Skip to main content

Wanneer komt er nu eindelijk ondersteuning voor de Apple Watch 4G? Bijna de hele EU biedt de optie om met de Apple Watch Cellulardirect te bellen, maar Nederland niet. Ook Ierland nog niet.

Dat durf ik je niet te zeggen, @Hans Van Tol. Vooralsnog zijn er geen concrete plannen om een cellular Apple Watch te ondersteunen. 


Hallo Denise,

Bedankt voor je antwoord. Misschien weet je ook de reden waarom KPN nog steeds geen concrete plannen heeft met ondersteuning voor de Apple Watch 4g? Nederland loopt steeds verder achter met deze ontwikkelingen.


Hallo Denise,

Bedankt voor je antwoord. Misschien weet je ook de reden waarom KPN nog steeds geen concrete plannen heeft met ondersteuning voor de Apple Watch 4g? Nederland loopt steeds verder achter met deze ontwikkelingen.

Ik vermoed dat de baten niet opwegen tegen de kosten. Er zijn waarschijnlijk flinke investeringen nodig om twee devices onder hetzelfde nummer actief te hebben op het netwerk, daar waar het nu volledig ingericht is op het feit dat er nu altijd gelijktijdig maar één apparaat actief is voor een telefoonnummer. Ik denk dat je dit niet moet onderschatten.

Er is overigens naar mijn weten nog geen enkele provider in Nederland die de Apple Watch 4G ondersteunt.


Hallo @Hans Van Tol ,

Nederlandse providers ondersteunen alleen smartwatches die een esim hebben en voldoen aan het GSMA Consumer Model, een breed gedragen standaard in de telecomindustrie. De esim-implementatie van de Apple Watch vereist aanvullende functionaliteit en Nederlandse providers ondersteunen die (vooralsnog) niet.
 

Een uitgebreid verhaal over dit onderwerp kun je hier terugvinden: 

https://www.google.nl/amp/s/www.iphoned.nl/nieuws/apple-watch-cellular-nederland-uitleg/%3famp


Dank voor je info Noordzee. Ik zie vandaag echter heet van de naald, dat Samsung wel een nieuwe Smart Watch uitbrengt met esim-implementatie. Zou deze Smart Watch dan wel voldoen aan het GSMA Consumer Model?


Bedoel je deze ? 
https://www.samsung.com/nl/watches/galaxy-watch/galaxy-watch4-black-bluetooth-sm-r870nzkaeub/buy/?gclid=EAIaIQobChMI6f7T8-2r8gIVAdd3Ch3jewDVEAAYASAAEgL6KPD_BwE&gclsrc=aw.ds

Ik zie dat zo (snel gescand) niet staan bij de specificaties. 


Dank voor je info Noordzee. Ik zie vandaag echter heet van de naald, dat Samsung wel een nieuwe Smart Watch uitbrengt met esim-implementatie. Zou deze Smart Watch dan wel voldoen aan het GSMA Consumer Model?

Ook die zal zeer waarschijnlijk nog geruime tijd niet omdersteund worden.

De hoeveelheid van dergelijke apparaten is simpelweg nog veel te klein om de benodigde investering te rechtvaardigen. Het gaat echt niet alleen om dat GSMA Consumer Model, ook de businesscase moet groene cijfers tonen en zolang dat niet het geval is zullen providers niet snel in beweging komen.


Noordzee, zie dit nieuws over Samsung:

https://www.google.nl/amp/s/global.techradar.com/nl-nl/amp/news/samsung-galaxy-watch-4-tijdens-volgende-unpacked-event-onthuld

 


Er staat daar alleen maar : 

De Galaxy Watch 4 krijgt bovendien ondersteuning voor eSIM voor meer providers wereldwijd. 
 

Dat zegt dus niets. Jouw Apple smartwatch heeft in bv België wel meer mogelijkheden. Zie het verhaal daarover in mijn eerdere link. 
 

https://www.google.nl/amp/s/www.iphoned.nl/nieuws/apple-watch-cellular-nederland-uitleg/%3famp

 


Hallo Denise,

Bedankt voor je antwoord. Misschien weet je ook de reden waarom KPN nog steeds geen concrete plannen heeft met ondersteuning voor de Apple Watch 4g? Nederland loopt steeds verder achter met deze ontwikkelingen.

Ik vermoed dat de baten niet opwegen tegen de kosten. Er zijn waarschijnlijk flinke investeringen nodig om twee devices onder hetzelfde nummer actief te hebben op het netwerk, daar waar het nu volledig ingericht is op het feit dat er nu altijd gelijktijdig maar één apparaat actief is voor een telefoonnummer. Ik denk dat je dit niet moet onderschatten.

Er is overigens naar mijn weten nog geen enkele provider in Nederland die de Apple Watch 4G ondersteunt.

Hallo Denise,

Ik lees nu toch steeds meer berichten dat Apple de Apple Watch 4G in september 2021 in Nederland gaat leveren. Er is zelfs een Nederlandse supportpagina aangemaakt hoe een en ander geïnstalleerd moet worden.


Voor zover bij mij bekend, zijn er momenteel nog geen plannen om de Apple Watch 4G te ondersteunen.


Voor zover bij mij bekend, zijn er momenteel nog geen plannen om de Apple Watch 4G te ondersteunen.

Ik vermoed dat KPN dit nu nog geheim houdt en dat ook niet intern bekend maakt. 


Ik vermoed dat KPN dit nu nog geheim houdt en dat ook niet intern bekend maakt. 


Ik denk dat T-Mobile de eerste zal zijn om de Apple Watch 4G te gaan ondersteunen.


Ik denk dat T-Mobile de eerste zal zijn om de Apple Watch 4G te gaan ondersteunen.

Dat zou zomaar kunnen! Ik hoop van wel!


Ik denk dat T-Mobile de eerste zal zijn om de Apple Watch 4G te gaan ondersteunen.

Dat zou zomaar kunnen! Ik hoop van wel!

T-Mobile experimenteert al enige tijd met de Apple Watch 4G dus zou het me echt niets verbazen als je binnenkort zult kunnen lezen dat T-Mobile het gebruik van de Apple Watch 4G in Nederland gaat ondersteunen.


Oh mooi dat is dan wel een reden om over te stappen van KPN > T-mobile!


Oh mooi dat is dan wel een reden om over te stappen van KPN > T-mobile!

Er zijn veel meer redenen om mobiele telefonie bij T-Mobile onder te brengen.

Zelf hebnen wij als gezin al jaren onze mobiele telefonie bij T-Mobile ondergebracht.


Gister de Series 7 alweer aangekondigd, uiteraard nog steeds geen nieuws vanuit Nederland. Het is toch te beschamend voor woorden dat dit nog steeds niet geregeld is.

Ik maak me geen illusies dat KPN als eerste zal zijn, ze lopen op dit gebied standaard jaaaaren achter. e-sim waren ze traag mee, Visual Voicemail hebben ze pas sinds 2018, kun je nagaan. Dus ergens in 2042, als de eerste mensen al op Mars rondlopen, krijgen we in Nederland misschien ondersteuning voor e-sim in wearables. 

Ik zet mijn geld in op T-Mobile, die zijn de snelste van de slomen in dit opzicht.


Misschien brengt deze site enige opheldering ookal lijkt deze niet echt rooskleurig te zijn.


Ook ik hoop dat de 4g versie met de 7 serie hier eindelijk komt( en dat KPN meedoet natuurlijk)

Er wordt door Apple al meer melding van gemaakt door middel van support pagina’s, maar dat zegt op zich natuurlijk niet dat dat het startsein is..

De support pagina die nieuw is geeft alleen de lijst van aanbieders weer van de 6 en de SE( waar Nederland niet bij staat),dus hopelijk wordt die met de komst van de 7 aangevuld en kunnen we van start...

 

We staan er klaar voor KPN :stuck_out_tongue_winking_eye:


Goed nieuws voor KPN-klanten. KPN gaat E-sim ondersteunen voor de Apple watch.

Volgens ICulture


Goed nieuws voor KPN-klanten. KPN gaat E-sim ondersteunen voor de Apple watch.

Volgens ICulture

@Hoopvol ik heb er ook een topic van gemaakt. 😉

 


Super!


Blij dat KPN toch vooraan lijkt te staan om mee te doen, geheel tegen mijn verwachtingen in. Maar in dit geval vind ik het niet erg om ongelijk te hebben. Hebben we toch eerder een bruikbare apple watch dan dat we op mars zijn.