Skip to main content

Ik kan wel bellen via het mobiele netwerk. Helaas kan de gene die ik bel mij niet horen. Bellen via Whatsapp gaat prima. Dus waarom lijkt de microfoon niet te werken via het kon netwerk?

 

Er is een simkaart update gedaan omdat ik nog een Telfort anno had. 

 

Wat is nodig om weer normaal te kunnen bellen via het kon netwerk?

Hoi @efrolich, welkom op het forum. Dat is een gek probleem inderdaad! Heb je dit alleen als jij belt naar mensen, of speelt het ook als mensen jou bellen? Heb je, naast de simkaart update, ook al andere dingen geprobeerd, zoals het herstarten van het toestel? En welk merk/model toestel heb je precies?


@Jasper het ging fout beide kanten op. KPN gebeld. Die gaven als oplossing dat ik VolTe uit moest zetten omdat het netwerk daar niet goed mee overweg zou kunnen. Opvallend was dat ze me belden een dag na mijn melding en dat die verbinding ineens weer goed werkte. Dus nog voor ik de instelling uit had gezet. Het werkt nu weer naar behoren met en zonder die instelling?!

Er is door KPN goed gereageerd maar twijfel wel of er misschien toch iets anders bij hen fout zat...


VoLTE uitzetten kan voor sommige specifieke gevallen inderdaad een oplossing zijn @efrolich, dat heb ik vaker gehoord. Maar in jouw geval was het blijkbaar al verholpen voordat je daar de kans voor kreeg. Ik weet niet wat het dan was, maar het belangrijkste is dat het weer werkt natuurlijk. Mocht het toch terugkomen, dan kan je de VoLTE setting weer uitzetten en kijken hoe het daarmee gaat. Ik hoop natuurlijk dat het nu gewoon blijft werken!