Skip to main content

Goedemorgen,

 

Ik ben zwaar teleurgesteld in KPN. Ongeveer een maand geleden had ik de mogelijkheid om over te stappen naar KPN en had dit dus ook gedaan. Een mobiel abonnement met een Samsung S21 Ultra 5G 256GB. Telefonisch alles geregeld, ik kon mijn nummer behouden, ik kreeg mijn toestel al en zou per november gaan betalen als mijn oude abonnement klaar was. Alles geregeld, telefoon binnen, mooie aanbieding, helemaal top.

Echter bleek er achteraf iets fout gegaan te zijn waardoor er een verkeerd abonnement afgesloten te zijn waardoor mijn abonnement per begin augustus al inging, en niet per november. Hierdoor zou ik bijna 4 maanden met dubbele kosten zitten, iets waar ik uiteraard niet op zit te wachten. Ik heb uiteraard direct contact opgenomen, en er was op 1 ding na geen mogelijkheid meer om dit om te zetten of te regelen. Het enige wat nog kon is dat ik het abonnement zou annuleren (die dag was de laatste mogelijkheid). Dit betekende wel dat ik alles, inclusief het toestel, diezelfde dag nog moest terugsturen. Op het moment dat dat gedaan was kon ik datzelfde abonnement weer aanvragen en dan zou alles goed gaan.

Dat heb ik uiteraard gedaan, telefoon teruggestuurd, en enkele dagen geleden kreeg ik de melding dat alles verwerkt was. Vandaag wilde ik dat abonnement opnieuw afsluiten, echter bleek dat de maandelijkse kosten omhoog waren gegaan (€4,- per maand), en het eenmalige bedrag dat ik moet betalen voor het toestel was €80,- omhoog gegaan. Ik contact opgenomen, en wat blijkt, er kan daar niets aan veranderd worden. Wel werd gezegd dat op het moment dat mijn Thuis abonnement (TV+Internet) in januari afloopt, dat ze daar wel iets met de prijs kunnen in de vorm van een gratis pakket o.i.d. 

Toen ik aangaf daar dan wel gebruik van te willen maken en dat wel zwart op wit te willen, gaf de medewerker aan dat dat lastig was en dat ik hem op zijn woord moest geloven. Kan hij niets aan doen, maar na wat er allemaal fout is gegaan is dat voor mij absoluut geen mogelijkheid. Straks bel ik in januari en weet niemand iets hiervan, wat natuurlijk kan in een groot bedrijf. Hij maakte wel een ticket aan, alleen toen viel de verbinding weg.

Ik vind het oprecht heel jammer dat het allemaal zo loopt, aangezien ik onwijs tevreden ben met mijn TV + Internet van KPN en ik graag met mijn telefoon abonnement naar KPN wil. Alleen het voelt dan wel als onrecht als er na alles wat er mis is gegaan niet eens een beetje tegemoet gekomen kan worden.

 

Ian

Hallo @Ian95, welkom op het KPN forum! Allereerst vind ik het fijn om te lezen dat je tevreden bent over jouw KPN Thuis abonnement. :green_heart:  Je wilt ook graag met jouw mobiele abonnement overstappen, maar dat ging in eerste instantie niet goed. Ineens ging jouw nieuwe abonnement, welke je had aangevraagd met nummerbehoud, begin augustus al in, terwijl dit pas in november had gemoeten. Hierdoor zou je enkele maanden met dubbele kosten zitten en dus is ervoor gekozen om de bestelling te annuleren. Nu wil je de bestelling opnieuw plaatsen, maar zou je duurder uit zijn. De vraag is nu of we je hierin niet tegemoet kunnen komen.

Ik heb momenteel nog geen gegevens van je, dus kan niet inhoudelijk reageren, maar ik kan wel speculeren. Als ik dit zo lees, lijkt het er namelijk op dat nummerbehoud net een paar dagen te vroeg is aangevraagd. Als je wilt overstappen naar een andere provider, dan kan je 120 dagen van te voren nummerbehoud aanvragen. Dit is iets minder dan vier maanden. Men denkt vaak dat dit precies vier maanden van tevoren kan, maar dat is dus niet het geval. Vraag je te vroeg nummerbehoud aan, dan wordt dit door de huidige provider afgewezen, want je zit immers nog in contract. Met als gevolg dat het nieuwe abonnement geactiveerd wordt met een nieuw nummer. Ik vermoed dat dit bij jou ook aan de orde is. Maar nogmaals, ik heb geen gegevens, dus durf het niet met zekerheid te zeggen.

Dan geef je aan dat als je nu hetzelfde abonnement zou kiezen, je dan € 4,00 per maand meer voor jouw abonnement moet betalen en daarbij is het toestel ook nog eens € 80,00 duurder geworden. De KPN Hussel Mobiel abonnementen zijn 5 juli 2021 voor het laatst aangepast. De abonnementen zijn daarbij goedkoper geworden, niet duurder. Ik vind het dan ook lastig om voor te stellen dat jouw abonnementskosten € 4,00 per maand meer zouden zijn dan eerder. Heb je hier anders screenshots van? Dan kan ik zien wat jij ziet. Voor wat betreft de eenmalige toestelkosten: Ik ben bang dat ik hier niets aan kan doen. De prijs van toestellen varieert nogal, helemaal nu met het wereldwijde tekort aan chips. 

Je hebt ook telefonisch contact met ons opgenomen om te kijken wat de mogelijkheden zijn. In dat gesprek werd aangegeven dat er in januari wel korting op jouw Thuis abonnement gegeven kon worden, als coulance. Je wilt dit graag zwart op wit hebben. Helaas kan ik je dit niet toezeggen. KPN doet namelijk in principe niet aan verlengkorting. Het is dus geheel afhankelijk van de acties op dat moment wat de mogelijkheden zijn. Ik kan eventueel wel voor je controleren het mijn collega nog gelukt was om een ticket aan te maken. Kun je daarvoor je gegevens invullen in je forumprofiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Hallo @Ian95, welkom op het KPN forum! Allereerst vind ik het fijn om te lezen dat je tevreden bent over jouw KPN Thuis abonnement. :green_heart:  Je wilt ook graag met jouw mobiele abonnement overstappen, maar dat ging in eerste instantie niet goed. Ineens ging jouw nieuwe abonnement, welke je had aangevraagd met nummerbehoud, begin augustus al in, terwijl dit pas in november had gemoeten. Hierdoor zou je enkele maanden met dubbele kosten zitten en dus is ervoor gekozen om de bestelling te annuleren. Nu wil je de bestelling opnieuw plaatsen, maar zou je duurder uit zijn. De vraag is nu of we je hierin niet tegemoet kunnen komen.

Ik heb momenteel nog geen gegevens van je, dus kan niet inhoudelijk reageren, maar ik kan wel speculeren. Als ik dit zo lees, lijkt het er namelijk op dat nummerbehoud net een paar dagen te vroeg is aangevraagd. Als je wilt overstappen naar een andere provider, dan kan je 120 dagen van te voren nummerbehoud aanvragen. Dit is iets minder dan vier maanden. Men denkt vaak dat dit precies vier maanden van tevoren kan, maar dat is dus niet het geval. Vraag je te vroeg nummerbehoud aan, dan wordt dit door de huidige provider afgewezen, want je zit immers nog in contract. Met als gevolg dat het nieuwe abonnement geactiveerd wordt met een nieuw nummer. Ik vermoed dat dit bij jou ook aan de orde is. Maar nogmaals, ik heb geen gegevens, dus durf het niet met zekerheid te zeggen.

Dan geef je aan dat als je nu hetzelfde abonnement zou kiezen, je dan € 4,00 per maand meer voor jouw abonnement moet betalen en daarbij is het toestel ook nog eens € 80,00 duurder geworden. De KPN Hussel Mobiel abonnementen zijn 5 juli 2021 voor het laatst aangepast. De abonnementen zijn daarbij goedkoper geworden, niet duurder. Ik vind het dan ook lastig om voor te stellen dat jouw abonnementskosten € 4,00 per maand meer zouden zijn dan eerder. Heb je hier anders screenshots van? Dan kan ik zien wat jij ziet. Voor wat betreft de eenmalige toestelkosten: Ik ben bang dat ik hier niets aan kan doen. De prijs van toestellen varieert nogal, helemaal nu met het wereldwijde tekort aan chips. 

Je hebt ook telefonisch contact met ons opgenomen om te kijken wat de mogelijkheden zijn. In dat gesprek werd aangegeven dat er in januari wel korting op jouw Thuis abonnement gegeven kon worden, als coulance. Je wilt dit graag zwart op wit hebben. Helaas kan ik je dit niet toezeggen. KPN doet namelijk in principe niet aan verlengkorting. Het is dus geheel afhankelijk van de acties op dat moment wat de mogelijkheden zijn. Ik kan eventueel wel voor je controleren het mijn collega nog gelukt was om een ticket aan te maken. Kun je daarvoor je gegevens invullen in je forumprofiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Ik heb mijn gegevens ingevuld. 


Ik kan op basis van de gegevens in jouw profiel helaas geen abonnement vinden, @Ian95. Zou je de gegevens willen controleren? Tevens wil ik je vragen om het klantnummer van jouw Thuis abonnement toe te voegen. Alvast bedankt.


Ik kan op basis van de gegevens in jouw profiel helaas geen abonnement vinden, @Ian95. Zou je de gegevens willen controleren? Tevens wil ik je vragen om het klantnummer van jouw Thuis abonnement toe te voegen. Alvast bedankt.

Als het goed is staat alles goed?


Hallo @Ian95, welkom op het KPN forum! Allereerst vind ik het fijn om te lezen dat je tevreden bent over jouw KPN Thuis abonnement. :green_heart:  Je wilt ook graag met jouw mobiele abonnement overstappen, maar dat ging in eerste instantie niet goed. Ineens ging jouw nieuwe abonnement, welke je had aangevraagd met nummerbehoud, begin augustus al in, terwijl dit pas in november had gemoeten. Hierdoor zou je enkele maanden met dubbele kosten zitten en dus is ervoor gekozen om de bestelling te annuleren. Nu wil je de bestelling opnieuw plaatsen, maar zou je duurder uit zijn. De vraag is nu of we je hierin niet tegemoet kunnen komen.

Ik heb momenteel nog geen gegevens van je, dus kan niet inhoudelijk reageren, maar ik kan wel speculeren. Als ik dit zo lees, lijkt het er namelijk op dat nummerbehoud net een paar dagen te vroeg is aangevraagd. Als je wilt overstappen naar een andere provider, dan kan je 120 dagen van te voren nummerbehoud aanvragen. Dit is iets minder dan vier maanden. Men denkt vaak dat dit precies vier maanden van tevoren kan, maar dat is dus niet het geval. Vraag je te vroeg nummerbehoud aan, dan wordt dit door de huidige provider afgewezen, want je zit immers nog in contract. Met als gevolg dat het nieuwe abonnement geactiveerd wordt met een nieuw nummer. Ik vermoed dat dit bij jou ook aan de orde is. Maar nogmaals, ik heb geen gegevens, dus durf het niet met zekerheid te zeggen.

Dan geef je aan dat als je nu hetzelfde abonnement zou kiezen, je dan € 4,00 per maand meer voor jouw abonnement moet betalen en daarbij is het toestel ook nog eens € 80,00 duurder geworden. De KPN Hussel Mobiel abonnementen zijn 5 juli 2021 voor het laatst aangepast. De abonnementen zijn daarbij goedkoper geworden, niet duurder. Ik vind het dan ook lastig om voor te stellen dat jouw abonnementskosten € 4,00 per maand meer zouden zijn dan eerder. Heb je hier anders screenshots van? Dan kan ik zien wat jij ziet. Voor wat betreft de eenmalige toestelkosten: Ik ben bang dat ik hier niets aan kan doen. De prijs van toestellen varieert nogal, helemaal nu met het wereldwijde tekort aan chips. 

Je hebt ook telefonisch contact met ons opgenomen om te kijken wat de mogelijkheden zijn. In dat gesprek werd aangegeven dat er in januari wel korting op jouw Thuis abonnement gegeven kon worden, als coulance. Je wilt dit graag zwart op wit hebben. Helaas kan ik je dit niet toezeggen. KPN doet namelijk in principe niet aan verlengkorting. Het is dus geheel afhankelijk van de acties op dat moment wat de mogelijkheden zijn. Ik kan eventueel wel voor je controleren het mijn collega nog gelukt was om een ticket aan te maken. Kun je daarvoor je gegevens invullen in je forumprofiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Wil hier overigens wel op antwoorden dat ik het aan kan tonen dat het abonnement nu duurder is, en dat jouw collega aan de telefoon dat ook zag.


Ik weet niet waar het mis is gegaan, maar ik kan de abonnementen nu wel vinden, gelukkig. Ik zie dat je op 29 juli de aanvraag voor mobiel hebt gedaan. Op 12 augustus heb je contact met ons opgenomen omdat nummerbehoud was afgewezen en je hierdoor met dubbele kosten kwam te zitten. Logisch dat je er toen voor hebt gekozen om deze bestelling te annuleren. Zoals ik al vermoedde, was je net te vroeg met het aanvragen van nummerbehoud. Nummerbehoud aanvragen kan 120 dagen voor het einde van jouw contract. Hierdoor heeft jouw huidige provider nummerbehoud tegen gehouden.

Wat betreft de kosten: Als ik jouw bestelling van 29 juli vergelijk met vandaag, dan zit hier inderdaad verschil in. Het Unlimited abonnement is sinds kort weer voor de oude prijs van € 35,00 (in plaats van het actie tarief van € 32,50) verkrijgbaar. Die overige € 1,50 kan ik echter niet verklaren. Het enige wat ik nog zou kunnen bedenken is dat dit in het maximale toestelkrediet zit, maar dan wel voor de prijs van Unlimited € 2,50 duurder werd. Dus je een toestelkrediet van € 42,00 kon afsluiten in plaats van € 38,00 wat je bij de bestelling van 29 juli had gekozen. Als ik alles gelijk houd aan de bestelling van 29 juli, dan kom ik op het volgende:

  • KPN Unlimited data en onbeperkt bellen/sms, € 40,00
  • Korting zolang het abonnement loopt, - € 5,00
  • Samsung Galaxy S21 Ultra 5G Dual-SIM 256GB, Phantom Black, € 38,00
  • Toestelverzekering Standaard, € 12,99
  • Korting op mobiel (zolang je mobiel en thuis combineert), - € 7,50

Met de volgende eenmalige kosten:

  • Toestel, € 240,00
  • Thuiskopheffing toestellen, € 8,83
  • Aansluitkosten, € 25,00

Kortom: ik zie wat jij ziet, hoewel de prijzen verschillen. Ik kan er alleen niets aan veranderen. De prijs van toestellen varieert nogal, helemaal nu met het wereldwijde tekort aan chips. Ik heb wel nog even gekeken of mijn collega een ticket aangemaakt had, maar dit is helaas niet gebeurd. Ik kan dan ook niet toezeggen dat je in januari korting op jouw thuis abonnement krijgt. Dit is geheel afhankelijk van de acties op dat moment. Ik snap heel goed dat je hiervan baalt, maar ik kan de situatie niet anders maken.


Ik weet niet waar het mis is gegaan, maar ik kan de abonnementen nu wel vinden, gelukkig. Ik zie dat je op 29 juli de aanvraag voor mobiel hebt gedaan. Op 12 augustus heb je contact met ons opgenomen omdat nummerbehoud was afgewezen en je hierdoor met dubbele kosten kwam te zitten. Logisch dat je er toen voor hebt gekozen om deze bestelling te annuleren. Zoals ik al vermoedde, was je net te vroeg met het aanvragen van nummerbehoud, waardoor jouw huidige provider deze tegengehouden heeft.

Wat betreft de kosten: Als ik jouw bestelling van 29 juli vergelijk met vandaag, dan zit hier inderdaad verschil in. Het Unlimited abonnement is sinds kort weer voor de oude prijs van € 35,00 (in plaats van het actie tarief van € 32,50) verkrijgbaar. Die overige € 1,50 kan ik echter niet verklaren. Het enige wat ik nog zou kunnen bedenken is dat dit in het maximale toestelkrediet zit, maar dan wel voor de prijs van Unlimited € 2,50 duurder werd. Dus je een toestelkrediet van € 42,00 kon afsluiten in plaats van € 38,00 wat je bij de bestelling van 29 juli had gekozen. Als ik alles gelijk houd aan de bestelling van 29 juli, dan kom ik op het volgende:

  • KPN Unlimited data en onbeperkt bellen/sms, € 40,00
  • Korting zolang het abonnement loopt, - € 5,00
  • Samsung Galaxy S21 Ultra 5G Dual-SIM 256GB, Phantom Black, € 38,00
  • Toestelverzekering Standaard, € 12,99
  • Korting op mobiel (zolang je mobiel en thuis combineert), - € 7,50

Met de volgende eenmalige kosten:

  • Toestel, € 240,00
  • Thuiskopheffing toestellen, € 8,83
  • Aansluitkosten, € 25,00

Kortom: ik zie wat jij ziet, hoewel de prijzen verschillen. Ik kan er alleen niets aan veranderen. De prijs van toestellen varieert nogal, helemaal nu met het wereldwijde tekort aan chips. Ik heb wel nog even gekeken of mijn collega een ticket aangemaakt had, maar dit is helaas niet gebeurd. Ik kan dan ook niet toezeggen dat je in januari korting op jouw thuis abonnement krijgt. Dit is geheel afhankelijk van de acties op dat moment. Ik snap heel goed dat je hiervan baalt, maar ik kan de situatie niet anders maken.

 

Ik vind het echt heel jammer hoe hier mee omgegaan wordt. Allereerst wordt er tegen mij gezegd dat ik over kan stappen, wat ik dan ook doe. Vervolgens gaat het mis met het abonnement en moet ik het toestel terugsturen, omdat ik anders met dubbele kosten zit. Dit heb ik gedaan op initiatief van jullie. Werd ook gezegd dat er iets aan de kant van KPN was misgegaan. Er wordt mij verteld dat ik daarna het abonnement opnieuw aan kan vragen. Er wordt zelfs door een collega nog gezegd dat ik van een actie die op dat moment liep (ook met oordopjes erbij), gewoon gebruik kan maken.

Vervolgens blijkt het abonnement flink duurder, neem ik daar contact over op. Kan er helemaal niets geregeld worden, alleen een toezegging van korting op een thuis abonnement dat eigenlijk geen toezegging is. Achteraf blijkt daar ook niets over genoteerd te zijn. 

Ik voel me eerlijk gezegd best wel in m’n hemd gezet. Als ik dit had geweten had ik het wel anders gedaan. Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik nu twijfel om met mijn telefoonabonnement naar KPN te gaan, of om überhaupt mijn thuispakket na het 1e jaar te gaan verlengen. Ik ben helemaal niet uit op torenhoge kortingen of wat dan ook, maar een klein beetje coulance voelt wel net zo eerlijk. Tevens hebben jullie afgelopen vrijdag nog de abonnementskosten van mijn telefoon afgeschreven, daar lijkt ook iets niet goed te gaan.


Ik snap heel goed dat je baalt, maar ik kan de situatie echt niet anders maken. Zoals ik in mijn vorige bericht heb uitgelegd, is het niet bij KPN fout gegaan, maar heeft de huidige provider de overstap tegengehouden. Op het moment dat je contact met ons opnam, was het advies om de bestelling te annuleren en opnieuw in te leggen het beste advies om dubbele kosten te voorkomen. Was je eerder geweest, dan hadden we het mogelijk op een andere manier op kunnen lossen, maar ten tijde van het contact, was dit toch echt de beste oplossing. Wanneer een bestelling wordt geannuleerd en opnieuw wordt geplaatst, dan kun je gebruik maken van de actie die op het moment van de meest recente bestelling geldt. Je kunt dus niet meer gebruik maken van de actie die gold op het moment dat je de eerste bestelling plaatste.

Mocht mijn collega de indruk gewekt hebben dat dit wel kan, dan kan ik niet meer dan mijn excuses aanbieden voor de miscommunicatie. Ik kan verder alleen niets voor je betekenen.