Skip to main content
Beantwoord

Bar-code voor activatie van e-SIM werkt niet. Hoe vraag ik een nieuwe aan?

• April 21, 2023
  • 1 reactie
  • 84 keer bekeken

Hi,

Ik heb eergisteren een e-sim aangevraagd. Ik heb direct een mail ontvangen van KPN met de bar code voor mijn nieuwe e-sim maar deze werkt niet. KPN geeft aan dat er een storing is. Hoe lang gaat de storing duren? ik ben al dus 2 dagen onbereikbaar.

Wat moet ik doen? nieuwe SIM kaart aanvragen?

Dank alvast voor uw reactie

Beste antwoord door Noordzee

Hallo @CR 2023 ,

Ik zou even een bezoekje brengen aan een KPN-winkel. Dan ga je daar weg met een werkende simkaart. 

En inderdaad: 

Er loopt momenteel een issue met het activeren van een e-sim. Bij het wisselen / activeren kun je de melding krijgen dat de activatielink/QR-code niet geldig is. Dit komt door een fout in de gegenereerde link/QR-code.

Er wordt onderzocht hoe dit zo snel mogelijk opgelost kan worden.

De einddatum van de storing is maandag 24 april.

Wil je het dan nog een keer proberen? En hier laten weten of het dan gelukt is?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1 reactie

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 21, 2023

Hallo @CR 2023 ,

Ik zou even een bezoekje brengen aan een KPN-winkel. Dan ga je daar weg met een werkende simkaart. 

En inderdaad: 

Er loopt momenteel een issue met het activeren van een e-sim. Bij het wisselen / activeren kun je de melding krijgen dat de activatielink/QR-code niet geldig is. Dit komt door een fout in de gegenereerde link/QR-code.

Er wordt onderzocht hoe dit zo snel mogelijk opgelost kan worden.

De einddatum van de storing is maandag 24 april.

Wil je het dan nog een keer proberen? En hier laten weten of het dan gelukt is?