Skip to main content
Beantwoord

Automatisch mb’s delen in het buitenland, gaat dit uit mijn eigen bundel?

  • July 5, 2022
  • 11 reacties
  • 1614 keer bekeken

vraag: ik deel 50gb maandelijks met mijn gezin. Heb onbeperkt data. Dit gebeurt automatisch op de eerste van de maand. Op 1 augustus ben ik in Frankrijk. Gaan de mb’s die ik op die dag deel dan van mijn 25gb te gebruiken data (want ik ben in het buitenland) af? Of heb ik dan zelf nog 25 GB om te Rianne? Dank voor de reactie!

Beste antwoord door Anonymous

Hallo @Wieshb 

 

Nee die gaan niet van jouw 25GB af.

Ook al deel je terwijl je in de EU bent 50GB met 1 iemand die b.v. zelf een 10GB abo heeft dan hou je zelf die 25GB in de EU maar de ander heeft dan zelfs 60GB in de EU.

 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

  • Antwoord
  • July 5, 2022

Hallo @Wieshb 

 

Nee die gaan niet van jouw 25GB af.

Ook al deel je terwijl je in de EU bent 50GB met 1 iemand die b.v. zelf een 10GB abo heeft dan hou je zelf die 25GB in de EU maar de ander heeft dan zelfs 60GB in de EU.

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 6, 2022

Hallo @Wieshb 

 

Nee die gaan niet van jouw 25GB af.

Ook al deel je terwijl je in de EU bent 50GB met 1 iemand die b.v. zelf een 10GB abo heeft dan hou je zelf die 25GB in de EU maar de ander heeft dan zelfs 60GB in de EU.

 

Dankjewel! De medewerker van de KPN wist het niet en ik kon het echt nergens vinden. Fijn dat mijn familie dan net zoveel gb’s heeft in het buitenland!


  • July 6, 2022

Fijne vakantie!


  • July 6, 2022

Hallo @Wieshb 

 

Nee die gaan niet van jouw 25GB af.

Ook al deel je terwijl je in de EU bent 50GB met 1 iemand die b.v. zelf een 10GB abo heeft dan hou je zelf die 25GB in de EU maar de ander heeft dan zelfs 60GB in de EU.

 

Dankjewel! De medewerker van de KPN wist het niet en ik kon het echt nergens vinden. Fijn dat mijn familie dan net zoveel gb’s heeft in het buitenland!

 

@Wieshb 

Ik lees net dat het per 4 juli 2022 nu voor jezelf ook 50GB in de EU is.

Hier de link waar dat nu ook staat: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/unlimited-data.htm

Daar iets naar beneden op de pagina in het kader Unlimited staat:

Dit is Unlimited Data

Onbeperkt internet in NL + 50 GB in de EU

 

Dus nu een nog fijnere vakantie 😀


  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 6, 2022

Hallo @Wieshb 

 

Nee die gaan niet van jouw 25GB af.

Ook al deel je terwijl je in de EU bent 50GB met 1 iemand die b.v. zelf een 10GB abo heeft dan hou je zelf die 25GB in de EU maar de ander heeft dan zelfs 60GB in de EU.

 

Dankjewel! De medewerker van de KPN wist het niet en ik kon het echt nergens vinden. Fijn dat mijn familie dan net zoveel gb’s heeft in het buitenland!

 

@Wieshb

Ik lees net dat het per 4 juli 2022 nu voor jezelf ook 50GB in de EU is.

Hier de link waar dat nu ook staat: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/unlimited-data.htm

Daar iets naar beneden op de pagina in het kader Unlimited staat:

Dit is Unlimited Data

Onbeperkt internet in NL + 50 GB in de EU

 

Dus nu een nog fijnere vakantie 😀

Nog beter! Zou dat ook gelden voor bestaande klanten? Hoop het wel!


  • July 6, 2022

Ja, dat geldt ook voor bestaande klanten.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 6, 2022

Ja, dat geldt ook voor bestaande klanten.

Dank. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 9, 2022

Ja, dat geldt ook voor bestaande klanten.

Dank. 

@GeSp Helaas pindakaas. Ik ben nu in Duitsland en zie dat ik 25 GB heb en geen 50.


  • July 9, 2022

Hallo @Wieshb 

 

Wat er dus niet bij staat in het bericht van KPN zelf maar wel in latere forumberichten geschreven is, is dat het pas ingaat na de volgende factuurperiode, dus 1 augustus in jouw geval.

Dus in Frankrijk zou je wel zelf 50GB moeten krijgen.


RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 9, 2022

@Wieshb
De verhoging naar 50 GB in de EU gaat in aan het begin van de eerste factuurperiode ná 4 juli. Dat is een technische beperking in het systeem, de maandbundel wordt één keer per maand toegekend. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 9, 2022

Oh, dus wel vanaf 1 augustus? Fijn!