Skip to main content

Als ik met mijn mobiel naar een vast nummer bel, verstaan mensen mij niet goed, er zit dan ruis/echo op de lijn zeggen ze.

Hoi @Konelia en welkom hier!

Het is natuurlijk niet handig als anderen je door ruis niet goed kunnen verstaan. Ik lees dat 't alleen gebeurt wanneer jij met je mobiel belt naar vaste nummers. Hoor je zelf de ruis niet? Gebeurt dit bij 1 of meerdere vaste nummers? Heb je jouw mobiele telefoon al even volledig uitgeschakeld en opnieuw opgestart sinds je dit van anderen hoort? En maakt het nog waar vandaan je belt, thuis of ergens anders bijvoorbeeld?


Het gebeurt overal. Ik zet hem dan maar op de luidspreker, dan gaat het beter. Of mensen bellen mij via Whats-app terug, dan is het ook goed. Ook heb ik alles al gedaan aan mijn telefoon, uit, aan, geluid enz. Volgens mij ligt het echt aan de verbinding. 


@Konelia Opvallend dat het beter gaat op luidspreker. Goed om te weten dat de locatie niet uit maakt, en dat het via WhatsApp wel goed gaat. Hoe gaat het als je jouw simkaart even in een ander toestel doet, en het dan test? Ervaar je dan hetzelfde of gaat het dan goed? Dit noemen we een zogenaamde kruistest. Het vertelt veel over waar de oorzaak in zit, daarom is het een belangrijke test om te doen.