Skip to main content

Goedendag, vanuit 0800-0402 (de medewerker van KPN) het advies gekregen om mijn vraag hier te stellen. 
 

Onlangs van de iPhone 12 mini over gestapt naar de iPhone 15 pro. Werkte allemaal perfect en alles vrij direct over kunnen nemen via iCloud, waarna ook mijn applewatch prima beleef functioneren ook zonder Bluetooth verbinding met de iPhone 15. 
 

Echter is de volgende dag mijn telefoon kapot gevallen en deze opgestuurd ter reparatie. Bleek niet te repareren en een nieuwe iPhone 15 gekregen. 
 

De nieuwe iPhone 15 via een back-up uit de iCloud ook weer snel geprogrammeerd. Echter nu is de applewatch niet mee genomen, waardoor ik deze handmatig leeggemaakt heb en opnieuw heb gekoppeld aan de nieuwe iPhone. 
 

Dit werkte prima in de zin dat de alle applesoftware naar behoren weer werkt, echter de mobiele KPN verbinding via Multisim werkt niet meer.  

Contact gezocht met de KPN, “oh dan moet ik multisim even stopzetten en dan kunt u hem opnieuw activeren” zogezegd zogedaan, echter hierna koppelt laad de applewatch de mobiele gegevens niet meer en krijg ik de volgende

wie oh wie kan mij een werkbare oplossing bieden? 


 

 

 


 

 

Zojuist in de KPN winkel geweest te Doetinchem.

van alles opgezocht op internet, wat ik zelf ook al wel gevonden had.

 

Vervolgens zonder überhaupt naar de digitale stand van zaken van mijn abonnement te kijken. 
 

komt het antwoord: 

“Tja Ik weet het ook niet, ik kan niets voor u betekenen. Ik eventueel wel een klacht indienen.”

Ik heb geen klacht ik heb een probleem en ben opzoek naar personeel wat wel wat kan zeggen over de multisim en hoe het een ander weer tot functioneren komt. 
 

Intussen maar weer aan de telefoon met de afdeling escalatie hopelijk daar wat voor elkaar te krijgen.  
 

tip aan KPN: bij het aannemen van personeel misschien ook toetsen op de kwaliteit “als ik een probleem niet zelf kan oplossen, wie binnen het bedrijf kan dit dan wel?”

 


 

 


Hoi @FHM, welkom op ons forum!
Is het in de tussentijd nog gelukt? Anders denken we hier graag even mee.
Zoals je het beschrijft zou dit met drie stappen wel op te lossen moeten zijn.

  • Je huidige multisim deactiveren, dat kunnen mijn collega's bij 0800-0402 en anders kan ik dat ook voor je doen.
  • Je apple watch resetten
  • Alles opnieuw instellen en activeren

We hebben hier ook een handig topic over:


Hoi Thomas, 

 

nee tot op heden blijft nog steeds de melding 

privé, of terwijl de alias voor mijn telefoonnummer, activeren. 
 

vanuit de laatste keer 0800-0402 begrepen dat er achter de schermen de notificaties “suspended” staat. Je collega gaf aan dat dit tot 5 werkdagen kan duren daar dit door de back-Office handmatig opgepakt moet worden. Mocht dit na die 5 werkdagen nog steeds gedaan zijn kan ik terug bellen en dan wordt moet er een formulier voor opgemaakt worden.
 

Vandaag is de 5e werkdag, dus morgen maak ik me op op weer een dag aan KPN te besteden in de hoop de boel geregeld te krijgen.

 

mocht jij ondertussen een andere, snellere oplossing zien hou ik me uiteraard aanbevolen.  
 

vriendelijke groet

Frans Ouwersloot 


Bedankt voor je terugkoppeling! Als de order op suspended is komen te staan zullen we dat inderdaad eerst af moeten wachten, ik hoop dat ze het vandaag voor je kunnen oplossen!


Thomas,

na 5 werkdagen kwam dan eindelijk het bericht van KPN dat multisim geactiveerd was, wat bleek niet op het horloge wat ik droeg. 
 

Dus opnieuw met 0800-0402 gebeld daar een bijzonder vriendelijke en probleemoplossende medewerkster gesproken. 
 

die heeft ID nummers die er maar beschikbaar waren met me nagelopen, waarna de multisim wederom gereset/verwijderd is. 
 

met haar afgesproken 24 uur te wachten om weer wat te ondernemen, en dat zij mij terug zou bellen.  En dan samen de multisim weer te activeren zodat zij achter de schermen mee kon kijken.


Dat was zaterdagochtend. App geeft netjes aan “multisim activeren” Echter op zaterdag wordt er schijnbaar niets geactiveerd.
 

Helaas kon de medewekster voor deze week geen bel afspraak inplannen daar ze niet aan het werk was. Nu ben ik dus bang dat het wederom 5 dagen duurt voor er weer iets gebeurt. (En met mijn mazzel en de tegenvallende termijnen van KPN, zal het ook wel over het weekend heen getrokken worden.