Skip to main content

Ik ben overgegaan op KPN voor mijn mobiele telefoon.
De dekking waar ik woon 6891CM Rozendaal is echt heel slecht.
Aangezien ik veel zakelijk moet bellen is dat eigenlijk niet te doen.
Bellen over WiFi werkt echter ook niet goed.
Er vallen steeds stukken van het gesprek weg

Dag @Roel Doornebosch ervaar je met andere apparaten ook problemen met wifi of is het echt alleen met bellen over wifi?


Goeie morgen Joep,
Het is alleen met bellen over WiFi.
 


@Roel Doornebosch Welkom op het forum. 

Erg irritant dat de dekking op je adres niet goed is, En dat ook bellen via wifi niet goed werkt. 

Doet het probleem met het bereik zich alleen voor op je thuisadres? 

En mag ik vragen welk toestel je gebruikt? 


We hebben het probleem alleen thuis.

Ik heb een Samsung Galaxy S20 Ultra 5G en mijn vrouw IPhone 10.

 


De decking in Rozendaal is echt slecht.


@Roel Doornebosch 

Wat is je gemiddelde download en upload van je internet verbinding via wifi (Speedtest)?

Hoe goed is het wifi signaal in huis?

Heb je ook een probleem met wifi bellen wanneer je in de buurt van de wifi antenne van het modem/router sta of is het een bepaalde plek in huis?

Is kpn je internet provider voor het vaste netwerk of een andere internet provider?

Gebruik je 2,4Ghz en/of 5Ghz voor wifi?

Een mogelijke oplossing is om je wifi op een andere kanaal/frequentie te zetten en kijken of het wifi bellen dan beter gaat.


De downloadsnelheid is nu 30Mbs en up 100Mbs.
De dekking van WiFi in het hele huis is goed.
Het is een alleenstaand huis.

Beneden de router en boven een versterker.
De router werkt op 2,4 en 5 Ghz.

De provider is online.
Ik ga proberen of een ander kanaal verbetering brengt.

 


Ook even met on line contact opnemen, want daar ben je dus klant voor je thuisnetwerk.

 


Dat ga heb ik al gedaan.
Het netwerk voldoet aan alle eisen.
Daarnaast wordt het probleem natuurlijk veroorzaakt door de slechte dekking van het KPN netwerk in Rozendaal. Mijn vraag is daarom ook of dit niet opgelost kan worden.


OnLine huurt capaciteit bij KPN en als klant van OnLine kan KPN, de provider, waar dit forum bij hoort, helaas niets voor je betekenen.

 


Ik heb een zakelijk mobiel abonnement met mijn bedrijf bij KPN.
Kunt u kijken of het gepland is of de dekking van KPN binnen afzienbare tijd wordt verbeterd?


@Roel Doornebosch Voor zakelijke situaties kan ik dit helaas sowieso niet inzien. 

Ik zou je in dit geval willen adviseren (als dat lukt) om te bellen naar 0800-0403.

Of anders een topic te openen op https://zakelijkforum.kpn.com/.Â