Skip to main content

Ik kan niet bellen vanuit de USA, naar geen enkel mobiel of vast nummer in Nederland

Onderwerp moet natuurlijk zijn: bellen vanuit de USA


En voor het bellen heb ik gister een belbundel aangeschaft. Dat dan weer omdat mijn creditcard problemen geeft een ik daarvoor moet bellen....


Dus enige hulp van kpn zou fijn zijn


Niet zo handig dat het niet lukt @AlbertT NY 🙁

Onder je abonnement lijkt alles goed te staan, ik heb er vanaf onze kant dus niet direct een verklaring voor. Gebruik je wel de landcode +31 voor de nummers die je probeert te bellen?


Idd niet handig, zeker niet gezien de omstandigheden.  Zou 088 nummers een probleem kunnen zijn? Ik bel uiteraard wel met +31


Ik heb zelfs het 088nr opgeslagen in de hoop dat dat het probleem zou oplossen... helaas


En nu dan? Wat mag ik van kpn verwachten om het probleem op te lossen? 


Een 088 nummer kan je gewoon bellen vanuit het buitenland dus dat zal het probleem niet zijn. 

Wat wel een probleem kan zijn, is de provider waarmee je verbonden bent. Vrijwel alle Amerikaanse providers hebben het 3G netwerk en soms ook al het 2G netwerk uitgeschakeld, waardoor je verbinding hebt via 4G, maar niet alle providers hebben KPN al toestemming gegeven om hun klanten gebruik te laten maken van VoLTE ( bellen via 4G)

Zou je eens kunnen kijken wat er gebeurt als je handmatig verbinding maakt met het T-Mobile netwerk? Grote kans dat het bellen dan wel direct lukt!


Gelukt, dank!


Gelukt, dank!

Super en bedankt ook dat je even hebt laten weten dat dit heeft gewerkt @AlbertT NY!

Nog een mooie tijd toegewenst in de USA en mocht je ons nog een keer nodig hebben dan horen we dat natuurlijk ook graag.