heb ik ooit in het Telfort portaal een buitenland blokkade ingesteld. In mijn KPN kan ik die instelling niet vinden. Hoe kan ik dit in het buitenland controleren en eventueel deblokkeren?

 

Roaming staat aan; handmatige selectie van netwerk geeft continue de melding "kan geen verbinding maken met netwerk...). Mobiel tussentijds meerdere keren herstart. Android 9.

Hi @oduboevi, welkom hier. 

Ik kijk dit graag voor je na. Zou je ook je 06-nummer willen invullen en mij laten weten wanneer je dit hebt gedaan? 


Mobiel nummer ingevuld!


Dankjewel. Zou je het nu nogmaals willen proberen? Eventueel je toestel even herstarten.


Het werkt nog steeds niet. Toestel meerdere keren herstart, inmiddels ook in een andere regio geprobeerd, paar dagen gewacht, maar geen connectie te maken. Ook alle aanbieders (lange lijst) handmatig geprobeerd, zonder succes. Zowel bij 2, 3 als 4G netwerk.

Andere mobiel heeft op dezelfde locatie een zeer goed signaal.

Voor de zekerheid: het gaat mij vooral om bellen/sms. Mobiel internet vind ik minder belangrijk (abo is zonder mobiel internet), maar daar mag de blokkade ook van af.


Ik heb nu alles voor je gereset. Werkt nu nog steeds niet? Werkt het trouwens wel in een ander toestel als je dit nog zou kunnen proberen? Werkt gebeld worden trouwens wel?


@oduboevi, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 


Het werkt nog steeds niet. Gebeld worden lukt ook niet. Inmiddels heb ik een naald gevonden (vandaar late reactie) en de simkaart ook in een andere mobiel (die met andere simkaart wel in het buitenland volledig operationeel is) gestopt, maar ook dan geen succes; bellen en gebeld worden werkt gewoon niet in het buitenland.


Dan zal ik hiervoor een melding moeten maken voor onze technische dienst. Ik heb dan wel een antwoord nodig op de volgende vragen:

In welke land ben je nu precies?

Welk toestel gebruik je? Minder relevant aangezien het in 2 toestellen niet werkt. 


Het land was Frankrijk, op meerdere plekken (Auvergne, Drome Provencale, Gard en de Grand Est). Dus aan de regio kan het niet liggen.

Het toestel is een OnePlus 3T met Android 9. Het tweede toestel is een OnePlus 7T met Android 10. Op beide mobielen kon de simkaart geen verbinding maken met een buitenlandse provider. 

Op de terugweg naar NL kon de mobiel (OnePlus 3T) in Luxemburg en België nog steeds geen verbinding maken met een mobiel netwerk. Bellen/SMS’en werkte daar dus ook niet.

Terug in NL maakte de mobiel direct verbinding met het netwerk van KPN waarna bellen ook direct weer mogelijk was (zonder iets aan de instellingen te hebben veranderd).


Ik kan geen oorzaak vinden. Ik stel voor om de simkaart even om te ruilen voor een nieuwe, als jij dat ook goed vindt ga ik een nieuwe voor je bestellen.


Prima om de simkaart om te ruilen voor een nieuwe. Alleen testen wordt op korte termijn lastig omdat ik geen plannen heb om binnenkort weer naar het buitenland te gaan.


Dat snap ik, maar dan is dat in ieder geval al gedaan voor een volgende keer. De simkaart is bij deze onderweg. :relaxed: