Skip to main content

Beste

Ik heb al dagen hetzelfde probleem .

AT&T internet is prima, maar bellen en gebeld worden lukt niet. Overschakelen naar het  T-Mobile lukt niet altijd en bellen werkt maar 1x per 5 pogingen. 

Mijn vrouw heeft hetzelfde probleem

 

Gr

Jurgen Frank 

Herkenning bij het probleem melding is oproep mislukt sinds gisteren heb zo geen mogelijkheden om mijn bundel te gebruiken! Verblijf in usa Miami.

hoe op te lossen?

 

groet,

 

ruud


Hoi Ruud

 

je kan proberen om te switchen naar een andere netwerk provider , zolang het maar geen At&T is

 

gr

Jurgen

 

@KPN ,gaan jullie nog reageren ?


Hi @JurgenFrank en @Ruud722! Kans is groot dat dit aan bellen via 4G ligt. Zou je kunnen proberen dit uit te zetten? Waar de optie zit verschilt per telefoon. Deze site over bellen via 4G kan je de juiste stappen laten zien. Maar over het algemeen ga je bij “Verbindingen” naar “Mobiele netwerken”. Daar hoort een schuifje te staan. 

Laat je hier weten of dit het oplost? 


Beste Bram

 

Die optie had ik ook geprobeerd,  maar er staat bij , indien  mogelijk , dus ik kan er van uit gaan dat mijn telefoon dat kan detecteren.

Ik zal hem uitzetten voor lange tijd

 

Gr

Jurgen 


Na 5 uur wachten

Zoals ik al aangaf

Het helpt helemaal niets


Bram, bij mij was de oplossing overstappen op een andere provider. Wat raar blijft dat het eerste dagen wel werkte en daarna niet meer. Groet, Ruud 


Beste @Bram_ 

 

T-Mobile ligt er met regelmaat uit en met Verizon en Sprint hebben jullie geen contract. 

Dus ik heb al boze mails gehad van klanten. 

Lekker op vakantie zijn op deze manier. 

Veel geld betalen maar weinig gebruik van kunnen maken. 

 

Gr

Jurgen 

 


Nou, het wordt van kwaad tot erger , Ebay heeft mij geschorst omdat ik telefonische niet bereikbaar ben . 

Dat gaat weer uren kosten om recht te trekken. 

Ik bel jullie wel als ik weer in Nederland ben want dit forum is ook maar een zoethoudertje .

 

Gr

Jurgen 


Hi @JurgenFrank! Ik wil dit graag voor je laten oplossen door onze technische dienst. Zou je daarom in je profiel nog een aantal dingen willen invullen? Ik heb daarvoor nodig op welk toestel je gebruikt. En klopt het nog steeds dat bellen via AT&T niet werkt en T-mobile alleen af en toe?


Ja, het klopt nog steeds.

Internet is ook met grote regelmaat heel traag met alle gevolgen van dien.

Samsung S20+ 5G


Hi @JurgenFrank! Ik heb het nagevraagd. Het heeft inderdaad te maken met bellen via 4g. Wel is het zo dat AT&T dit ondertussen ondersteund. Dit betekent dat je AT&T als provider kan kiezen. Zet daarna VoLTE aan.

Als je dat doet moet je kunnen bellen. Op voorwaarde dat AT&T op je locatie voldoende dekking heeft. Zet voor de zekerheid 5G op je mobiel uit

 


Beste @Bram_ 

 

Bedankt voor de info , maar ik koop daar natuurlijk helemaal niets voor .

De schade is al aangericht , wat een drama . 

Dat jullie dat niet van te voren uitzoeken voordat er contracten worden gesloten met buitenlandse providers.

 

Gr

Jurgen


Hi @JurgenFrank! Ik heb het nagevraagd. Het heeft inderdaad te maken met bellen via 4g. Wel is het zo dat AT&T dit ondertussen ondersteund. Dit betekent dat je AT&T als provider kan kiezen. Zet daarna VoLTE aan.

Als je dat doet moet je kunnen bellen. Op voorwaarde dat AT&T op je locatie voldoende dekking heeft. Zet voor de zekerheid 5G op je mobiel uit

 

@JurgenFrank ik begrijp je. En als ik nog een keer naar de Verenigde Staten ga verwacht ik tegen hetzelfde probleem aan te lopen. 

Het probleem is dat buitenlandse providers veelal nog geen VoLTe aanbieden voor roaming. Terwijl ze ondertussen wel 3G en soms 2G uitzetten. Dat betekent in het kort dat bellen onmogelijk wordt gemaakt. Wij hebben geen invloed op deze beslissingen.

We doen ons best om afspraken te maken met buitenlandse providers om overal wel diensten te kunnen bieden. Maar als 3G of 2G wordt uitgezet voor deze afspraken rond zijn krijg je situaties als deze. 


Zelfde probleem met AT&T in de omgeving van New York/Connecticut; ik kan niet bellen of gebeld worden - met of zonder 4G. Om te bellen moet ik overschakelen naar T-mobile, maar deze heeft niet overal een goede dekking. Hopelijk kan KPN dit zo snel mogelijk oplossen...


@SRH we zijn op de achtergrond bezig afspraken te maken met buitenlandse providers. Tot die tijd dat dit zover is kan ik helaas weinig meer betekenen. 


Heden weer in de VS , ben er nu klaar mee.

Weer kan ik niet bellen of gebeld worden , ik ga wel naar T-Mobile. 

 

Had al een klacht ingediend bij jullie maar dat kan alleen nog maar via de chat , 

2 jaar lang voor niks 70 euro per maand betaald , en dan werkt het ook nog niet.

 

Jullie zijn helemaal doorgeslagen 


Leuk zo'n forum 

Probleem blijft dus reageren we maar niet ?

Misschien geprobeerd mij te bellen ? Ja, succes daarmee


@JurgenFrank excuus voor mijn verlate reactie. Vervelend te lezen dat er nog niks veranderd is in de situatie. Wel is aan onze kant nu afgesproken dat we individuele gevallen wel door gaan zetten naar de technische dienst. Ik kan daarbij geen oplossing garanderen omdat het originele probleem blijft bestaan. Wel kunnen we de schaal in kaart brengen en andere oorzaken uitsluiten.

Om het door te zetten heb ik alleen nog wat gegevens van je nodig. In dit geval of je VoLTE aan hebt staan op je toestel, sinds wanneer je het probleem precies hebt opgemerkt en waar in Amerika je de problemen precies hebt. Zet het in je profiel en laat het hier weten. Dan kan ik het voor je doorzetten. 

Overigens is het ook zo dat Verizon Wireless VoLTE ondersteunt. Als die dekking heeft waar je bent kan je die ook selecteren. 


Ja, dat vroeg je in februari ook al.

Ik trap er niet meer in, dit grapje heeft mij een vermogen gekost.

Volgens mijn advocaat heb ik geen poot om op te staan.

Prutsers 


Zelfde issue hier. Afgelopen dagen onbereikbaar met een hoop gevolgschade, en ook geen tijd om hier uren op te gaan zitten zoeken wat het kan zijn.

Voice over LTE aan of uit, het maakt allemaal niets uit. Uiteindelijk nav dit topic geforceerd voor T-mobile gekozen, probleem vooralsnog opgelost. Maar dat heeft natuurlijk niet zoveel zin, want zo blijf ik handmatig netwerken selecteren. 

Onbegrijpelijk dat je als klant zo aan je lot wordt overgelaten. Als dit een bekend issue is, stuur klanten dan proactief een SMS bericht op het moment dat je ze ziet inloggen op een netwerk waar bellen onmogelijk is met uitleg. Ik snap dat je er als KPN niets aan kunt doen, maar je kunt /WEL/ de zorg over je klanten nemen en ze /INFORMEREN/. Zodat niet elke klant vele uren bezig is met zoeken waar het probleem zit, inclusief een complete factory-reset van een telefoon omdat je toch als eerste denkt dat het wel aan jou of aan de telefoon moet liggen.


Het zijn gewoon prutsers , service is heden een lastig woord bij de kpn , na 14 jaar naar t-mobile gegaan en dan nog durven te vragen waarom ik weg ben gegaan bij kpn , man man man


loop tegen AT&T probleem aan met al mijn medewerkers die regelmatig in USA zitten. kunnen niet bellen. onacceptabel. andere providers niet altijd dekking of accepteren geen KPN. dit loopt al sinds vorig jaar. hoor dat KPN geen goede afspraken heeft gemaakt mer AT&T.

we gaan om met het bedrijf naar T Mobile.


Ze leren hier niks van.

De klantenservice is ook onbeschoft , amateuristisch en doen maar wat.

Er is niks meer over van de kpn , het was een top bedrijf   Verkeerd management en het is gedaan met ze.

Het lijkt Schiphol wel of de NS , ook verkeerd management en de boel stort in elkaar. 

Moest ook nog afkoop geld betalen voor meerdere nummers die allang hun abonnement periode voorbij waren , echt kpn.

 


Kan melden dat kpn in vs nog steeds waardeloos is. Kan niet bellen en daarnaast nog het lef om 30 euro te vragen voor 2gb data!!! Overstappen naar t-mobile is het advies. Mijn vrouw heeft t-mobile, werkt perfect in us en data is 5 gb voor 10 euro.

Gebruiken bij mijn werk ook zakelijk kpn (5000 werknemers). Ga ook hier adviseren over te stappen naar tmobile


Wel t-mobile selecteren als carrier , want of en toe schiet hij over naar AT&T en die zijn juist het probleem. ( zie automatisch verbinden provider ) in je telefoon