Skip to main content

Ik heb een heel vreemd probleem.

Als mijn partner en ik elkaar bellen kan ik haar wel horen, maar zij mij niet.
Dit is reeds meerdere dagen het geval.
Verder kan zowel zij als ik allerlei telefoontjes plegen, zonder problemen.

Als mijn vrouw haar sim in een andere telefoon stopt, dan kunnen we wel bellen en elkaar verstaan. Als ik mijn sim in een andere telefoon stop kunnen we ook gewoon bellen en elkaar verstaan.

beide telefoons al eens opnieuw opgestart. Probleem blijft zich voordoen.

 

(eigen toevoeging n.a.v. nog wat speurwerk op de veel-wetende zoekmachines)

Mijn vrouw heeft een Samsung galaxy A52s en ik heb een Motorola G60s. Er zijn berichten te vinden dat het issue kan komen door deze combi.

Hoewel de andere telefoon waarmee waarin we de sim wisselden als test, een Samsung Galaxy A51 is. Dan kunnen we wél gewoon bellen (met mijn Motorola).

"Wij zijn echt verdwaald..."

Hoi @KLjsn . Welkom op het forum.

Ik verdwaal met jullie mee want ik zou het niet weten. Het ligt niet aan de SIM kaarten en dat is het enige waar ik invloed op heb.

Ik zou het zoeken op fora van de betreffende toestellen. 


Het mysterie is opgehelderd. Het heeft inderdaad te maken met het feit dat bepaalde types Samsung en Motorola toestellen niet (goed) met elkaar communiceren. Niemand snapt precies waarom niet (dat is waarschijnlijk ook de reden dat het nog niet is opgelost middels een patch o.i.d.) maar het wordt (tussen de regels door) blijkbaar wel onderkend door Samsung en Motorola.

Mijn toestel dus maar retour gestuurd en probleemloos kunnen ruilen voor een ander merk.