Skip to main content

Op 24-05-2022 heb ik aangegeven dat mijn contract moet worden beëindigt per einddatum 27-07-2022. Daar heb ik ook een bevestiging van gekregen. Vervolgens ontvang ik nog een keer mail van kpn op 06-07-2022 dat mijn abonnement beëindigt wordt per 06-08-2022. Het is bijna onmogelijk om contact te krijgen met kpn als je in het buitenland zit en niet kunt bellen. Het is uiteindelijk via messenger toch gelukt. Nadat ik bewezen heb dat kpn bevestigd had mijn contract per 27-07-2022 te beëindigen heb ik niks meer vernomen van kpn, behalve nogmaals een bevestiging dat mijn contract succesvol beëindigt is per 06-08-2022. Ik ga de automatische incasso terughalen, want het mag dan om een klein bedrag gaan, maar als je dit bij genoeg mensen doet levert het toch een leuk onterecht bedrag op. 

Hallo @Christa s,

Ten eerste, een incasso terughalen zou sowieso niks uithalen. Het systeem die dit verwerkt is geheel geautomatiseerd en zal dus niet weten waarom jij de incasso teruggehaald hebt. Dit zal uiteindelijk gaan leiden tot herinneringen, aanmaningen en afsluiting en de verdere procedure met registratie tot preventel aan toe. Daarna zou je nergens meer een abonnement kunnen afsluiten.  Niet heel slim om te doen dus 😉.

Als jij gewoon in de bevestiging hebt staan dat je per die datum hebt opgezegd en dit zal uit controle blijken dat het klopt zou het betaalde bedrag gewoon netjes worden teruggestort.  

Zou je je forumprofiel willen invullen met je gegevens? Dan kijken moderatoren graag met je mee. 


Hoi @Christa s, welkom op ons forum!
Heb je in de tussentijd nog duidelijkheid gekregen van mijn collega's via Facebook? In principe kan ik hetzelfde als zij.

Anders kijk ik graag even mee natuurlijk! Daarvoor heb ik nog wel wat gegevens van je nodig zoals Chris hierboven al noemt. Zou je dan je profiel in willen vullen?

Vanuit het buitenland kun je altijd met ons bellen op 0031612001200 trouwens.


Hoi, helaas niet. Op 24 mei via service@kpn bevestiging opzegging einddatum contract gekregen. Ik heb hier geen telefoon, dus kan niet bellen. Gegevens aangepast. Hoop dat het nu klaar is. Dank je. Groeten, Christa.


Bedankt voor je gegevens @Christa s, ik heb er even een blik op geworpen en zie dat er inderdaad iets niet helemaal goedgelopen is met de opzegging. Ik heb het teveelbetaalde bedrag laten corrigeren. Dit wordt automatisch teruggestort.


Fijn dat het opgelost is. Dank je wel.