Skip to main content
Vraag

Bellen naar Belgiƫ vanuit Nederland: zijn daar extra kosten aan verbonden?

• June 26, 2026
  • 7 reacties
  • 77 keer bekeken

Ik bel naar mijn vriendin in belgie vanuit nederland. Gaat dit mij extra kosten opleveren met mijn bundel onbeperkt bellen en smsen?

7 reacties

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • June 26, 2026

Inderdaad, vanuit NL naar het buitenland bellen valt niet onder de bundel ​@Youri van hoolwerffĀ 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • June 26, 2026

Correctie: ook het bellen naar EU landen valt binnen jouw bundel (onbeperkt bellen en smsen). Net als het gebruik als je in België bent trouwens. 

bron

Belgiƫ

Dezelfde tarieven als in Nederland

Je kan gewoon blijven internetten, bellen en sms’en uit je huidige abonnement zoals je gewend bent. Je hoeft geen Extra Bundel aan te zetten.

Tarieven

Data verbruik Nationaal tarief
Bellen naar dit land Nationaal tarief
Bellen vanuit dit land Nationaal tarief
Oproepen ontvangen binnen dit land gratis
Ontvangen van SMS gratis
Verzenden van SMS € 0,07 per sms

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • June 26, 2026

Hallo ​@RBxxĀ is dat gewijzigd dan?

Vroeger gold bellen binnen de EU als onder de bundel, dus ook vanuit de EU naar NL bellen, alleen bellenĀ  vanuit NL naar het buitenland valt/viel niet onder de bundel.

Praat me bij.

Ā 

Ā 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • June 26, 2026

Klopt, maar dat is al een flinke tijd geleden ​@JanDĀ 

Bellen en sms'en binnen de EU

Reis je in de EU en heb je je abonnement afgesloten na 3 februari 2019? Dan bel en sms je gewoon vanuit je bundel naar ieder ander nummer in de EU. Ook als je in Nederland bent.

Is je abonnement van vóór 4 februari 2019? Dan kunnen de kosten anders zijn. Dit hangt af van je abonnement en de datum waarop je 't abonnement hebt afgesloten. De uitzonderingen voor oudere abonnementen staan bij het onderdeel Abonnement afgesloten vóór 4 februari 2019? op deze pagina.

Bron:Ā https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/binnen-eu

Stukje lager op die pagina.

• June 26, 2026

Ik bel naar mijn vriendin in belgie

Wat voor telefoonnummer is dat ?Ā 
Belgisch of Nederlands ? Mobiel ?Ā 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Youri van hoolwerffĀ 

Het staat ook keurig op de website van KPN vermeld, alleen is het even klikken op de ā€œiā€ bij de sim-only abonnementen op de bestelpagina.

Zou staat het op de website van KPN:

Bellen en sms'en

• Ben je door je belminuten of sms’jes heen? Dan betaal je een buitenbundeltarief. In Nederland en de EU is dat: € 0,23 per minuut en € 0,07 per sms. Dit geldt alleen als je geen abonnement hebt met onbeperkt bellen en sms’en.

• Je kan op de paginaĀ Tarieven voor Mobiel abonnement en Sim OnlyĀ alle tarieven bekijken. Daar zie je bijvoorbeeld wat bellen naar het buitenland of servicenummers kost.

• Met onbeperkt bellen bel je zonder extra kosten naar gratis nummers (zoals 0800 en 088). Je kan ook bellen naar betaalde informatienummers (zoals 090x, 18xy, 084 en 087). Let op: je betaalt dan wel de extra kosten van de dienst zelf.

• Bel je vanuit een EU-land naar Nederland of een ander EU-land? Dan valt dit binnen je bundel.

• Bel je vanuit Nederland naar een EU-nummer? Dan valt dit ook binnen je bundel.

• Minuten en sms’jes die je over hebt, kan je niet meenemen naar de volgende maand.

• Je gesprekken worden per seconde afgerekend.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 26, 2026

Bij kpn, Vodafone en OdidoĀ valt vanuit Nederland naar deze landen (landcodes) bellen binnen de bundel.Ā 

Kan het kloppen dat jij een andere provider hebt, ​@JanDĀ ? Budget, Ben, Simyo,...