Skip to main content

Kortgeleden belde ik naar familie in Duitsland. Toen bleek dat ik extra kosten kreeg. Dit snapte ik niet want binnen Europa worden er toch geen extra kosten meer in rekening gebracht als je een abonnement hebt?

Ik heb al een aantal jaren een abonnement bij Telfort. WAt is er aan de hand, waar heb ik recht op?

Wat voor een soort abonnement heb je? belde je vast of mobiel?

misschien dat je hier even kan kijken:

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/uitleg-over-tarieven-buitenland.htm

 

De link: 'bekijk de tarieven (abonnement)’ stuurt je naar de KPN website. als ik hier invul Duitsland > ‘van Nederland naar Duitsland’ zitten hier voor bellen de kosten van €0,23 aan verbonden. 

komt dit overeen met de extra kosten die je hebt gemaakt?


Waarschijnlijk belde je mobiel, gezien de plek waar je je bericht hebt geplaatst 😉 @Rubbere Robbie 

Bellen binnen de EU (behalve vanuit NL) valt al geruime tijd binnen de bundel en daar worden dus géén extra kosten voor berekend. Bellen vanuit NL naar andere EU-landen valt echter pas binnen de bundel bij de abonnementen die ná 3 februari 2019 zijn afgesloten. Gezien het feit dat je al jaren klant bent, zul jij een “ouder” abonnement hebben.

Wat je kunt doen is een ander abonnement afsluiten, zodat je voortaan óók vanuit Nederland naar bijvoorbeeld Duitsland kunt bellen, zonder dat je hiervoor extra kosten maakt.

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/binnen-eu.htm

Hier staat ook het volgende te lezen:

“Abonnement dat voor 26 januari 2020 Telfort was.”
• Let op als je in Nederland bent: bellen en sms’en vanuit Nederland naar een buitenlandsnummer in de EU zit niet in je abonnement. Je betaalt een hoger tarief per minuut en sms. 


Bellen vanuit NL naar andere EU-landen valt echter pas binnen de bundel bij de abonnementen die ná 3 februari 2019 zijn afgesloten.

...

Dit! Bedankt @jlthkoch 


Allemaal heel hartelijk bedankt. 

Blijkt weer eens dat het feit dat je heel lang ergens klant bent (geweest) zeer gewaardeerd wordt door extra kosten in rekening te brengen.

Ik kan mij niet herinneren dat KPN of Telfort  mij gemeld hebben dat ik naar een ander abonnement moet overstappen. Maar dat zal ik zeker bekijken.


Graag gedaan, @ZAKKENw8en 
Tja, abonnementen veranderen nu eenmaal. Sommige dingen worden beter en sommige slechter… Telfort en KPN gaan je inderdaad -meestal-  niet melden dat je een ander abonnement mag (niet moet) afsluiten, maar ik meld je dit omdat het voor jou wellicht gunstiger kan zijn als je vaak naar familie in Duitsland wilt bellen.


Het is een vakantieregeling. Zodat je in het buitenland (E.U. land) je bundel kunt gebruiken. Gebruik binnen je eigen land en bellen naar het buitenland is derhalve E.U. wijs niet verplicht voor providers om binnen de bundel aan te bieden.

Ook andere providers hebben abonnementen die bellen naar een ander E.U. land niet binnen de bundel aanbieden.


Nogmaals bedankt


Ik heb alles van KPN, maar ze zullen nooit als je er niet om vraag een advies uit brengen zodat je kosten kunt besparen. Ik heb alles in 1 incl. DIV Sim only  abonnementen . Ze gooien je wel plat met hussel zodat je minder extra’s wat zenders betreft en simonly abonnementen die duurder zijn.

1 troost of je nu kpn, Telfort, vodafoon of andere providers gebruikt. Het is allemaal 1 pot nat. Zelfs als je weg ga, dan hebben ze nog maling aan de consument klanten.