Skip to main content
Vraag

Bellen op Apple Watch met Multisim werkt niet, data wel

• May 23, 2026
  • 2 reacties
  • 20 keer bekeken

Sinds twee dagen heb ik een nieuwe Apple Watch Series 11 GPS + Cellular (46 mm) gekoppeld met KPN Multisim.

De koppeling en eSIM lijken goed te gaan:

• mobiel netwerk op de Watch is actief
  • KPN NL staat zichtbaar op de Watch
  • mobiele data werkt
  • meldingen komen binnen
  • Multisim staat actief in MijnKPN

Alleen standalone bellen werkt niet.

Situatie:

• Als mijn iPhone aan staat en in de buurt is, werkt alles normaal.
  • Als mijn iPhone uit staat of niet bereikbaar is, ontvang ik geen oproepen op de Watch.
  • Bij testen kreeg ik soms zelfs de melding: “oproep niet toegestaan”.

Ik heb al geprobeerd:

• Watch en iPhone herstarten
  • eSIM/profiel verwijderen en opnieuw toevoegen
  • wifi-bellen gecontroleerd (staat aan)
  • “Bel via andere apparaten” gecontroleerd (staat aan)

Het lijkt daarom alsof mobiele data wel actief is, maar voice/provisioning voor de Apple Watch nog niet goed staat aan KPN-zijde.

Heeft iemand dit eerder gehad of weet iemand wat hier nog gecontroleerd/reset moet worden?

Alvast bedankt!

2 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Stormkracht, goed dat je hier een topic voor aanmaakt! 

Zo te lezen heb je het meeste van wat je zelf kunt doen al geprobeerd. Had je hiervoor een andere Apple Watch en ging het daarop wel goed? Of is dit de eerste Apple Watch die je gebruikt met multisim? 

Je hebt zowel de Watch als de iPhone al eens herstart, zou je dit nogmaals willen doen door ze beiden uit te schakelen en daarna eerst de iPhone weer in te schakelen?
Wacht tot deze verbinding heeft met het netwerk en schakel daarna pas de Watch in. Werkt het dan wel weer? 

Zo niet, wil je dan de gegevens in je communityprofiel controleren, kloppen die nog? Dan kan ik kijken of de activatie vanuit ons goed gegaan is.
Mocht je sneller contact willen, dan kun je ook een belafspraak (rechts onderin) met ons maken. Dan belt mijn collega je op en kunnen jullie samen alles doorlopen. 

Ik hoor het graag!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 25, 2026

Hi Sanne,

Dank je wel voor je reactie! 😊

Dit is mijn eerste Apple Watch met multisim. Inmiddels heb ik vrijwel alle stappen al meerdere keren doorlopen, waaronder:

• iPhone en Watch opnieuw opstarten
  • eerst iPhone volledig laten verbinden en daarna pas de Watch inschakelen
  • multisim opnieuw activeren
  • oude Apple Watch verwijderen uit mijn account

Daarnaast werken mobiele data, apps, meldingen, contacten en agenda op de Watch allemaal goed. Alleen standalone functies zoals bellen en berichten sturen wanneer de iPhone uit staat of niet in de buurt is werken niet.

Via Facebook contact is er inmiddels al een storingsbon aangemaakt en is het probleem doorgestuurd naar de technische dienst. Ik heb daarna jullie voorgestelde opstartvolgorde nogmaals geprobeerd, maar helaas zonder verschil.

Mijn gegevens in mijn profiel moeten kloppen.