Skip to main content

Wat ik had begrepen is dat je toestel (iPhone 11) automatisch van EU provider overschakelt als je in het buitenland EU bent. Nou helaas daar had mijn toestel heel veel problemen mee. Wij gingen namelijk met de auto van NL naar Luxemburg. Maar elke keer heel veel moeite met het verbinden van internet/provider. Hoe kan dat? En wat kan ik daar aan doen? 
Vast bedankt

Astrid

Hey @AstridV13! Normaliter schakelt je telefoon inderdaad automatisch over op een mast/provider in de buurt. Wel moet roaming ‘AAN’ staan. Check hiervoor onze toestelhulp. Als je telefoon moeite heeft met overschakelen, dan kan een herstart van het toestel of tijdelijke vliegtuigstand dit euvel doen verhelpen. 

Je bent uiteraard afhankelijk van de netwerkdekking in die regio. Ook ben je afhankelijk van de antenne in je telefoon. Een ander merk telefoon kan bijvoorbeeld goed verbinding maken met provider A, terwijl jouw telefoon betere dekking heeft met provider B uit die regio. 

Je kunt hier verder weinig aan doen. Mocht je helemaal geen verbinding kunnen maken ongeacht je het toestel even uit- en aangezet hebt, dan kun je er voor kiezen de netwerkinstellingen te herstellen. 

Alle netwerkgegevens worden dan verwijderd, zo ook de wifi-gegevens. Dit kun je doen via  instellingen>Algemeen>Stel opnieuw in>Herstel netwerkinstellingen.

Mocht je hierna nog problemen ervaren en je reispartner niet, dan kun je altijd met ons bellen. Vanuit het buitenland bereik je ons op: +31612001200

 

EDIT 21:31uur - :Twijfel je aan je toestel of simkaart. Stop dan je simkaart eens in het toestel van iemand anders. Heb je nu betere dekking, dan ligt het aan het toestel. Is de verbinding ook slecht in een ander toestel, dan ligt het aan de simkaart (of dekking). 


Beste Lisa, dank je wel voor je reactie. 
Als eerste de data roaming stond aan. Ik heb een iPhone 11 pro Max. Mijn vriend heeft een iPhone 8 en Vodafone en die had nergens last van. En wat betreft het even op de vliegtuigmodus zetten werkte niet echt snel. Maar dit “Alle netwerkgegevens worden dan verwijderd, zo ook de wifi-gegevens. Dit kun je doen via instellingen>Algemeen>Stel opnieuw in>Herstel netwerkinstellingen.” heb/had ik niet geprobeerd. Wel een tip voor de volgende keer. Misschien moet ik het eens proberen met die Sim kaart. Maar als het daar aan ligt, kan ik dan zo maar een nieuwe Sim kaart aanvragen? Ik weet wel dat deze die ik heb al aardig oud is. Ik hoor wel wat de oplossing verder is. Dank je wel. 
Vriendelijke groet Astrid


Hoi @AstridV13. Je kunt gratis een nieuwe simkaart aanvragen via MijnKPN. Mocht dit niet lukken, dan helpt onze klantenservice je graag verder (0800-0402 gratis)

Via de MijnKPN app | Open de app  > Selecteer jouw abonnement > ‘Simkaart’ > ‘Nieuwe simkaart aanvragen’

Via de browser | Log in op MijnKPN > Ga naar 'Producten’ > Selecteer jouw abonnement > ‘Informatie en SIM-kaartinstellingen’ > ‘SIM-kaart aanvragen’


Heb niets meer van je gehoord, dus neem aan dat het gelukt is om een nieuwe simkaart aan te vragen. Anders hoor ik het graag :blush:


Oh sorry Lisa, dat heb ik niet meer gedaan. Ik kan het namelijk nu natuurlijk niet meer testen. Misschien moet ik dat doen voordat ik op vakantie ga. Maar dan ga ik met het vliegtuig en niet met de auto. Dus ik weet dan niet of ik er dan problemen mee ga krijgen. Je moet dan sowieso je toestel op vliegtuigmodus zetten. Dit was ook de eerste keer dat ik er problemen mee had. Maar ik ben hartstikke blij met jouw informatie. Dank je wel 🌹

vriendelijke groet Astrid Verheijen