Skip to main content

Ik heb net een nieuw sim only KPN abonnement en kon op de dag van de aanschaf mijn oude nummer niet meenemen naar dit nieuwe abonnement. In middels zijn de omstandigheden veranderd en wil ik heel graag mijn andere (niet KPN) sim only opzeggen, maar wel dat nummer behouden. en dus laten overzetten naar mijn nieuwe KPN sim only abonnement?

Is het mogelijk om mijn nieuwe KPN nummer alsnog te wijzigen in mijn bestaande (niet KPN) mobiele nummer? Dat geeft mij namelijk heel veel minder rompslomp…

Groeten,

 MDLN

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Goedemiddag @Mdln! Welkom op het KPN forum en bedankt voor jouw vraag!

Goed nieuws: ja, hoor het is zeker mogelijk om het KPN nummer te vervangen voor een bestaand nummer van een andere provider! 

Houdt rekening met het volgende:

  • Het overzetten van een nummer dat al actief is als KPN-nummer is niet mogelijk (dus het moet een nummer zijn wat actief is bij een andere provider);
  • Het nummer moet contract vrij zijn;
  • Dit specifieke verzoek kun je aanvragen via onze klantenservice of in één van onze winkels

De bereikbaarheid van onze klantenservice

  • Telefonisch via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 20 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur. Zon en feestdagen gesloten. Voor storingen en technische problemen zijn wij altijd 24/7 bereikbaar.
  • Dezelfde openingstijden gelden ook voor onze chat. Je kunt via onze contactpagina een chat opstarten door te klikken op ‘Administratie’ en vervolgens op “Ik heb een andere vraag en wil graag contact hebben'. Je kunt dan een chat starten door op ‘Naar chat’ te klikken.

Nadat je verzoek geregistreerd is, moet jij het verzoek per SMS bevestigen en is het wachten op de provider (waar het nummer nu actief is), per wanneer het nummer overgezet kan worden. Je wordt per e-mail en SMS op de hoogte gehouden van je verzoek!


Is het gelukt om nummerbehoud aan te vragen, @Mdln? Als er nog vragen of onduidelijkheden zijn, laat het weten!


Ik ga het van de week uitproberen! dank voor deze uitleg en het zou inderdaad heel fijn zijn als dit zo zal lukken.

Dank Shyrin!


Het is gelukt! heel fijn dat dit mogelijk is