Skip to main content

Ik heb vandaag een bellen/sms bundel 60 min gekocht om naar België te kunnen bellen maar helaas lukt het niet. Elke keer hoor ik u kunt niet bellen. Heb klantenservice gebeld en van hun moest naar een KPN winkel. Daar aangekomen hebben ze mij niet kunnen en moest ik weer de klantenservice bellen. Ik word er moedeloos van. Kent iemand dit probleem. En de oplossing?

@DannyBisoen Welkom op het forum. 

Erg irritant dat het niet lukt om naar België te bellen. 

Ik neem in dit geval aan dat het om een Prepaid bundel gaat? 

Lukt het alleen niet om naar België te bellen of kun je binnen Nederland ook niet bellen? 

Zou je voor mij ook je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 


Beste Rutger,

Nee helaas kan ik nog steeds niet bellen naar Belgie maar wel in Nederland. Het gaat om een prepaid bundel 60min bellen/sms in de EU van €4,00. Daarnaast heb ik nog prepaid beltegoed van €10,00 (bonus) op de simkaart zelf. En wat ik ook niet begrijp is als ik bel dan gaat niet de beltegoed van prepaid eraf maar van de bundel. Hopeloos.


@DannyBisoen Ik wil graag voor je controleren hoe dit zit. 

Kan het kloppen dat het nummer dat ingevuld is in je forumprofiel niet het prepaid nummer is waar het om gaat? 


Beste Rutger,

Het klopt dat de nummer niet van KPN is. Toen had ik de KPN nummer nog niet. Deze heb ik ongeveer 2 weken geleden gekocht en heb inmiddels gewijzigd naar de prepaid van KPN.


@DannyBisoen Bedankt voor het invullen van het juiste nummer. 

Ik heb het nummer gecontroleerd en zie de bundel inderdaad terugkomen. Ook zie ik dat de netwerkinstellingen juist staan, je zou dus naar het buitenland moeten kunnen bellen. 

Wat hoor je als je naar België probeert te bellen? En is het 1 specifiek nummer waarbij het niet lukt of meerdere nummers? 

 


Beste Rutger,

Heb meerdere Belgische telefoonnummers gebeld en krijg elke keer te horen "u kunt niet bellen. Om op te waarderen bel 1224". En als ik naar Nederlandse nummers bel dan word de belminuten afgerekend van de bundel maar niet van de beltegoed welke al op de simkaart stond. Rara🙂


@DannyBisoen Ik heb het voor je uitgezocht en heb in mijn eerste antwoord iets over het hoofd gezien. 

Op de pagina over de prepaid bundels staat onder de bundels het volgende: 

"Let op: je kunt de bundels niet gebruiken voor bellen of sms-en van Nederland naar het buitenland."


Beste Rutger,

Inderdaad . Het klopt. Je hebt helemaal gelijk. Heel erg bedankt voor je moeite. 

Groetjes Danny