Skip to main content

In verband met de overstap naar een andere provider wil ik graag mijn contacten (op de simkaart) veiligstellen d.m.v. een backup. Ik kan nergens in mijn Oppo Reno 10 (Android os) telefoon een optie vinden om dit uit te voeren. Ik weet ook niet of er contacten op mijn KPN simkaart staan of op mijn telefoon. Ik kan dit nergens achterhalen. Wie weet hoe dit werkt? Bij voorbaat dank voor de medewerking. 

Hallo @Spekenbrink ,

Bij een telefoonwinkel zetten ze zo al jouw contacten, apps en nog veel meer over van de oude telefoon naar de nieuwe telefoon. Ik laat dit iedere keer doen bij de aankoop van een nieuwe telefoon. 

Als je een nieuwe telefoon koopt is dit over het algemeen een gratis service van de telefoonwinkel.

Heb je de telefoon ergens online gekocht, dan kun je dit vast ergens tegen een kleine vergoeding laten uitvoeren. 

Het alternatief is om al dit soort gegevens bv in de cloud te zetten en dan die gegevens weer te importeren op jouw nieuwe telefoon. 


@Spekenbrink Als je een google-account of microsoft-account hebt, kan het ook gemakkelijk: Zet (eenmalig) al jouw contacten in het adresboek van google/microsoft en je bent klaar. Want dan hoef je bij een nieuwe telefoon of bij een reset ervan, alleen maar jouw inloggegevens (van google/microsoft) in te voeren. Dan verschijnen jouw contacten vanzelf in jouw mobiel.


@Spekenbrink Als je een google-account of microsoft-account hebt, kan het ook gemakkelijk: Zet (eenmalig) al jouw contacten in het adresboek van google/microsoft en je bent klaar. Want dan hoef je bij een nieuwe telefoon of bij een reset ervan, alleen maar jouw inloggegevens (van google/microsoft) in te voeren. Dan verschijnen jouw contacten vanzelf in jouw mobiel.

Klopt @Katana321 , 

Dat bedoelde ik ook met het zetten van de contactgegevens in de cloud. Maar het voordeel van het gebruik maken van de service van zo'n telefoonwinkel is dat er dat veel meer wordt overgezet. Denk aan bv apps en wachtwoorden. 


Hoi @Spekenbrink, leuk dat je de kpn community een vraag stelt, welkom op het forum :)

Vanwege het coronavirus willen we de fysieke contacten: het uitwisselen van voorwerpen zoveel mogelijk beperken. De kpn winkels staan voor je klaar met click & collect. Lees hier meer over: coronavirus en hoe kpn daarmee omgaat

Je kunt zelf online veilig en heel eenvoudig je contacten overzetten via deze pagina: Nieuw KPN Mobiel-abonnement? - Contacten overzetten van je oude naar je nieuwe toestel 


Hoi @Spekenbrink, leuk dat je de kpn community een vraag stelt, welkom op het forum :)

Vanwege het coronavirus willen we de fysieke contacten: het uitwisselen van voorwerpen zoveel mogelijk beperken. De kpn winkels staan voor je klaar met click & collect. Lees hier meer over: coronavirus en hoe kpn daarmee omgaat

Je kunt zelf online veilig en heel eenvoudig je contacten overzetten via deze pagina: Nieuw KPN Mobiel-abonnement? - Contacten overzetten van je oude naar je nieuwe toestel 

@Nadia 

Hij/zij geeft aan dat ze juist bij KPN weggaan. Daarom een verwijzing naar een telefoonwinkel, bij voorkeur de winkel waar hij dat abonnement bij die andere provider heeft afgesloten. 

 


Terecht punt, @Noordzee. Ik heb daar overheen gelezen. Mea culpa. 

Dan vermoed ik dat, @Spekenbrink naar dit opzoek is: Back-up en synchronisatie van apparaatcontacten Android Hiermee kun je online (automatisch) een back-up maken van je contacten. Super handig!Â