Skip to main content

Ik heb de voordeelbundel 500 besteld omdat ik naar Zuid Afrika op vakantie ging. Met deze bundel kun je bellen en internetten in het buitenland tot een bepaalde limiet. De bundel bleek niet goed te werken in Zuid Afrika. Ik kon geen verbinding krijgen met internet, alleen bellen. Ik heb dit gemeld tijdens mijn vakantie maar geen reactie ontvangen. Ik heb een klacht ingediend maar de medewerker die ik aan de lijn kreeg vond dat KPN daar niets aan hoeft te doen. Hij kon zien dat ik maar een kwart heb gebruikt van de bundel met bellen. Ik kreeg zelfs de opmerking "Als u naar een land gaat waar de stroom dikwijls uitvalt, kun je toch ook niet rekenen op een goede verbinding?". Dit kan toch niet waar zijn? Hoezo ligt de verantwoordelijkheid bij mij als KPN ervoor kiest om deze bundel aan te bieden? Dan mag ik er toch op rekenen dat het werkt? Ik wil graag 75% van het betaalde bedrag terug maar volgens de meneer van de klachtenafhandeling kan dat niet.

@NA Lensink Welkom op het forum. 

Wat lastig dat het in Zuid-Afrika niet lukte om te internetten. Waren er andere mensen in de omgeving die wel gewoon internet konden gebruiken? 

Vaak is het handmatig kiezen van een (ander) netwerk een oplossing. 

In dit geval heb je daar nu natuurlijk niet veel meer aan. 

Ik controleer wel graag of er nog iets is dat ik voor je kan doen. 

Zou je daarom je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 


Dag Rutger, ik heb mijn profiel ingevuld.


@NA Lensink Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Waren er op het moment dat je geen internet had andere mensen die wel een werkende data verbinding hadden? 


KPN betaalt de bundel terug. Ik vind dat netjes. Het zou ook goed zijn als ze de consument waarschuwen dat het internetten waarschijnlijk niet werkt.


@NA Lensink Ik zie inderdaad dat het door middel van een klacht is opgelost. 

Helaas kunnen we consumenten niet van te voren waarschuwen dat het internet misschien niet gaat werken. Het netwerk waar je daar gebruik van maakt is niet in ons beheer. 

Ook weten wij natuurlijk niet van te voren waar op de wereld onze klanten naartoe gaan en of daar wel goede dekking is. Dus van te voren waarschuwen is helaas geen optie. 

Â