Skip to main content

Hallo, ik kan bellen via WiFi voor mijn simkaart niet aanzetten. Hoe kan ik dit wel krijgen? 

Hoi @Proteos, Als je via 4G (VoLTE) kan bellen dan zou wifi bellen ook beschikbaar moeten zijn. Je kan dat zelf niet activeren. Een kpn moderator zou dit kunnen checken voor je.

Je toestel moet wel geschikt zijn voor KPN wifi bellen.

Is je toestel geschikt en het werkt nog steeds niet dan kan het zijn dat het IP adres van je modem/router op de lijst van kpn gezet moet worden. Hiervoor heb je de hulp van een kpn moderator nodig.

Wifi bellen werkt trouwens alleen wanneer het 4G signaal slecht is. Dan pas zal het toestel overschakelen naar wifi bellen.

Dit heb ik gevonden op de kpn website. Daar kun je ook vinden welke toestellen er geschikt zijn voor kpn wifi bellen. 

https://www.kpn.com/beleef/blog/mobiel-bellen-met-wifi-van-kpn.htm

 

 


Goedemorgen @Proteos en welkom hier op ons forum!

Zoals @Neville al aangeeft, dient je toestel hier wel geschikt voor te zijn. Welk toestel heb je precies? Als je ook meteen je forumprofiel invult (en een seintje kunt geven zodra je dit hebt gedaan) dan kan ik ook meteen even kijken of alles aan onze kant goed staat ingesteld :) 


@JanZ_ ik heb mijn profiel ingevuld.

Bij mijn andere sim kan ik het wel aanzetten. Het is een Xiaomi mi10t pro

 


@JanZ_ ik heb mijn profiel ingevuld.

Bij mijn andere sim kan ik het wel aanzetten. Het is een Xiaomi mi10t pro

 

Dankjewel voor het invullen van je profiel :)

Ben eens voor je gaan kijken en dit type toestel zou ook geschikt moeten zijn om mee te bellen via de wifi. Kun je de volgende stappen eens doorlopen:

 

  • Ga naar het Startscherm.
  • Scroll naar rechts.
  • Kies Instellingen.
  • Kies SIM-kaarten en mobiele netwerken.
  • Kies een sim / simkaart / eSIM, in dit geval SIM 1.
  • Scroll naar beneden.
  • Schakel Bellen met behulp van wifi in.
  • Scroll naar beneden.
  • Kies Netwerkvoorkeuren.
  • Kies Voorkeur voor wifi.
  • Bellen via wifi is ingeschakeld.

Laat je ons weten of het middels deze stappen is gelukt om bellen via de wifi te activeren?