Skip to main content

Wanneer komt er nu eindelijk ondersteuning voor de Apple Watch 4G? Bijna de hele EU biedt de optie om met de Apple Watch Cellulardirect te bellen, maar Nederland niet. Ook Ierland nog niet.

Zie ook net dat op de Watch pagina van Apple nu bij Watch 6 Cellular als versie vermeld samen met GPS..

Verder nog niet te koop helaas :smirk:


Persoonlijk zou ik ook nog maar niet op de feiten vooruit lopen en eerst maar een een formeel statement van KPN afwachten.


Persoonlijk zou ik ook nog maar niet op de feiten vooruit lopen en eerst maar een een formeel statement van KPN afwachten.

Daar heeft @wjb een punt, en eerst maar eens wachten dat de kinderziektes eruit zijn. Het is allemaal wel leuk al dat spul, maar ik wil nooit de allernieuwste dingen. Omdat ik gewoon weet dat er aan het begin kinderziektes inzitten. 


Persoonlijk zou ik ook nog maar niet op de feiten vooruit lopen en eerst maar een een formeel statement van KPN afwachten.

 

KPN die het zelf zegt is niet niet formeel genoeg voor je? 


Persoonlijk zou ik ook nog maar niet op de feiten vooruit lopen en eerst maar een een formeel statement van KPN afwachten.

Daar heeft @wjb een punt, en eerst maar eens wachten dat de kinderziektes eruit zijn. Het is allemaal wel leuk al dat spul, maar ik wil nooit de allernieuwste dingen. Omdat ik gewoon weet dat er aan het begin kinderziektes inzitten. 

 

De Apple Watch met eSIM is al sinds 2017 op de markt, zo nieuw is dat niet meer.


Persoonlijk zou ik ook nog maar niet op de feiten vooruit lopen en eerst maar een een formeel statement van KPN afwachten.

Daar heeft @wjb een punt, en eerst maar eens wachten dat de kinderziektes eruit zijn. Het is allemaal wel leuk al dat spul, maar ik wil nooit de allernieuwste dingen. Omdat ik gewoon weet dat er aan het begin kinderziektes inzitten. 

De Apple Watch met eSIM is al sinds 2017 op de markt, zo nieuw is dat niet meer.

Het gaat mij ook niet om Apple maar om KPN.

Het enige dat KPN gezegd lijkt te hebben is dat zij de Apple Watch 4G gaan ondersteunen. Er is nog geen enkel tijdspad bekend en dat is wat ik bedoel met "eerst maar een formeel statement van KPN afwachten".


Persoonlijk zou ik ook nog maar niet op de feiten vooruit lopen en eerst maar een een formeel statement van KPN afwachten.

Daar heeft @wjb een punt, en eerst maar eens wachten dat de kinderziektes eruit zijn. Het is allemaal wel leuk al dat spul, maar ik wil nooit de allernieuwste dingen. Omdat ik gewoon weet dat er aan het begin kinderziektes inzitten. 

De Apple Watch met eSIM is al sinds 2017 op de markt, zo nieuw is dat niet meer.

Het gaat mij ook niet om Apple maar om KPN.

Het enige dat KPN gezegd lijkt te hebben is dat zij de Apple Watch 4G gaan ondersteunen. Er is nog geen enkel tijdspad bekend en dat is wat ik bedoel met "eerst maar een formeel statement van KPN afwachten".

Als het gekoppeld is aan de lancering van de Apple Watch 7, dan kan/mag KPN ook nog niets zeggen aangezien Apple geen lanceringsdatum bekend heeft gemaakt.


Natuurlijk gaat KPN dat niet zomaar ondersteunen.

Ik heb jaren bij de groot zakelijke markt marketing gewerkt van KPN en weet dat ze bijna alles bespreken met de overige 2 netwerk beheerders. 
Het kartel bepaalt alles.

En als ze het dan doen, doen ze het mondjesmaat net als met eSIM. Alleen bij Simyo. Heel slim ingepast in het samenspel van alle abonnementen zodat het makkelijk switchen niet bijt.

Vraag je eens af waarom KPN zelf op zijn eigen netwerk geen eSIM biedt, maar Simyo wel.

verdelen van de markt heet dat.

En de consument is de pineut.


Natuurlijk gaat KPN dat niet zomaar ondersteunen.

Ik heb jaren bij de groot zakelijke markt marketing gewerkt van KPN en weet dat ze bijna alles bespreken met de overige 2 netwerk beheerders. 
Het kartel bepaalt alles.

En als ze het dan doen, doen ze het mondjesmaat net als met eSIM. Alleen bij Simyo. Heel slim ingepast in het samenspel van alle abonnementen zodat het makkelijk switchen niet bijt.

Vraag je eens af waarom KPN zelf op zijn eigen netwerk geen eSIM biedt, maar Simyo wel.

verdelen van de markt heet dat.

En de consument is de pineut.

 

KPN biedt wel eSIM aan het eigen netwerk.


Natuurlijk gaat KPN dat niet zomaar ondersteunen.

Ik heb jaren bij de groot zakelijke markt marketing gewerkt van KPN en weet dat ze bijna alles bespreken met de overige 2 netwerk beheerders. 
Het kartel bepaalt alles.

En als ze het dan doen, doen ze het mondjesmaat net als met eSIM. Alleen bij Simyo. Heel slim ingepast in het samenspel van alle abonnementen zodat het makkelijk switchen niet bijt.

Vraag je eens af waarom KPN zelf op zijn eigen netwerk geen eSIM biedt, maar Simyo wel.

verdelen van de markt heet dat.

En de consument is de pineut.

 

KPN biedt wel eSIM aan het eigen netwerk.

Ja maar heel lang was dat niet zo.

En het netwerk is KPN en Simyo is een handelsmerk.


Natuurlijk gaat KPN dat niet zomaar ondersteunen.

Ik heb jaren bij de groot zakelijke markt marketing gewerkt van KPN en weet dat ze bijna alles bespreken met de overige 2 netwerk beheerders. 
Het kartel bepaalt alles.

En als ze het dan doen, doen ze het mondjesmaat net als met eSIM. Alleen bij Simyo. Heel slim ingepast in het samenspel van alle abonnementen zodat het makkelijk switchen niet bijt.

Vraag je eens af waarom KPN zelf op zijn eigen netwerk geen eSIM biedt, maar Simyo wel.

verdelen van de markt heet dat.

En de consument is de pineut.

 

KPN biedt wel eSIM aan het eigen netwerk.

Ja maar heel lang was dat niet zo.

En het netwerk is KPN en Simyo is een handelsmerk.

Punt is, ze bieden het nu wel aan. Dus ze kunnen ook besluiten wel eSIM voor de Apple Watch aan te bieden.


Wanneer komt er nu eindelijk ondersteuning voor de Apple Watch 4G? Bijna de hele EU biedt de optie om met de Apple Watch Cellulardirect te bellen, maar Nederland niet. Ook Ierland nog niet.

Inmiddels heeft T-Mobile bekend gemaakt de Apple Watch Cellular te ondersteunen per 5 november 2021.

 

Apple watch cellular bij T-Mobile

 

Wel vind ik het schandalig dat ze er vijf euro per maand extra voor durven vragen.

Je gebruikt dezelfde bundel waar je al voor betaalt. 


Hallo @Hans Van Tol ,

Nederlandse providers ondersteunen alleen smartwatches die een esim hebben en voldoen aan het GSMA Consumer Model, een breed gedragen standaard in de telecomindustrie. De esim-implementatie van de Apple Watch vereist aanvullende functionaliteit en Nederlandse providers ondersteunen die (vooralsnog) niet.
 

Een uitgebreid verhaal over dit onderwerp kun je hier terugvinden: 

https://www.google.nl/amp/s/www.iphoned.nl/nieuws/apple-watch-cellular-nederland-uitleg/%3famp


Well this is not exactly true anymore is it? The new series 7 apple watches with cellular are supported by t-mobile, is there any updates from KPN. I know KPN took a while to support eSims in the past while t-mobile and other carriers already had them, and this will require some development in the it systems to get it working, but is this something already in the roadmap for the next few months or not?


IMHO treurig en lachwekkend dat KPN na ruim 4 jaar, anno 2022, nog steeds geen eSim aanbiedt voor Apple Watch ⌚️LTE.

 

Helemaal verbazingwekkend nu 🇬🇧🇩🇪 concurrentie dat in ons kleine 🇳🇱 kikkerlandje sinds kort eindelijk wél aanbieden. De hele wereld biedt dit overigens al jaren aan, behalve in NL, bij KPN?!🤷🏻‍♂️‍

 

Ik heb al LTE⌚️versies sinds 2017, in de ijdele hoop dat onze ‘Koninklijke’ dit spoedig zou gaan aanbieden. Tevergeefs….


Het is dat ik door onze All-in-one ‘lock-in’ op glas het te veel moeite vindt om met hele boeltje naar andere ISP over te gaan voor alleen deze eSim dienst…

Echter stemt het me verre van tevreden als klant om te moeten constateren dat we qua technologie bij onze ‘nationale trots’ feitelijk bij een ouderwetse ISP zitten. Jarenlang ‘aan het lijntje’ gehouden met het zelfde vage persbericht.

 

knock knock ✊ KPN please ‘wakker worden’!

Graag concreet perspectief bieden aan je Smart Watch klanten met vurige eSim wens!

Bij voorbaat dank🙏 


We verkopen de Apple Watch Series 7 GPS inmiddels! Daarnaast bieden we de E-Sim aan voor de iPhone, maar dat doen we (nog) niet voor de wearables. Over het wanneer en de kosten, kunnen we nu helaas nog niets bekend maken. Als dat wel het geval is, zullen we dat ook zeker op het Forum laten weten.


Het zou kon sieren om te stoppen met dit standaard berichtje en anders in ieder geval de eerste zin er uit te halen. Dit werkt zo averechts.


We verkopen de Apple Watch Series 7 GPS inmiddels! Daarnaast bieden we de E-Sim aan voor de iPhone, maar dat doen we (nog) niet voor de wearables. Over het wanneer en de kosten, kunnen we nu helaas nog niets bekend maken. Als dat wel het geval is, zullen we dat ook zeker op het Forum laten weten.

Dank voor reactie Denise.

Lang gewacht, níet gezwegen, ‘nooit’ gedacht en tóch 🍏 eSim van KPN gekregen? 🤩

Gaat m’n 💓 sneller van kloppen? Tóch weer niet concreet een release date hiervoor…

 

AW7 LTE heb ik bij Apple NL paar maanden geleden al omgeruild. Ík ben er (al jaren) klaar voor… nu mn ISP nog🙃


IMHO treurig en lachwekkend dat KPN na ruim 4 jaar, anno 2022, nog steeds geen eSim aanbiedt voor Apple Watch ⌚️LTE.

 

Helemaal verbazingwekkend nu 🇬🇧🇩🇪 concurrentie dat in ons kleine 🇳🇱 kikkerlandje sinds kort eindelijk wél aanbieden. De hele wereld biedt dit overigens al jaren aan, behalve in NL, bij KPN?!🤷🏻‍♂️‍

 

Ik heb al LTE⌚️versies sinds 2017, in de ijdele hoop dat onze ‘Koninklijke’ dit spoedig zou gaan aanbieden. Tevergeefs….

 

Riekt naar misleiding dat KPN nog steeds zonder opgaaf van werkelijke reden(en) dit uitstelt (e.g. extra investering netwerk nodig e/o exclusiviteit-clausule T-Mobile?) en sporadisch klanten alleen met vage beloften aan het lijntje probeert te houden.

Werkelijk een zeer treurig verhaal dat het KPN blijkbaar niet lukt (of wil/ mag?) om haar té geduldige klanten, een half decennium(!) na de introductie van de eerste LTE Apple Watch, eSim voor Apple Watch aan te bieden.

Anyway, ik ben na 5 jaar tevergeefs wachten met een aantrekkelijke ‘GoGoGo Deal’ over naar T-Mobile, inclusief eSim voor mn Ultra. Suc6


Ondanks typisch gevalletje véél te lang gewacht… maar ein-de-lijk tóch gekregen, heb ik in de wachttijd op mijn T-Mobile eSIM besloten om toch bij KPN te blijven: