Skip to main content

Mijn telefoon is gestolen in Costa Rica en heb mijn simkaart geblokkeerd. Ik wil mijn telefoon nummer graag behouden maar ben niet in Nederland om een nieuwe simkaart te halen aankomende 4 maanden. Nu zag ik dat er ook E-sim bestaat maar ik weet nog niet of ik hier in het buitenland een nieuwe telefoon wil kopen en of dat e-sim te gebruiken is op die telefoon. Als het goed is blijf ik mijn abonnement kosten wel betalen? 

 

Blijf ik mijn nummer beheren/behouden zolang mijn abonnement door loopt? Of verloopt je nummer als je hem een lange tijd niet hebt gebruikt? Mijn abonnement blijft door lopen zolang ik hem niet opzeg? 

Hallo @Tessa2000 ,

Vervelend dat je telefoon is gestolen! 
 

Zolang jij jouw abonnement niet opzegt, blijft het nummer gewoon in stand. De kosten lopen inderdaad ook gewoon door. Heb je een KPN-Husselabonnement? Zet dat abonnement dan wel op de laagste stand. Je kunt nl maandelijks jouw abonnement aanpassen naar boven of naar beneden. Je kunt de aanpassing regelen via MijnKPN. 


Hoi @Tessa2000, welkom op ons forum!
Sterkte! Ik heb aan Noordzee's bericht hierboven niet heel veel toe te voegen. Je kunt gewoon je nummer behouden!
E-sim zal niet echt een oplossing zijn vrees ik, om die in te stellen heb je een sms verificatie nodig en dat kan niet zonder simkaart.