Skip to main content

Mijn zoontje heeft een abonnement op mijn naam maar hij belde steeds naar 0900 nummers waardoor hij al gauw hoge rekening maakte daarop.

De nummers en diensten werden Geblokkeerd door kpn en ik dacht dat het daarna afgelopen zal zijn. 

Nu heeft mijn zoontje kpn gebeld en gevraagd of de nummers gedeblokkeerd konden worden wat hem ook lukte. 

Ik moet daarvoor toestemming geven en dat heb ik niet gedaan! 

Nu zit ik wel met torenhoge rekeningen omdat kpn zig niet aan de regels houd. 

Ik wil dat het word opgelost want dit is natuurlijk onzin, alleen ik mag bepalen wat wel en niet geblokkeerd is. 

​​​​​​

​​​​

Hallo @Jacqueliene ik zou ook eens een goed gesprek voeren met je 'zoontje' en niet meteen de schuld bij KPN leggen.

Zo klein lijkt hij me ook niet meer dat hij 0900 weet te  vinden.

Of overschakelen op prepaid voor die jongen en hem van zijn 'eigen' geld het saldo laten opwaarderen.

Verder kun je in MijnKPN zelf de 09xx nummers blokkeren.

 

 


Hallo @Jacqueliene ik zou ook eens een goed gesprek voeren met je 'zoontje' en niet meteen de schuld bij KPN leggen.

Zo klein lijkt hij me ook niet meer dat hij 0900 weet te  vinden.

Of overschakelen op prepaid voor die jongen en hem van zijn 'eigen' geld het saldo laten opwaarderen.

Verder kun je in MijnKPN zelf de 09xx nummers blokkeren.

 

 

Het recht om 0906 nummers te deblokkeren hoort te liggen bij alleen de contractant en niet diegene naaste familie. 


Hallo @Jacqueliene ik zou ook eens een goed gesprek voeren met je 'zoontje' en niet meteen de schuld bij KPN leggen.

Zo klein lijkt hij me ook niet meer dat hij 0900 weet te  vinden.

Of overschakelen op prepaid voor die jongen en hem van zijn 'eigen' geld het saldo laten opwaarderen.

Verder kun je in MijnKPN zelf de 09xx nummers blokkeren.

 

 

Daarnaast kan ik niet eens in de mijn kpn app de facturen zien dus ik kwam er pas achter toen ik gebeld was. 

Heb al lang aangegeven dat er een storing was in de app maar er is niks ondernomen. 

Echt top geregeld!! 


Hallo @Jacqueliene , heb je geen pc als alternatief om in te loggen of via de tablet/smartphone via de webpagina?

Je bent echt niet alleen van de app afhankelijk.

En ik ben met je eens dat alléén een contracthouder wijzigingen aan moet kunnen brengen en inderdaad niet een naast familielid, zoals je zoontje, daar moet KPN beter op controleren.

Zie ook onderstaande link:

https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-tv/telefoonnummers/duur-telefoonnummer-blokkeren

 


Ja u kunt me wel gelijk geven maar volgens mij staat er duidelijk dat alleen de contractant recht heeft om dat soort veranderingen te maken dus kpn heeft de voorwaarden geschonden. 

Ik heb zelfs nog gebeld om die nummers te laten blokkeren en toch is het mogelijk om 't weer te deblokkeren via een ander. 

Hoe kan dit opgelost worden? Weet u hoe hoog deze rekeningen zijn? 

 


Hallo @Jacqueliene , wacht s.v.p. de reactie van een moderator af.

Vul in het privédeel van je profiel s.v.p. je postcode/huisnummer/klantnummer en mobiel nummer in, dan kan een moderator er op terug komen.

Succes.

 


Het recht om 0906 nummers te deblokkeren hoort te liggen bij alleen de contractant en niet diegene naaste familie. 

Daar heb je volkomen gelijk in.


Dag @Jacqueliene Goed dat je je vraag hier stelt. Ik heb direct gekeken: je gegevens heb je in je profiel gezet en je hebt ook op dit Forum al eens het één en ander over gerelateerde zaken gemeld. 

Dit zijn moeilijke en vooral hele vervelende zaken en ik zie dat ze ook al heel lang spelen. Onze financiële afdeling heeft ook al meerdere malen contact met je gezocht over de oplopende kosten. Volgens mij heb je daar inmiddels ook contact over gehad, klopt dat? 

Ik kan dit niet voor je oplossen. Ik raad je sterk aan om een klacht in te dienen bij onze klachtenafdeling, over de gang van zaken. Dan wordt er samen met jou gekeken naar wat er is gebeurd en hoe zich dit verhoudt tot de regels en voorwaarden. 

 

 


@Bart_,

Er spelen mijns inziens twee punten.

  1. Compensatie in de gemaakte kosten.
  2. Voorkomen dat gezinsleden contractuele aanpassingen kunnen doorvoeren.

Voor het eerste punt is het indienen van een klacht wellicht de te bewandelen route maar wat dan met het tweede punt. 

Volgens mij is het nu zo dat iemand een eigen KPN ID kan aanmaken en vervolgens eenvoudig het telefoonabonnement aan die KPN ID kan hangen.

Dit moet je als contractant kunnen voorkomen zodat het beheer van het telefoonabonnement alleen onder de KPN ID van de contractant uitgevoerd kan worden.


Daar heb je gelijk in, @wjb 

Voor wat betreft punt 1: daar kan ik nu niets over zeggen. Dit zal via een klachtenafdeling moeten gaan, die eerst zal bekijken wat er precies is gebeurd. Op basis daarvan zal verder gekeken worden. 

Het tweede punt: het blokkeren of deblokkeren van 0900-nummers is-voor zover ik weet- niet mogelijk via een KPN ID. Hiervoor moet je echt contact opnemen met de klantenservice en alléén de contractant kan dit doen. Dat betekent dus dat we goed moeten laten uitzoeken wat hier precies gebeurd is. 


Het tweede punt: het blokkeren of deblokkeren van 0900-nummers is-voor zover ik weet- niet mogelijk via een KPN ID. Hiervoor moet je echt contact opnemen met de klantenservice en alléén de contractant kan dit doen.

En daar heb jij weer gelijk in @Bart_:wink:

Ik had het scherm voor me waarbij je die nummers kunt blokkeren voor de vaste aansluiting. :rolling_eyes:


Daar heb je gelijk in, @wjb 

Voor wat betreft punt 1: daar kan ik nu niets over zeggen. Dit zal via een klachtenafdeling moeten gaan, die eerst zal bekijken wat er precies is gebeurd. Op basis daarvan zal verder gekeken worden. 

Het tweede punt: het blokkeren of deblokkeren van 0900-nummers is-voor zover ik weet- niet mogelijk via een KPN ID. Hiervoor moet je echt contact opnemen met de klantenservice en alléén de contractant kan dit doen. Dat betekent dus dat we goed moeten laten uitzoeken wat hier precies gebeurd is. 

 

Kunt u mij alstublieft helpen met zien wat er gebeurt is en een eventuele oplossing? Ik ben helemaal niet handig met dingen als kpn I'd dat doen mijn zoons meestal voor me. 

De kosten zijn echt hoog en ik sta echt te kijken van de manier waarop dit gebeurt is. 

 


Hallo @Jacqueliene ik zou als eerste het wachtwoord wijzigen van MijnKPN, dan kunnen je zoons er niet meer in en ook geen misbruik meer van maken.

 


@Jacqueliene Het inderdaad een heel nare situatie en het lijkt me belangrijk dat je hier iemand over spreekt. Heb je ondertussen al contact gehad met de klantenservice? Ik kan je helpen om een klacht in te dienen. Je wordt dan gekoppeld aan een klachtafhandelaar, die verder zal kijken wat er wel en niet mogelijk is. Zal ik dit voor je doen? 


@Jacqueliene Het inderdaad een heel nare situatie en het lijkt me belangrijk dat je hier iemand over spreekt. Heb je ondertussen al contact gehad met de klantenservice? Ik kan je helpen om een klacht in te dienen. Je wordt dan gekoppeld aan een klachtafhandelaar, die verder zal kijken wat er wel en niet mogelijk is. Zal ik dit voor je doen? 

Dat zal echt onwijs aardig vinden als u dat zou willen doen! Hartstikke bedankt alvast! 


Komt in orde, @Jacqueliene Kun je voor de zekerheid in je Forumprofiel nog een bereikbaarheidsnummer vermelden? 


Komt in orde, @Jacqueliene Kun je voor de zekerheid in je Forumprofiel nog een bereikbaarheidsnummer vermelden? 

Super bedankt! Ja die heb ik net er in gezet ik hoor graag van u! 


Komt in orde, @Jacqueliene Kun je voor de zekerheid in je Forumprofiel nog een bereikbaarheidsnummer vermelden? 

Beste, ik had gister met kpn gebeld en die zeiden dat ik mijn toestelkrediet kon aflossen en dan het abbonement kan overschrijven naar mijn zoon. Zodat ik niet met die hoge rekeningen van hem zit.

Nu is het vervroegd aflossen afgewezen!

Wat is er aan de hand hoe kan 1 persoon het ene zeggen en de ander weer wat anders?! 


Komt in orde, @Jacqueliene Kun je voor de zekerheid in je Forumprofiel nog een bereikbaarheidsnummer vermelden? 

En daarnaast kan ik nog steeds niet mijn facturen zien op de app of site ik snap het niet?

Hoezo kan ik nergens op of niks zien!?!? 


Dag @Jacqueliene Ik kan zien dat je met een collega van de klachtenafdeling hebt gesproken. Wat ik lees is dat je hebt afgesproken om het toestelkrediet af te kopen. Daarna kan je zoon een betalingsregeling te treffen voor de andere kosten. Daarna kan het nummer naar een prepaid-variant. 

Als ik het zo lees zijn er toch nog wat losse eindjes en zaken die je dus niet duidelijk zijn. Ik raad je aan om dit toch even met de klachtafhandelaar op te nemen. Hij kan je echt het beste adviseren hierin. 


Dag @Jacqueliene Ik kan zien dat je met een collega van de klachtenafdeling hebt gesproken. Wat ik lees is dat je hebt afgesproken om het toestelkrediet af te kopen. Daarna kan je zoon een betalingsregeling te treffen voor de andere kosten. Daarna kan het nummer naar een prepaid-variant. 

Als ik het zo lees zijn er toch nog wat losse eindjes en zaken die je dus niet duidelijk zijn. Ik raad je aan om dit toch even met de klachtafhandelaar op te nemen. Hij kan je echt het beste adviseren hierin. 

Dat was inderdaad afgesproken van het toestelkrediet maar op het moment dat ik dat probeerde kon het niet en is de aanvraag afgewezen. 

Er is gewoon niks duidelijk nu en ik kan niet eens op de kpn app of site de facturen zien, dat speeld ook al zeker een maand. 


Reageer