Skip to main content

Ik heb sinds kort een nieuw abonnement genomen met unlimited data en unlimited bellen. Alleen kan ik niet gebeld worden en kan ik zelf niemand bellen. ‘’Deze is aansluiting is om administratieve redenen buiten gebruik gesteld.’’ Dat is het bericht wat ik krijg als ik een ander nummer probeer te bellen. Unlimited data en sms’en doet het zonder problemen. Ik heb al een paar keer de telefoon herstart en de SIM kaart er opnieuw ingedaan, maar niks blijkt te helpen. Heeft iemand enig idee waardoor dit kan komen? 

Bij voorbaat dank,
Yvar Jasper

Hoi @Yvar J, welkom op het forum! 

Ik hoop dat het bellen inmiddels lukt! Ik zie dat je je profiel hebt ingevuld en de netwerkinstellingen aan deze kant staan goed. 
Heb je ook een andere telefoon geprobeerd? Lukt het versturen van een sms bericht wel en kan je deze ook ontvangen?


Hoi @Yvar J, welkom op het forum! 

Ik hoop dat het bellen inmiddels lukt! Ik zie dat je je profiel hebt ingevuld en de netwerkinstellingen aan deze kant staan goed. 
Heb je ook een andere telefoon geprobeerd? Lukt het versturen van een sms bericht wel en kan je deze ook ontvangen?


Hallo ​​​​​​@Liesbeth_ ,

SMS ontvangen en versturen lukt zonder problemen. Heb inmiddels een andere SIM kaart aangevraagd wat volgens de KPN site de laatste redmiddel is die moet werken. Heb andere telefoon ook geprobeerd... geen succes.

 

Met vriendelijke groeten, 

Yvar


Ah dat is is inderdaad ook mijn vervolgstap, fijn dat de simkaart al is aangevraagd. Hopelijk heb je deze snel binnen en werkt alles dan goed. 


Net de nieuwe simkaart geïnstalleerd zoals behoren, geen succes.. nog steeds dezelfde melding als hiervoor aangegeven. Ik ben de weg kwijt.


Als je iemand sms't komt het dan van een 06 nummer (+316 dus) of een 0970 (+31970) nummer?


Als je iemand sms't komt het dan van een 06 nummer (+316 dus) of een 0970 (+31970) nummer?

Het begint gewoon +316 , heb het even nagekeken


Okee

Heb andere telefoon ook geprobeerd... geen succes.

Dit wijst op een probleem dieper in de systemen. Een nieuwe simkaart is hier nutteloos. 


Ik denk dat @Liesbeth_ de techneuten moet aansturen. 


Ik heb sinds kort een nieuw abonnement genomen met unlimited data en unlimited bellen. Alleen kan ik niet gebeld worden en kan ik zelf niemand bellen. ‘’Deze is aansluiting is om administratieve redenen buiten gebruik gesteld.’ . . .

Hallo @Yvar J , is dat “nieuw bij KPN” en kom je met nummerbehoud vanaf een andere provider?
Is jouw nummer dan al overgenomen door KPN (rekening houdend met de opzegtermijn van een maand)?


Ik heb sinds kort een nieuw abonnement genomen met unlimited data en unlimited bellen. Alleen kan ik niet gebeld worden en kan ik zelf niemand bellen. ‘’Deze is aansluiting is om administratieve redenen buiten gebruik gesteld.’ . . .

Hallo @Yvar J , is dat “nieuw bij KPN” en kom je met nummerbehoud vanaf een andere provider?
Is jouw nummer dan al overgenomen door KPN (rekening houdend met de opzegtermijn van een maand)?

Hallo @RBxx  , ik kom inderdaad met nummerbehoud van een andere provider. Volgens de mailtjes van KPN is mijn nummerbehoud al succesvol. Na dat mailtje heb ik de SD kaart pas in gebruik genomen. Ik neem aan dat mijn vorige provider niet kan vasthouden aan mijn telefoonnummer?

Bin voorbaat dank voor je bericht!

 

-Yvar


Eh. Pas zodra de simkaart van je oude provider niet meer werkt dien je ze pas om te wisselen. Er is namelijk ook nog de opzegtermijn van een maand bij de oude provider. 

Ik durf nu wel te wedden dat die sim nog wel werkt!

 

Heel scherp @RBxx .


Doet de simkaart van jouw oude provider het wellicht nog steeds? Pas als daar het bereik wegvalt is het tijd voor de overstap. Dat gebeurt tussen 11 en 16 uur op de dag van overstap.

Het mailtje “Uw aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd” is de eerste stap, maar daarin stond ook de datum van overzetten. Is die datum al bereikt en heb je ook al meer mailtjes gehad? Ook al het sms'je gehad om de naderende overstap aan te kondigen?


Even voor de zekerheid, zodat ik zeker weet dat ik aan deze kant het juiste nummer heb. Klopt het nummer dat je hebt ingevuld in je profiel, welke eindigt op *36? 


Hoi @Yvar J , ben je nog verder gekomen met onze vragen en opmerkingen?
Is jouw unlimited abonnement nu al actief bij KPN met behoud van jouw “eigen” nummer?


Hoi @Yvar J , ben je nog verder gekomen met onze vragen en opmerkingen?
Is jouw unlimited abonnement nu al actief bij KPN met behoud van jouw “eigen” nummer?

Hallo @RBxx , nee ik loop op een beetje stuk. Heb geen tijd gehad om kpn te bellen door de week. Mijn abonnement is actief en nummerbehoud werkt al.


Hoi @Yvar J , je bent dus al over maar je houdt problemen?

Je hebt hier al contact met KPN moderator @Liesbeth_ , dus beantwoord de vragen en zij kan aan de slag. De andere optie is bellen met klantenservice op 0800-0402.


Wat ontzettend balen dat het nog altijd niet werkt!

Ik zie dat je vandaag contact hebt gehad met mijn collega en dat de technische dienst is aangestuurd. Zij gaan op onderzoek uit en nemen contact met je op, hopelijk is het nu snel opgelost!