Skip to main content

vraag: ik deel 50gb maandelijks met mijn gezin. Heb onbeperkt data. Dit gebeurt automatisch op de eerste van de maand. Op 1 augustus ben ik in Frankrijk. Gaan de mb’s die ik op die dag deel dan van mijn 25gb te gebruiken data (want ik ben in het buitenland) af? Of heb ik dan zelf nog 25 GB om te Rianne? Dank voor de reactie!

Hallo @Wieshb 

 

Nee die gaan niet van jouw 25GB af.

Ook al deel je terwijl je in de EU bent 50GB met 1 iemand die b.v. zelf een 10GB abo heeft dan hou je zelf die 25GB in de EU maar de ander heeft dan zelfs 60GB in de EU.

 


Hallo @Wieshb 

 

Nee die gaan niet van jouw 25GB af.

Ook al deel je terwijl je in de EU bent 50GB met 1 iemand die b.v. zelf een 10GB abo heeft dan hou je zelf die 25GB in de EU maar de ander heeft dan zelfs 60GB in de EU.

 

Dankjewel! De medewerker van de KPN wist het niet en ik kon het echt nergens vinden. Fijn dat mijn familie dan net zoveel gb’s heeft in het buitenland!


Fijne vakantie!


Hallo @Wieshb 

 

Nee die gaan niet van jouw 25GB af.

Ook al deel je terwijl je in de EU bent 50GB met 1 iemand die b.v. zelf een 10GB abo heeft dan hou je zelf die 25GB in de EU maar de ander heeft dan zelfs 60GB in de EU.

 

Dankjewel! De medewerker van de KPN wist het niet en ik kon het echt nergens vinden. Fijn dat mijn familie dan net zoveel gb’s heeft in het buitenland!

 

@Wieshb 

Ik lees net dat het per 4 juli 2022 nu voor jezelf ook 50GB in de EU is.

Hier de link waar dat nu ook staat: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/unlimited-data.htm

Daar iets naar beneden op de pagina in het kader Unlimited staat:

Dit is Unlimited Data

Onbeperkt internet in NL + 50 GB in de EU

 

Dus nu een nog fijnere vakantie 😀


Hallo @Wieshb 

 

Nee die gaan niet van jouw 25GB af.

Ook al deel je terwijl je in de EU bent 50GB met 1 iemand die b.v. zelf een 10GB abo heeft dan hou je zelf die 25GB in de EU maar de ander heeft dan zelfs 60GB in de EU.

 

Dankjewel! De medewerker van de KPN wist het niet en ik kon het echt nergens vinden. Fijn dat mijn familie dan net zoveel gb’s heeft in het buitenland!

 

@Wieshb

Ik lees net dat het per 4 juli 2022 nu voor jezelf ook 50GB in de EU is.

Hier de link waar dat nu ook staat: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/unlimited-data.htm

Daar iets naar beneden op de pagina in het kader Unlimited staat:

Dit is Unlimited Data

Onbeperkt internet in NL + 50 GB in de EU

 

Dus nu een nog fijnere vakantie 😀

Nog beter! Zou dat ook gelden voor bestaande klanten? Hoop het wel!


Ja, dat geldt ook voor bestaande klanten.


Ja, dat geldt ook voor bestaande klanten.

Dank. 


Ja, dat geldt ook voor bestaande klanten.

Dank. 

@GeSp Helaas pindakaas. Ik ben nu in Duitsland en zie dat ik 25 GB heb en geen 50.


Hallo @Wieshb 

 

Wat er dus niet bij staat in het bericht van KPN zelf maar wel in latere forumberichten geschreven is, is dat het pas ingaat na de volgende factuurperiode, dus 1 augustus in jouw geval.

Dus in Frankrijk zou je wel zelf 50GB moeten krijgen.


@Wieshb
De verhoging naar 50 GB in de EU gaat in aan het begin van de eerste factuurperiode ná 4 juli. Dat is een technische beperking in het systeem, de maandbundel wordt één keer per maand toegekend. 


Oh, dus wel vanaf 1 augustus? Fijn!