Skip to main content

Als ik de grens over ga naar Belgie gaat mijn telefoon niet automatisch over op een Belgisch netwerk. Instelling staat wel op automatisch. Roaming staat ook aan.

Heb al een nw Simkaart, maar die doet het ook niet.

Toestel is een Samsung A71

Hi @Zeikerd.nl, wat gek dat dit bij jou niet goed gaat :thinking:

Als je de automatische netwerkselectie aan hebt staan, hoort je toestel gewoon over te springen op een buitenlands netwerk, zodra het contact met de KPN zendmasten verbroken is. Bij mijn eigen Samsung Galaxy's (ik heb ze al vanaf de 1e Galaxy S :grin: ) gaat dit ook altijd probleemloos. Ik ga doorgaans een keer of 6 tot 8 per jaar België/Luxemburg in en het enige probleem dat ik daar zelf ervaar is dat niet overal bereik is. 

Ga je wellicht telkens op de zelfde plek(ken) België in en bestaat de kans dat er toevallig op die locaties geen enkel netwerk een goede dekking heeft? Automatische netwerkselectie zorgt er voor dat je toestel verbind met het ‘sterkste’ netwerk, en als ze op een bepaalde locatie allemaal niet of nauwelijks een goed signaal leveren kan het zijn dat je toestel niet echt een keuze kan maken. 

Wat krijg je trouwens te zien, als je geen verbinding meet hebt met een KPN mast? Staat er dan een bepaalde melding in je scherm?


Hoi Maja,

Ik heb al contact gezocht met KPN, probleem is doorgezet. Iig dank voor je reactie.


Ah ok top! Als duidelijk is waar dit door veroorzaakt wordt, zou je dat dan nog willen delen hier? Ik ben benieuwd!


Zal ik doen.


Hi @Zeikerd.nl,

Heeft onze technische dienst inmiddels een oorzaak en/of oplossing kunnen vinden?

Ik heb zelf nog even een aanvullende vraag: De A71 is een dual sim telefoon, heb je je KPN simkaart wellicht in de 2e sim slot? Zo ja, zou je hem eens in de 1e kunnen doen en kijken of dat een verschil maakt?


Das een goeie, heb ik nog niet geprobeerd. Heb idd contact gehad met de technische afdeling. We hebben een instelling veranderd maar dat heeft niet geholpen. Ik laat het weten als de wissel van Sim 1 naar Sim 2 wel of niet heeft gewerkt.


Okido, ik ben benieuwd!


Heb je het al kunnen testen @Zeikerd.nl of ben je de grens nog niet weer over geweest?


Nee, ben nog niet in de gelegenheid geweest. Ik laat het nog weten.


Prima, ik wacht je reactie af :slight_smile:

Markeer deze tip wel alvast als antwoord, bij een andere klant met een Samsung en hetzelfde probleem, bleek dit de oplossing te zijn! 


Helaas, wisselen van sim 1 naar sim 2 werkt ook niet .

Ik kan wel bellen en gebeld worden en zelfs WhatsApp berichten ontvangen. Maar Apps of internet werken niet.

Heb de Simkaart nog niet in een andere telefoon geprobeerd.


Balen zeg, raar ook dat je wel internet hebt voor Whatsapp, maar niet voor de rest :thinking: Maar snel weer terug naar sim 1 dus!

Een andere telefoon testen is wel de volgende stap nu.  Als je de netwerkselectie op automatisch hebt staan, geef je je toestel de opdracht op over te springen naar het sterkste buitenlandse netwerk, zodra je toestel geen verbinding meer kan maken met je eigen provider. Dit staat verder helemaal los van je simkaart of instellingen aan onze kant en is puur een functie van je toestel. De kans is dus aanwezig dat er in jouw toestel iets niet helemaal lekker loopt, waardoor dit niet goed gaat. Wat gebeurt er trouwens als je roaming uitzet voor je de grens over gaat, en weer aan zodra je geen verbinding meer hebt met KPN? Pakt hij dan wel uit zichzelf een netwerk? 


Dat heb ik nog niet geprobeerd, ga ik ook nog doen. Regel wel ff een ander toestel om de Sim on te doen en kijken of dat toestel wel werkt.


Helemaal prima, hoor het graag!


Helaas, Simkaart in 2 andere telefoons geprobeerd maar geen succes. Schakelt niet automatisch over naar een Belgisch Netwerk.

Simkaart (Tele2) van mijn vrouw in mijn Samsung werkt wel gewoon.

Denk er toch sterk over om weer terug naar Tele2 te gaan.


Heel bijzonder dit @Zeikerd.nl 🤔

En als je vaak de grens over gaat, is het natuurlijk super irritant dat je telkens geen verbinding hebt, tot je er zelf aan denkt dat je dit handmatig in moet stellen.

Je hebt eerder aangegeven dat de technische dienst een instelling heeft gewijzigd, kan je je nog herinneren welke instelling dat geweest is?

 


Nee, we hebben samen de instellingen door gelopen.

Het is idd heel vervelend. Moest van de week een betaling doen in Belgie, kon alleen de Bank App niet openen. Das 1 voorbeeld zeg maar.


Zou je het ok vinden als ik nog een keer een melding aanmaak voor de technische dienst zodat ze contact met je op gaan nemen? Of dat je maandag zelf even met ons belt, zodat je op een moment dat het jou goed uitkomt opnieuw door ze geholpen kan worden?

Of ben je het al dusdanig zat dat je echt graag over wil stappen naar Tele2?


Ik blijf liever bij KPN. Ik bel Maandag middag met de technische dienst. Iig bedankt voor je reactie


Helemaal prima, ik hoop dat de oorzaak dit keer wél gevonden gaat worden!