Skip to main content

Hallo, 

 

Ik heb afgelopen 2 dagen naar een toll free (gratis) nummer in de Verenigde Staten moeten bellen, in totaal 150 minuten. Nu zie ik dat hier € 46,80 voor in rekening wordt gebracht. Ik heb inmiddels wel begrepen dat bellen naar landen buiten de EU kosten met zich meebrengen, maar ook naar een gratis nummer van een vliegmaatschappij?

Hallo @JohannaN 

 

Dat is volstrekt logisch, bij een gratis nummer neemt de gebelde de kosten op zich maar die gaan natuurlijk geen hoge kosten voor telefoontjes vanaf buitenlandse nummers betalen.

 

Waarschijnlijk zal dat ook op de website van die vliegmaatschappij staan, dat het alleen toll free in de VS zelf is.


PeterG schreef:

KPN ondersteunt Collect Call vanuit en naar de V.S. al sinds 2013 niet meer. Dát nummer kun je derhalve niet gebruiken.

Bellen naar een nummer in de V.S. kost 30 cent per minuut + éénmalig een starttarief van 15 cent.

Houd je rekening met het tijdverschil?

Topic: 

Het kan alleen met een vast nummer én als je Belonbeperkt Altijd hebt.

TIP:

Bel je een kennis ofzo buiten de E.U. en je belt via Whatsapp of Skype dan kost dat thuis via Wifi niks en buiten de deur een beetje bundel voor audio bellen. Video bellen is buiten de deur niet aan te bevelen. Dat kost veel meer bundel.
De andere kant moet ook Whatsapp / Skype hebben natuurlijk...


Goedemorgen @JohannaN en welkom hier op ons forum :)

Dat zijn natuurlijk zure kosten, dat vooropgesteld. Ik kan helaas niet anders dan me aansluiten bij het antwoord van @GeSp. Dit zou inderdaad ook op de site van de vliegtuigmaatschappij vermeld moeten staan. Verder zie ik dat @PeterG nog wat goede tips heeft voor in de toekomst en ik hoop oprecht dat je hier wat aan hebt!


Hartelijk bedankt voor jullie reacties!?


Hartelijk bedankt voor jullie reacties!?

Graag gedaan en mocht je ons nog eens nodig hebben, laat het dan vooral weten @JohannaN :)
Voor nu in ieder geval nog een hele mooie dag toegewenst!