Skip to main content

Goede dag,

Dit probleem is alleen raar genoeg tussen mijn moeder en mijzelf. 

Probleem: Als ik haar bel blijft hij maar overgaan onsdanks zij al heeft opgenomen.

Ik krijg zelfs geen voicemail.

Dit probleem gebeurd 50% van de tijd.

Please help ben al 2 keer naar kpn gereden maar nog niet opgelost.

Hoor het graag en alvast bedankt, 

Nathalie 

 

P.s. Onze mobiels zijn net nieuw, mijn moeder heeft hem net paar weekjes en we zitten beide bij kpn.

Goedemorgen @NathalieGl en welkom hier op ons forum :)

Dat is zeker een raar probleem dus goed dat je hier ook via deze weg melding van maakt. Wat krijgt je moeder te horen wanneer zij opneemt en hij bij jou op dat moment over blijft gaan? En wat hebben mijn collega's van de KPN winkel (?) precies aangegeven? Ik kan dit ook niet meteen plaatsen maar we gaan er natuurlijk alles aan doen om dit probleem voor jullie op te lossen!


Hoi JanZ,

 

Als zij opneemt klinkt het normaal bij haar zoals elk normaal telefoon gesprek, maar ze hoort mij niet.

In de winkel had 1ste keer het bellen via wifi uitgezet.

En de 2de keer hadden ze netwerkoperators automatisch uitgezet, plus roaming aangezet.

Oh ja vergeten te vermelden.

Ik had ook gebeld naar jullie hier over en de mevrouw zei dat het mobiele netwerk moest worden uit gelezen (ofzo) dit had ik ook aan gegeven in de winkel maar dat werd genegeerd.

Zelf 0% verstand ervan dus zal wel.

 

Groetjes Nathalie 


Bedankt voor de toelichting! Zou jij jouw simkaart dan eens in een ander toestel willen testen en kijken of je moeder jou dan wel hoort wanneer je haar belt?


Ik heb geen ander toestel liggen om dat te kunnen doen. Maar ik heb mijn mobiel ongeveer 2 maanden terug gekocht en mijn moeder 2-3 weken terug. Voor haar nieuwe mobiel hadden we dit probleem niet.


Ik heb geen ander toestel liggen om dat te kunnen doen. Maar ik heb mijn mobiel ongeveer 2 maanden terug gekocht en mijn moeder 2-3 weken terug. Voor haar nieuwe mobiel hadden we dit probleem niet.

Als het probleem pas speelt sinds het moment dat je moeder een nieuwe telefoon heeft, moeten we het denk ik in die hoek zoeken. Maakt het ook verschil waar jij je bevindt wanneer je jouw moeder belt? Omdat je aangeeft dat het in de helft van de gevallen wel goed gaat, zou dit wellicht een oorzaak kunnen zijn. Ik denk niet meteen aan instellingen o.i.d. want als die niet goed hadden gestaan dan was het de helft van de tijd niet goed gegaan.


Helaas maakt het niet uit waar wij ons bevinden. Als ik thuis, op werk of zelfs buiten ben gebeurd het. Zelfde geld voor haar maakt niet uit waar ze is.


Wat voor type toestel heb jij en welk toestel gebruikt je moeder momenteel? Zou je ook je forumprofiel voor me in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Je 06 nummer mag je bij de persoonlijke opmerkingen plaatsen!


Mijn moeder heeft een Samsung a53. 

En ik heb een Samsung s21


Top, bedankt!

 

Hoe lang heb je je simkaart al in gebruik? En weet je dat ook van je moeder? De reden dat ik dit vraag is omdat alle instellingen aan onze kant verder goed staan, ik wil daarom ook zoveel mogelijk zaken uitsluiten. Soms kan een verouderde simkaart voor problemen zorgen. Dan blijft het wel vreemd dat je alleen dit probleem ervaart wanneer je met je moeder belt. Hoe gaat het trouwens andersom; als jouw moeder met jou belt, werkt dat wel gewoon zoals het zou moeten? Of hoort ze je dan ook de helft van de tijd niet?


Mijn simkaart is volgens mij al super oud zou me niet kunnen herinneren dat ik hem vervangen moest.

Van mijn moeder weet ik het niet, maar denk ook al oud.

Mijn moeder naar mij bellen gaat goed, is echt als ik haar bel.

*Zal ik haar mobiele nummer ook in mijn profiel (persoonlijke opmerking) zetten?


Mijn simkaart is volgens mij al super oud zou me niet kunnen herinneren dat ik hem vervangen moest.

Van mijn moeder weet ik het niet, maar denk ook al oud.

Mijn moeder naar mij bellen gaat goed, is echt als ik haar bel.

*Zal ik haar mobiele nummer ook in mijn profiel (persoonlijke opmerking) zetten?

Ik heb meteen een nieuwe simkaart voor je aangevraagd en deze zal binnen 1 a 2 werkdagen met de post worden bezorgd! Mocht het nodig zijn dan kan ik ook voor je moeder altijd een nieuwe aanvragen maar laten we eerst even kijken of een nieuwe simkaart voor jou helpt. Ik zie je bevindingen in ieder geval graag tegemoet :)


Super. Zodra ik hem heb gewisseld en mijn moeder gek heb gebeld laat ik de uitslag horen. In ieder geval heel erg bedankt alvast!


Super. Zodra ik hem heb gewisseld en mijn moeder gek heb gebeld laat ik de uitslag horen. In ieder geval heel erg bedankt alvast!

Graag gedaan en ik hoor graag of de nieuwe simkaart het euvel heeft verholpen!


Hoi @NathalieGl , heb je de nieuwe simkaart inmiddels ontvangen en zo ja, is het probleem hiermee opgelost?


Hoi JanZ,

Ondertussen nu paar dagen de nieuwe simkaart in mijn mobiel.

Het lijkt te werken.

Maar ik ben pas overtuigd na 2 weken.

Ik zal zeker de uitslag doorgeven op dat moment.

Of eeerder maar dat hoop ik niet 😅

Groetjes!

 


So far so good dus 🙂 Goed om te lezen en bedankt voor het doorgeven van je bevindingen! Uiteraard zie ik ook de bevindingen na 2 weken graag tegemoet @NathalieGl


Hoi @NathalieGl, werkt alles nog steeds zoals het zou moeten?


Hi janZ,

Ja alles gaat goed en kan met een gerust hart zeggen "geen problemen meer".

Best grappig hoe iedereen dacht dat het probleem aan mijn moeders kant lag en dat het mijn simkaart was.

Nogsteeds een mysterie waarom het alleen tussen ons was maar goed opgelost.

Super bedankt voor het oplossen van het probleem!!!


Bedankt voor deze update @NathalieGl en heel fijn dat het probleem nu echt is verholpen! 

In ieder geval heel erg graag gedaan en mocht je ons in de toekomst nog een keertje nodig hebben, trek dan gerust weer via deze weg aan de bel :)
Dit topic sluit ik nu en mij rest niks anders dan je nog een mooie zondagavond toe te wensen!


Fijn zondag en ik weet zeker waar ik moet zijn volgende keer als er iets is!