Skip to main content

De qlokky blijft een kpn sim kaart error geven. En het lukt me niet om dit op te lossen. Er zit geen sim pin meer op en toch lukt het me niet. Wie kan er helpen. Is het een apn instelling? 
 

Groet jos

Hallo @JosMaas 

 

Heb je het horloge wel herstart na plaatsen van de KPN simkaart?

Hier kan je de juiste APN instellingen vinden voor KPN: https://qlokkie.helpscoutdocs.com/article/80-hoe-kan-ik-de-apn-instelling-veranderen

 

Zie verder ook hun website, daar staat ook een link naar wat te doen als je geen verbinding krijgt.

Paar stukjes van hun website:

3. Plaats de SIM-kaart in uw Qlokkie

  • Schuif aan de zijkant van de smartwatch de simkaart houder eruit. Plaats de simkaart in de simkaart houder met de connectoren richting het scherm.
  • Schuif vervolgens de simkaart houder de smartwatch in en controleer of deze goed vast zit door erop te drukken.
  • Start het horloge en controleer of de smartwatch verbinding heeft door ernaar te bellen. Indien dit niet het geval is dient het horloge opnieuw opgestart te worden. Dit kan door naar de instellingen te gaan en vervolgens te kiezen voor opnieuw opstarten.

Indien het horloge na bovenstaande pogingen geen netwerkverbinding maakt kunt u volgende sms sturen met uw telefoon naar de simkaart in het horloge: pw,123456,ip,52.28.132.157,8001#. U ontvangt binnen 15 minuten “ok!” ter bevestiging. Let erop dat er geen hoofdletters en spaties in de code staan.

 

Belangrijk dat u na instellen en/of simkaart plaatsing altijd het horloge via instellingen in het horloge een herstart geeft, zo worden de gegevens tijdens het nieuwe opstarten juist ingesteld

Voor een optimale verbinding d.m.v. GPS met uw Qlokkie raden wij u aan naar buiten te gaan. Daar worden de signalen van satellieten minder gehinderd door obstakels, waardoor open ruimtes de ideale plek zijn voor uw GPS-horloge om een sterk signaal op te vangen.

Mocht het horloge geen verbinding maken controleer dan de volgende stappen: https://qlokkie.helpscoutdocs.com/article/82-mijn-qlokkie-maakt-geen-verbinding-wat-kan-ik-doen

 


Reageer