Skip to main content
Beantwoord

Bellen en gebeld worden werken op mobiel nummer werkt niet meer in Zwitserland

• March 25, 2026
  • 3 reacties
  • 57 keer bekeken

Dag allen,

Sinds een tijdje ben ik opeens niet meer bereikbaar op mijn mobiele telefoonnummer in Zwitserland. Voorheen werkte dit prima, maar sinds 2 weken merk ik dat als iemand mij belt, direct mijn voicemail wordt ingezet. Ik kan zelf ook niemand meer bereiken via mijn mobiele telefoon. Mobiel data ontvangst werkt prima. Heb natuurlijk geprobeerd om mijn mobiel (iPhone 15) opnieuw op te starten, vliegtuig modus aan/uit, PIN code opnieuw invullen, etc. Niks werkt.

Ik kan KPN ook telefonisch niet bereiken, omdat ik dus niet kan bellen. De chatbot is waardeloos en laat mij niet met een medewerker chatten, enkel een belafspraak inplannen (wat dus niet kan...).

Tips/suggesties?

Dank!

Beste antwoord door EenRuud

Probeer eens een ander netwerk?

Zorg ook ervoor dat VoLTE / 4G bellen aan staat in je instellingen.

3 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • March 26, 2026

Probeer eens een ander netwerk?

Zorg ook ervoor dat VoLTE / 4G bellen aan staat in je instellingen.

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@zeilboot456, als je in het buitenland niet bereikbaar bent is het natuurlijk erg vervelend!

Je hebt al een aantal dingen geprobeerd begrijp ik, maar nog zonder succes. Had je de tips van Ruud ook al kunnen proberen?

Als dat ook niet helpt ben ik ook nog benieuwd wat er precies gebeurt als je probeert te bellen of gebeld wordt. Krijg je bijvoorbeeld een bandje te horen, een melding op je scherm of iets anders?

Kan je er meer over vertellen zodat we met je mee kunnen denken?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 28, 2026

Op de een of andere manier was mijn VoLTE switch uit. Geen idee hoe of waarom, maar het werkt weer. Hartelijk dank Ruud en Jasper.