Skip to main content

  

Mobiele nummer is niet bereikbaar, als er iemand belt dan wordt er aangegeven dat het nummer niet in gebruik is. Ik kan zelf wel bellen en internetten. Diverse keren opnieuw opgestart, Sim eruitgehaald, staat niet op storen of op doorgeschakeld. Vanochtend 2 x contact gehad met klantenservice via chat maar contact is tot 2 keer verbroken en probleem is er nog steeds wat nu? 

Na 1,5 dag weer mobiel bereikbaar voor inkomende gesprekken. Probleem voor nu opgelost. Maar blijft raadsel

 


Momenteel hetzelfde probleem als Christel. Heel veel doet het. Ik kan bijv. wel andere mensen bellen/internetten etc., maar niet gebeld worden. Melding: nummer niet in gebruik. Extra vervelend aangezien het zakelijk gebruik is.

*admin: afgesplitst en quotes toegevoegd voor context

Hallo @Het IJsmanneke 

Ben je soms recent met nummerbehoud overgekomen van een andere provider naar KPN?
Kan je door niemand gebeld worden of bijvoorbeeld alleen niet door abonnee’s van de oude provider?


Hi RBxx, Vraag 1: nee. Vraag 2: deels nee; nog mee bezig. 


Ok @Het IJsmanneke , dan ligt het iig niet aan een onvolledige portering (overzetting) tussen twee providers. Dan zal een KPN moderator hier verder naar moeten kijken. Succes!


Dank voor je reactie, Ruud. Volgens mij inderdaad niet. Ben alleen verwisseld met het toestel; niet zo zeer de SIM-kaart. Hopelijk is het snel opgelost. Dankje!


Hallo @Het IJsmanneke, welkom op ons forum! Ik zie dat @RBxx me al een beetje heeft geholpen door een aantal vragen te stellen, fijn! Het probleem ligt dus niet in een onvolledige portering, kunnen we dat afstrepen. Je geeft aan recent een nieuw toestel in gebruik te hebben genomen. Is dit ook wanneer de problemen zijn begonnen? Zo ja, dan denk ik dat we het probleem in het toestel moet zoeken. Het is dan belangrijk om te kijken of de instellingen goed staan. Misschien staat er in jouw toestel wel een doorschakeling actief of een andere instelling verkeerd waardoor er een blokkade actief is. Je kunt hiervoor onze toestelhulp gebruiken.


Hallo Denise, dank voor je reactie. Klopt. Het lig niet in de portering. Onlangs ben ik er achter gekomen dat het probleem eigenlijk alleen tussen mijn zakelijke telefoon en privé telefoon zit met bellen (KPN vs Youphone). Door elk ander nummer kan ik wel gebeld worden, denk ik althans (van de nummers die ik geprobeerd heb). Conclusie: probleem lijkt dus mee te vallen. Vooralsnog is het prima zo.


Fijn dat het probleem mee lijkt te vallen, maar het blijft natuurlijk wel raar dat jouw zakelijke en privé telefoon elkaar niet kunnen bellen. Heb je beide toestellen ook al opnieuw opgestart? Wie weet helpt dit.


Inderdaad. Dank voor de tip. Hij doet hetttt!!!!!!!:innocent:


Super! Soms kan de oplossing zo simpel zijn. :smile:


Top!