Skip to main content

Goedemiddag,

 

Op 12 juni heb ik voor mijn zoon een abonnement van € 20 afgesloten waarop we € 5 husselkorting krijgen omdat ik nog een mobiel abonnement heb en ook KPN thuis tv & internet.

Nu staat er op de factuur een abonnement van € 24 ?? 

Dit snap ik niet ? 

 

Graag hoor ik hoe dit kan 

 

MvG Jeanine 

Goedemiddag,

 

Op 12 juni heb ik voor mijn zoon een abonnement van € 20 afgesloten waarop we € 5 husselkorting krijgen omdat ik nog een mobiel abonnement heb en ook KPN thuis tv & internet.

Nu staat er op de factuur een abonnement van € 24 ?? 

Dit snap ik niet ? 

 

Graag hoor ik hoe dit kan 

 

MvG Jeanine 

Het was een sim-only abonnement? Zonder toestel dus?


Hoi Nick, 

 

Ja, sim-only 


Hoeveel data en belminuten? 


Abonnement  
  • 1 jaar
€ 20.00
  • 2 GB data
 
  • 150 min/sms
 
  • Hussel Mobiel Korting (5 euro)
-€ 5.00

Specificatie van de factuur al eens bekeken? Vaak gaat de eerste factuur over een langere periode dan 1 maand waardoor ie wat hoger uit kan vallen.


Ja, heel goed bekeken. Het viel me op de 2e factuur pas op omdat die dus geen € 15 was (de 1e was meer dan € 50).


Hoi @Nick83 , wat nu? 

Je reageert niet meer?

Groetjes van Jeanine 


Beste @jeanientje1976,

Nick is geen KPN medewerker, net zo als ik. Klanten helpen klanten, dat is het doel van deze forum. Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Dan kunnen ze kijken in het systeem voor jou. Maar houd er rekening mee dat het erg druk is op het forum, want de medewerkers van KPN doen hun best om de berichten weg te werken. Anders kunnen je tussen 8:00 t/m 22:00 bellen met 0800 - 04 02, en als je je vraag moet inspreken, vraag je: “medewerker spreken.” Voordat ik de vraag krijg: “KPN is toch 24 uur bereikbaar?” Ja dat wel, maar na 22:00 uur alleen storingen en problemen met verbindingen. 


@Dennis Schreve Goedemorgen, bedankt voor alle adviezen

Ik heb de gegevens ingevuld, hopelijk kan je nu zien waarom mijn zoon een abonnement gekregen heeft wat Ik niet uitgekozen heb 

 

Kei bedankt alvast 


Beste @jeanientje1976, dan kop ik 'm (wel vrij laat) in! Jullie abonnementen waren beide nog niet aangemeld voor Husselkorting (en Telfort Combivoordeel). Ik heb dit bij dezen aangevraagd en je krijgt hier nog een bevestiging van per sms. 


@Marcia_ ok, bedankt, maar volgens mij blijven jullie bij mijn zoon uitgaan van een start abonnement van € 24 ipv € 20

Ik ben heel benieuwd hoe nu alle facturen eruit zullen gaan zien en welke correcties verrekend gaan worden 

Ik wacht het af 

Alvast bedankt 


Die zie ik er ook al op staan, de korting 🙂. Hij gaat nu 15 euro per maand betalen. 


Ik ook, kei bedankt Marcia.

Nu nog hopen dat het ooit lukt om in ‘mijnkpn’ mijn teveel mb's te delen met mijn zoon, of lukt dit niet omdat mijn KPN abonn een oud Telfort abonn is ? Of zou dit wel al moeten lukken ?

Net als dat ik mijn vaste tv en internet nog niet in mijn kpn kan terugzien ?

 

Groetjes


Ik ook, kei bedankt Marcia.

Nu nog hopen dat het ooit lukt om in ‘mijnkpn’ mijn teveel mb's te delen met mijn zoon, of lukt dit niet omdat mijn KPN abonn een oud Telfort abonn is ? Of zou dit wel al moeten lukken ?

Dit klopt helemaal helaas. Je kunt pas MB's delen op het moment dat jij jouw abonnement verlengt naar een KPN abonnement.

Net als dat ik mijn vaste tv en internet nog niet in mijn kpn kan terugzien ?

 

Groetjes

Ben je voor je vaste diensten nog klant bij Telfort? Dan ben je nog niet over naar KPN. Die migratie is nog niet in gang gezet. Je kunt dit dus nog in MijnTelfort terugvinden. 


Maar maak ik dan wel optimaal gebruik van de KPN combivoordelen? Het ligt niet aan mij dat het allemaal nog niet gemigreerd is (bij mijn moeder ook nog maar enkele weken).

En kan ik daarom geen mb's delen met mijn zoon ?


Hallo @jeanientje1976 , Jij bent Telfort mobiel-klant en je zoon is een ‘echte’ KPN-klant.

Dan kun je nog géén mb's delen, pas als jij jouw abo verlengt dan word je een ‘echte’ KPN-klant en kun je mb's delen met je zoon.

Als Telfort-klant kun je nu maximaal 2 maanden overgebleven data meenemen naar de huidige maand.

Als KPN-klant kun je geen overgebleven data meer meenemen, maar wel mb's delen met huisgenoten die op hetzelfde wonen.

Het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat.

 


ok, dat klinkt logisch

alleen èrg onlogisch dat ik de factuur krijg van KPN mobiel ...


ok, dat klinkt logisch

alleen èrg onlogisch dat ik de factuur krijg van KPN mobiel ...

Hallo @jeanientje1976 , dat is niet onlogisch, Telfort-mobiel is begin dit jaar automatisch overgegaan naar KPN-mobiel, maar met behoud van de Telfort-mogelijkheden/prijzen en voorwaarden.

Als je dat abo verlengt gaat het een ‘echt’ KPN-abo worden en is het geen pseudo-KPN-abo meer.

Je kunt in MijnKPN je huidige Telfort-abo wel naar boven en beneden bijstellen zonder te verlengen, dan kies je bijvoorbeeld voor meer/minder belminuten data enz. en dat kun je maandelijks aanpassen, maar zou gauw als je echt gaat verlengen val je onder de KPN-mogelijkheden/prijzen en voorwaarden.

 

 


Ok, duidelijk.

Alleen wel jammer aangezien ik pas wil verlengen als ik een nieuwe tel nodig heb, maar dan weet ik iig waar ik aan toe ben.

Kei bedankt allemaal.


Sorry, toch nog 1 prangende vraag: hoe ga ik van Telfort naar KPN zonder € aansluitkosten te moeten betalen ? Mijn zoon heeft dit nl ook moeten betalen toen hij van KPN Prepaid naar KPN ging. Dit is toch wel een beetje van de zotte, of niet ? Hopelijk was dit een foutje en krijgen we dit credit gestort.


Hallo @jeanientje1976 , ik heb ook eens ergens gelezen dat je geen aansluitkosten hoeft te betalen, maar dat het systeem dat nog niet weet/kent en dat het bij een volgende factuur weer verrekend wordt.

Ik denk dat je dan het beste eerst even op de site kunt kijken welk soort abo je wilt en dan even belt (0800 0402) of chat om het definitief te regelen, dan voorkom je hoogstwaarschijnlijk meteen die aansluitkosten.

Of dat voor je zoon ok zo geldt weet ik niet, dat kun je dan meteen vragen.

Succes.

 


@Marcia_  Beste Marcia, jij hebt ook fantastisch geregeld dat mijn zoons abonnementkosten gecorrigeerd werden. Kan jij ook regelen wat Jan zegt, dat ik die aansluitkosten credit krijg ?


@Marcia_  Beste Marcia, jij hebt ook fantastisch geregeld dat mijn zoons abonnementkosten gecorrigeerd werden. Kan jij ook regelen wat Jan zegt, dat ik die aansluitkosten credit krijg ?

Hallo @jeanientje1976 , nu loop je op de zaken vooruit, @Marcia_  kan geen abo voor je regelen, dan kun je doen op de manier zoals ik eerder voorstelde.

Als dan na afloop op de 1e factuur blijkt dat KPN toch de aansluitkosten berekend heeft kan je alsnog vergoeding via het forum aanvragen. Je kunt dus niet vooraf een credit vragen voor iets wat je nog niet berekend is en misschien ook niet berekend gaat worden.

 


Ja, dat snap ik. Op de 1e factuur van mijn zoon van KPN prepaid naar KPN is € 25 aansluitkosten berekend, daarom vraag ik hier een credit voor aan. 

Mijn excuses als ik het verkeerd begrijp. 


@JanD  .. wat de uitkomst ook moge zijn, iig alvast mega bedankt voor je hulp ..

 

Ik regel liever mijn zaken via dit forum, aangezien ik met het callcenter heb meegemaakt dat er van alles wordt afgesproken (mondeling) en dit wordt dan uiteindelijk niet nagekomen en dan heb je geen poot om op te staan. Zodoende blijf ik ‘vragen’ (zeuren) ipv dat ik ff bel met KPN :wink: