Skip to main content

Heb een iPhone 11 sinds 4 juni, na 2 weken het prima gedaan te hebben kon ik niet meer bellen of gebeld worden. Zou graag de telefoon terug sturen en een nieuwe ontvangen of een andere uitzoeken. 2 x klantenservice contact gehad en 1 x in de winkel geweest niemand die je kan helpen erg afschuif systeem. Wil namelijk me telefoon niet opsturen om gemaakt te worden omdat ik heb net 3 weken in gebruik heb en dus geen vertrouwen heb dat die nu al kapot is wie helpt?

Welkom op het forum, Roy! Wat jammer dat je problemen ervaart met je toestel. Ik heb alleen helaas geen ander antwoord voor je. Op het moment dat de annuleringstermijn is verstreken, kan je niet meer annuleren. Terugsturen en een andere uitzoeken is dan geen optie meer. Als er iets met het toestel aan de hand lijkt te zijn dan kan dit natuurlijk nagekeken worden. Alleen daarvoor hebben we in de winkels niet de mogelijkheid of de expertise. Daarvoor is het dan noodzakelijk dat het toestel opgestuurd wordt. Dit kan via de winkel, of via de website waarbij je hem zelf opstuurt. Hij wordt dan door experts nagekeken en gerepareerd waar nodig. Dit zal over het algemeen dan ook gewoon onder de garantie vallen. Mocht dit onverhoopt niet zo zijn krijg je eerst bericht. Je bent hem dan wel een week of twee kwijt. 


Beste Erik, ik begrijp het helemaal maar ik heb deze telefoon Dus net nieuwen na drie weken niet te gebruiken. nu wordt er van mij gevraagd of ik hem op wil sturen en hem ongeveer 3 weken kwijt ben is dat niet raar na 3 weken?  ik ben gisteren naar de winkel geweest op advies van de klantenservice want zei konden mij daar beter helpen omdat de beste man aan de telefoon heeft gezegd ga maar de winkel krijg je waarschijnlijk wel een nieuwe mee want dit is heel apart. dus zo gedaan. Eenmaal in de winkel  Zegt de beste meneer wij kunnen niks voor je betekenen je moet de klantenservice bellen weer gedaan zegt de klantenservice moet je naar de winkel. Ben er wel klaar mee kan dus alleen me telefoon opsturen en daar houdt het bij op? Wil mijn telefoon niet opsturen, wil best terug naar de winkel gaan als ik een nieuwe telefoon mee krijg!


Vervelend dat je zo van het kastje naar de muur bent gestuurd, Roy. Maar er is, via ons, geen andere mogelijkheid tenzij je hebt gekozen voor een verzekering. In dat geval kun je een claim indienen. Dan moet je toestel ook opgestuurd worden maar dan krijg je, zodra hij daar binnen is en de claim geaccepteerd, een vervangend toestel thuisgestuurd. Dit vervangende toestel wordt dan je nieuwe telefoon. 

 

Je hebt ook de vrijheid om hem elders te laten nakijken, het is immers jouw telefoon. Let er dan wel op dat laten repareren elders over het algemeen niet onder garantie afgehandeld kan worden, en dat het ook negatieve gevolgen kan hebben voor het onder garantie laten repareren bij ons. Afhankelijk van wat die derde partij precies doet.


Beste Erik, 

Ik heb het advies opgevolgd en mijn telefoon laten opsturen via de KPN winkel in Amersfoort. Binnen 1 week heb ik hem weer terug. Ze kunnen niets vinden dus ik krijg gewoon een kapot toestel terug. Hij is vandaag via de brievenbus bezorgd. Zonder dat de postbezorger heeft aangebeld oid. Mijn telefoon is hierdoor gewoon beschadigd geraakt! Het is toch niet normaal dat een duur toestel zo door de deur wordt gegooid? Zie bijgevoegde foto’s. Na de 10e keer weer bellen met de klantenservice kan ik weer niet gelijk geholpen worden! Ik wil een oplossing of ik zoek andere manieren om dit op te lossen via de geschillencommissie!

 


Ai, dat is naar, Roy. Wil je jouw forumprofiel eens invullen en reageren als je dat gedaan hebt? Graag met ook het reparatienummer in het veld ‘persoonlijke opmerking’. Dan ga ik hier kijken wat we kunnen doen.