Skip to main content

Hallo,
2 weken met vakantie geweest in de VS. Speciaal hiervoor een supervoordeelpakket aangeschaft. Bellen of gebeld worden bleek echter onmogelijk in de 6 staten die ik heb bezocht. Internet werkte wel via het supervoordeelpakket. 5G uitgezet, diverse providers geprobeerd. Internet was alleen mogelijk bij AT&T. Klanten boos. Hoe kan dit opgelost worden?
Het is al vreemd dat dit manco met zoiets essentieels als bellen/gebeld worden voorkomt in 2022 en als dit al bekend was, waarom wordt dat niet gecommuniceerd?

Hoi @Sparrow16, lastig dat je in Amerika geen goed bereik hebt gehad. In Nederland hebben we vrijwel overal een super goede dekking, en zijn we er ook aan gewend om dat te hebben. In het buitenland is dat helaas niet zo vanzelfsprekend, zeker niet in grote landen zoals de VS. Je bent afhankelijk van de daar beschikbare netwerken op de locaties waar je je in bevindt. De dekking kan heel verschillend zijn.

We hebben een topic gemaakt speciaal voor gebruik van je mobiel in het buitenland. Ik lees dat je intussen weer thuis bent, daardoor kunnen we nu niet meer zien wat de oorzaak is geweest. Dat kan alleen op het moment dat je daar bent. Ik vermoed dat 't met de dekking van de daar aanwezige netwerk(en) te maken heeft. Er zijn verschillende dingen die je zelf kan nakijken, bijvoorbeeld in de instellingen van je toestel. Ik raad je aan om de tips door te nemen voordat je een volgende keer op reis gaat. En hoop natuurlijk dat 't dan beter gaat!

 

Heb je een zakelijk abonnement? Dan kan je je vraag ook voorleggen op ons KPN Zakelijk forum. Mogelijk komen daar nog meer of andere tips voorbij.


Het ging in de VS niet om slecht bereik maar om helemaal geen bereik, en dat in 6 verschillende staten en steden als NYC.

In de VS heb ik natuurlijk alle mogelijke vindbare en voorgestelde acties met de instellingen uitgevoerd, helaas zonder resultaat. Het is jammer dat je in 2022 met een moderne gsm en een speciale bel/databundel alsnog niet kunt bellen of gebeld kan worden. Ik kwam een Nederlander tegen die een andere Nederlandse provider heeft en kon bellen zonder problemen. Dus het kan wel….
Ik zal goed na moeten denken welke voorbereidingen ik moet doen voordat ik weer naar de VS ga, dit wil ik niet nog eens mee maken.


@Sparrow16 Helemaal geen bereik is niet handig, ik snap dat je dat een volgende keer wilt voorkomen. Ik raad je aan om de informatie op de pagina die ik in mijn vorige bericht noemde goed door te nemen. Wat je ook kan doen is je toestel meenemen naar een KPN winkel in je buurt. Onze collega's daar kunnen de instellingen voor je of samen met je doornemen.


Beste Alexandra,
Ik zal met mijn gsm langs een KPN winkel gaan. Bedankt voor je hulp.

 


Wat een ongelooflijk waardeloos antwoord is dit!

Wij zijn al twee weken in de VS met de buitenlandvoordeelbundel zonder te kunnen bellen of gebeld te kunnen worden, ook geen internet. 

Op de Kpn site geen enkele oplossing of antwoord voor dit probleem. 

We hebben nog 3 weken te gaan. Wie heeft er een oplossing?


En het ergste is dat we, bv in geval van nood, ook niet meer met onze normale bundel voor het dure tarief kunnen bellen. Onze telefoon is gewoon afgesloten. We zijn totaal onbereikbaar.

Goed gedaan Kpn!


Hallo @Jeff Amsterdam , zie mijn antwoord in jouw eigen topic. Hopelijk heb je daar wat aan.