Skip to main content

Zit soms op een plek waar 4G niet zo sterk is. Begrijp dat als je WIFI goed is dat je dan “bellen via WIFI” kan doen.

Bij mij werkt bellen via WIFi niet. Zie bij “Verbindingen” wel WIFI en direct daarna Bluetooth.

Volgens KPN instructie op website https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen.htm#!/device/samsung/galaxy-s20-4g-fan-edition-dual-sim-sm-g780f/topic/bellen/wifi-bellen-vowifi/4

zou ik tussen die 2 een optie “bellen via wifi” moeten zien. Niet op mijn telefoon.

 

Via forum begreep ik dat een KPN sim i.p.v. een oudere Telfort SIM wel eens wil helpen. Dus nieuwe KPN sim gevraagd en die zit nu in toestel. Geen resultaat. Toen maar even gebeld met 0800-0431.

 

Acties gedaan na bellen met 0800-0431:

  1. Alle software updates uitgevoerd (altijd handig), Stonden paar kaar en zit nu op 1 maart 2022.
  2. Advies om als bovenstaande niet werkte op dan een e-SIM te installeren. KPN app op telefoon en helaas, e-SIM wordt niet ondersteunt op S20FE 4G en komt ook niet op als optie.

Begrijp uit wat andere forum post dat er soms iets in KPN backend systemen rechtgezet moet worden.

Dus hoe krijg ik “bellen over WIFI” op mijn telefoon werkend? Of in ieder geval dat ik tussen “WIFI” en “Bluetooth” die optie kan gaan aanvinken.

Hoi @zippie. Welkom op het KPN Forum. Wat goed dat je deze vraag hier stelt. Ik zei dat je jouw gegevens al hebt achtergelaten in het KPN Forum profiel. In onze systemen vind ik terug dat bellen over Wifi is ingeschakeld. Heb je op deze pagina gecontroleerd of jouw toestel geschikt is? Verder staan in deze handleiding de stappen die je moet doorlopen om Bellen over WiFi in te schakelen op jouw toestel


Hallo @zippie 

De optie “Bellen via WiFi” vind je bij Samsung (Android 12) op een andere plaats.

Open de “Bellen” app. Ga dan via de drie puntjes rechtsboven naar Instellingen en dan vind je op het volgende scherm Oproep-instellingen de optie “Bellen via Wi-Fi”

Je kan daarbij ook je voorkeur instellen, mobiele netwerk (indien beschikbaar) of anders wifi netwerk.

 


Hi @Vikash , ik denk dat KPN eens met een “stofkam” door de toestelhulp(en) heen moet gaan.
Met al die Android updates kloppen sommige aanwijzingen niet (meer).


Hi @RBxx , bedankt voor het antwoord. Inderdaad, ik heb Android 12 en ik heb de optie nu in de bellen app gevonden. Ik ondersteun je opmerking, goed als KPN toestelhulp actualiseert op de Android versies die een apparaat nu ondersteund.

 

PS, ergens is dit ook een opmerking van mijn (bejaarde) ouders. Jammer dat bij elke nieuwe software update Google of een app leverancier weer allerhande opties verplaatst, interface weer veranderd etc. Dan  moet je vaak opnieuw zoeken om met name de wat meer obscure opties te vinden. Hihi, begint nu dus ook voor mij te gelden met de deze bellen over wifi optie.