Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem. Ook een Apache 700XR om het hek te openen. Ik heb de indruk dat mijn telefoon twee keer kort achter elkaar hetzelfde nummer belt . Het hek blijft half open staan. Mijn echtgenoot heeft geen problemen met zijn telefoon die op het T Mobile netwerk zit. Ik heb alles wat genoemd staat geprobeerd. Ook een nieuwe Simkaart geeft hetzelfde probleem. 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt torigineel topic]

 

Welkom @MerieW, nog geen oplossing dus. Dat is wel balen. Ik ben nog wel benieuwd of je de simkaartjes al eens van toestel hebt gewisseld? Gaat dan het probleeem mee? Dan zit het in de aansluiting? Blijft het op hetzelfde toestel? Dan kun je het wel raden, dan zit het in het toestel. 


goeie tip. Ik heb de Simkaart van mijn man ( T Mobile) in mijn telefoon gedaan. Dan gaat het hek zonder problemen open. Ik had al een nieuwe Simkaart van KPN gekregen die hetzelfde probleem geeft als mijn oude simkaart. 


Aha, nu snap ik het. Je gebruikt het om een hek te openen. Dit heeft te maken met het feit dat 3G stopt. Op de site stat uitgelegd, dit lijkt al aan de orde en kan ik ook niet meer aanzetten. :(


Dat kan het probleem niet zijn. Mijn telefoon belt wel, maar volgens mij twee keer , kort achter elkaar. Het hek reageert ook maar blijft half open staan. Normaal is het zo dat bij een keer bellen het hek opengaat en na 30 sec weer sluit. Als je een tweede keer belt als het hek openstaat blijft het openstaan en sluit dus niet. Mijn diagnose is dat er een tweede keer gebeld wordt als het hek maar een klein stukje openstaat . Ingewikkeld verhaal… 

Mijn echtgenoot heeft ook 4 G en dat geeft geen problemen. 

Is er een verklaring waarom ik dit ene nummer blijkbaar twee keer achter elkaar bel ?


Er staat mijn wel iets bij dat eerder iets uitgezet is, waardoor dit niet zo goed meer kon werken. Dit om te werken naar de toekomst. Maar ik begrijp dat het deels werkt. Wat zegt de leverancier hierover. En heb je al een vervangende simkaart geprobeerd? Wellicht dat dat nog helpt. Dan kunnen we de aansluiting uitsluiten.


Het probleem ligt volgens de leverancier en volgens ons bij KPN

IK heb vanalles geprobeerd. Nieuwe Simkaart, reset telefoon, contact uit contactenlijst gehaald, werkt allemaal niet. Nogmaals, het hek reageert wel, maar er wordt twee keer kort achter elkaar gebeld waardoor het hek half open blijft staan. 

 Met de simkaart van mijn man van T mobile in mijn telefoon werkt het hek wel, dus het ligt niet aan mijn telefoon of aan het hek. 

Het lijkt erop dat KPN dus ook geen oplossing van dit probleem weten ?????


Nog een aanvulling: we hebben ook het hek gereset en mijn nummer eruit gehaald en weer opnieuw ingezet. Helpt niet

Het probleem is ontstaan nadat KPN mijn Simkaart, die nog verouderd was omdat ik eerder een Telfort abonnement had, gewijzigd heeft en aangepast heeft voor KPN. Daarom dachten we aanvankelijk dat het met de Simkaart te maken had, maar een nieuwe Simkaart geeft ook het probleem. 

het lijkt met mijn nummer te maken hebben. Het nummer van mijn dochter , ook KPN, geeft het probleem niet.

Heeft U misschien nog een heel slimme collega die wil meedenken??


Ah. Dus via het KPN netwerk lukt het wel. Dat is in ieder geval al weer een belangrijk inzicht.

Kun jij beide nummers (die van je dochter en die van jou ) in je profiel zetten en mij hier een seintje geven? Graag ook even postcode en naam enzo invullen.

Mijn plan is om de settings van beide nummers eens naast elkaar te leggen.

Garantie op een oplossing heb ik niet maar ik denk graag mee. 

 


Fijn dat U meedenkt . Ik begrijp dat het geen eenvoudig op te lossen probleem is .Weet niet hoe ik het nummer van mijn dochter in mijn profiel zet . Als een nieuw nummer ?


Je klikt hier: https://forum.kpn.com/settings/profile

 

Vervolgens mag je daar je gegevens inzetten. Gebruik het vrije veld maar voor alle info die verder nog nuttig is (zoals het nummer van je dochter)

Geef je mij daarna een seintje? 

(dit is alleen voor jou en mij inzichtelijk)


Het staat erin ,


Ik heb alles naast elkaar gelegd en de settings zijn bijna spiegelbeelden van elkaar. Met dít verschil: Jij belt via Volte en jouw dochter niet.

Kun je eens proberen Volte uit te zetten? 

voor de iphone gaat dit als volgt:

Ga op de iPhone naar 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' > 'Opties mobiele data' en tik op 'Schakel LTE in' of 'Instellingen' > 'Mobiele Data' en tik op 'Schakel LTE in'. Als de aanbieder Voice over LTE (VoLTE) ondersteunt, ziet u deze opties: Uit: hiermee schakelt u LTE uit.

 

Ik begrijp dat je nu op vakantie bent. Ik lees graag of dit een oplossing biedt, zodra je terug bent :-)


Beste Erwin

Dat was dus inderdaad het probleem. Het is opgelost. 

Heel erg bedankt , goed speurwerk geleverd.