Skip to main content

Op mijn factuur van november is een bedrag in rekening gebracht van 37 min. bellen naar een privaatnummer (particulier) in Belgiƫ. Dus geen service nummer.

Voordat mijn contract van Tefort werd overgenomen door KPN heb ik nooit kosten gemaakt voor bellen in de EU. Tevens verbaas ik mij hoe onbereikbaar KPN is, behalve weer 'extra' kosten als je belt naar de klantenservice.

Ā 

Hoe kan ik onterecht gefactureerde kosten terug ontvangen, zonder nieuwe kosten te maken?

HalloĀ @YethĀ ,

Wanneer je iemand evt. via een betaald informatienummer belt, dan blijven die kosten gewoon doorlopen. Bel dus iemand of een instantie rechtstreeks.Ā 

Ā 

KPN is gewoon gratis bereikbaar perĀ telefoon : 0800 - 0402.Ā 

Ā 

Bij te grote drukte heb je met de chat een alternatief. Ā 

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
Ā 

Kies een onderwerp.

Tik danĀ op Ā : Ik heb een andere vraagĀ 

(en danĀ helemaal naar beneden scrollen)Ā 


Suf van mij zeg! DeĀ KPN app heb ik 2x doorzocht en draaide kringetjes zonder antwoord of contact. Via google kreeg ik een tel nr. met extra kosten. Leek mij allemaal zo klant onvriendelijk.

Kennelijk heb ik verkeerd gezocht. Ga ik morgen je advies opvolgen. Dankjewel!


Hi Yeth, welkom hier.Ā 

Noordzee helpt je op weg. Aanvullend: als je nog een abonnement hebt met Telfort voorwaarden (Op de factuur bij de specificatie te herkennen aan de TFT vermelding) kun je niet gratis bellen binnen de EU vanuit je eigen bundel. Dit heeft bij Telfort nooit gehad overigens.Ā 


Bedankt voor je reactie @Alex_PĀ .

Ik kom al jaren regelmatig in DL, BE, FR en UK. En ik heb daarvoor, na de regeling binnen de EU, nooit extra betaald voor bellen, sms noch internetten binnen mijn bundel.

IkĀ denk dat ik daar al meer dan 10 jaar een abonnement had. Ik zie nu wel dat KPN minder aantrekkelijk is. Abonnementskosten en mobiele telefoons zijn veel duurder met mogelijk slechtere voorwaarden als ik nu idd moet betalen binnen EU. Gelukkig valt het nu nog mee ā‚¬9,-, maar zet wel tot nadenken.

Daarom wil ik het graag weten.

Groet,

Christel


Dat klopt. Ik zal het toelichten.

Destijds was er nieuwe wetgeving dat afdwong dat je geen extra kosten mocht maken wanneer je op reis bent binnen de EU, dit komt geheel overheen met wat jij aangeeft en dat geldt nog steeds. Ook voor Telfort abonnementen. De uitzondering is het bellen vanuit NL naar EU landen, dat staat los van die wetgeving. KPN heeft het later wel erbij gedaan uit service, een aantal andere providers ook. Telfort heeft dit nooit gehad.Ā 

Kortom: Met een Telfort abonnement kun je je eigen bundel gebruiken wanneer je op reis bent binnen de EU. Het bellen naar EU vanuit NL brengt wel kosten met zich mee. Met de KPN abonnementen bel je ook vanuit NL uit je bundel naar EU-landen.Ā 

Is het zo duidelijker? Anders licht ik het graag toe.Ā 


@Alex_PĀ helemaal duidelijk! Dankjewel.