Skip to main content

 

Ik ben sinds 2 weken KPN abonnee, bellen via 4g en wifi werkt overal prima, behalve op mijn werk. We hebben een geschieden wifi netwerk (gast en intern), via het gastnetwerk is bellen via wifi geen probleem, maar via het interne netwerk (wat alle medewerkers gebruiken) werkt het niet. Dit is op alle verschillende locaties (scholengemeenschap) het geval. Het ligt niet aan de ISP, de uiteindelijke verbinding met het internet is hetzelfde (Ziggo zakelijk). Ergens in de servers wordt er blijkbaar iets geblokkeerd of er is een ander iets gaande op het interne netwerk wat een conflict veroorzaakt met het bellen via wifi. Ik heb contact gehad met de technische dienst, maar zij konden mij niet vertellen in welke richting het moest zoeken. Heeft iemand een idee wat deze blokkade kan veroorzaken, zijn bepaalde poorten noodzakelijk bijvoorbeeld, zijn er andere vereisten om de verbinding via wifi tot stand te laten komen? Dan kan ik met onze netwerkbeheerder in gesprek en op zoek naar een oplossing.​​​​​

Hoe heb je dit toegestaan? Heb hetzelfde probleem dat mijn Netgear Orbi RBK50 de VOWiFi niet doorlaat naar server epdg.epc.mnc008.mcc204.pub.3gppnetwork.org

 

​​​​​Snap alleen niet waar ik die verbinding moet toestaan. Net als de term IPSec moet aanstaan komt ook niet voor in mijn router en manual.

hopelijk kan iemand me hier weer verder op weg helpen al is het met een andere merk om velden/benamingen te vergelijken in mijn router.

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Inmiddels heb ik voor mij de oplossing. Bij Ziggo firewall ipv4 de optie van "Blokkeer beschadigde IP-pakketten" uitschakelen.

Verder kan ik alles aanlaten.

Dan werkt alles super, wellicht ook voor op het werk een kleine aanpassing in de firewall mogelijkheden op deze manier.


Hi @Marc Van Elzelingen-Zanen, top dat je zelf hebt gevonden hoe je het wél voor elkaar krijgt, dank voor het delen van de oplossing!