Skip to main content

Mijn vrouw - Oekraïense - belt dagelijks naar haar moeder in Oekraïne. Dat ging prima tot en met 21 maart. Sindsdien lukt het niet meer met haar mobiel (ook niet met mijn mobiel). De verbinding wordt onmiddellijk afgebroken. Hetzelfde nummer bellen met de vaste lijn gaat zonder problemen.

 

Dus: sinds 3 dagen geen verbinding met mobiele telefoons, wél met het vaste toestel.

 

Hoi @motiv4u, welkom hier. 

Dat is wel gek zo ineens. Is dat het enige Oekraïense nummer dat je niet meer kan bellen met mobiel? Of kan je geen enkel nummer meer bereiken met mobiel? Zo kan ik vast beter uitzoeken wat er aan de hand is. 

In ieder geval wil ik ook vast meekijken. Zou je jouw profiel van jullie mobiele nummers willen voorzien? Hoor ik van je als je dat gedaan hebt. Dan ga ik kijken wat ik kan achterhalen. Gelukkig is er via de vaste lijn nog wel contact mogelijk


Andere nummers in Oekraïne kunnen wel mobiel + vast gebeld worden. Alleen dus één nummer: nummer van moeder van mijn vrouw.


Hallo @motiv4u

Dankjewel voor het aanvullen van jouw profiel, ik heb naar de instellingen van het nummer van jouw vrouw gekeken en ik zie daar geen blokkades of andere gekke dingen. Dit in combinatie met het feit dat jouw vrouw andere nummers, ook andere nummers in Oekraïne kan bereiken maakt dat ik denk dat het probleem bij het telefoon nummer van de moeder van jouw vrouw ligt. Ik ben blij dat ze nog wel te bereiken is via de vaste lijn! 


Ter verduidelijking: we kunnen het mobiel nummer van haar moeder niet bellen met KPN mobiel, maar datzelfde mobiel nummer wél met de vaste lijn van KPN. Dus mobiel-mobiel: noppes, vaste lijn-mobiel: OK


Kan het zijn dat haar moeder het nummer per ongeluk geblokkeerd heeft?  Er lijkt aan onze kant namelijk niks stuk.


OK, ik houd het op iets “raars”. Het nummer is niet geblokkeerd, vrij toegankelijk vanaf andere telefoonnummers - vanuit België, Duitsland, Oekraïne - en dus ook vanaf onze vaste lijn. Alleen niet met onze mobiele telefoons, beiden KPN.  

We laten het hierbij. Dankjewel om er naar te kijken.


Ik denk dat haar moeder nog even zou kunnen checken of haar dochters nummer (van jouw vrouw) per ongeluk in de lijst geblokkeerde nummers staat.

Ik heb laatst ook een nummer van uit de lijst 'recent’ per ongeluk geblokkeerd. Dat was met 2 tikjes op het scherm gebeurd, dus gaat '’snel en makkelijk'’ per ongeluk.

Of kan je dat Oekraïense nummer ook niet met jouw mobiel bereiken?

Ik vind het trouwens wel apart dat het mobiele netwerk in Oekraïne, voor zover de antennes niet door bombardementen stuk zijn, gewoon nog in de lucht is.

Sterkte met de situatie.