Skip to main content

Voor mijn echtgenoot heb ik zijn senioren telefoon vervangen door een Doro 7030. Deze mobiel kan op 4g (ook ingesteld als voorkeur) en heeft de optie bellen via wifi. Dat is belangrijk omdat de ontvangst in huis slecht is. Toch lukt het niet om bellen via wifi aan te zetten. De simkaart is al vervangen door een nieuw exemplaar maar ook dat helpt niet. Momenteel schijnt er een electriciteit storing te zijn op de zendmast in Lelystad waardoor er bijna geen ontvangst is. Bij mijn Samsung a71 werkt bellen via wifi ook nu gewoon wel, ondanks dat de ontvangst maar 1 streepje is. De doro 7030 staat niet in de KPN lijst met geschikte toestellen maar het is toch raar als het toestel het wel ondersteund en je kan het dan niet gebruiken?

Hallo @Pegoza 

 

Als je de simkaarten verwisselt van toestel verhuist het probleem dan mee of werkt het dan nog steeds alleen op de Samsung?

Dan weet je i.i.g. of aan aan een instelling ligt of aan het toestel.


Als ik de simkaarten verwissel kan ik in de samsung wel bellen via wifi aanvinken maar het icoontje verschijnt niet.

In de Doro lukt het inschakelen ook niet met de andere simkaart.

Kan het misschien komen omdat de ontvangst momenteel bijna nul is?

Hoewel dat in de Samsung blijkbaar niet uitmaakt.


Het lijkt er dan op dat zowel de simkaart als de Doro (via KPN) het niet ondersteunen, dus al zouden de simkaart instellingen goed staan dan zou het nog steeds niet werken op de Doro maar zou het wel moeten werken op de Samsung met die nieuwe simkaart.

WiFi bellen zou zelfs moeten werken zonder mobiel bereik.

 

Ik zou ook niet weten wat de reden is waarom WiFi Calling wel door een toestel ondersteunt wordt maar blijkbaar niet bij alle providers.

Misschien dat een KPN medewerker (moderator) nog wat kan betekenen en weet of die toestel ook gat werken bij KPN.


Hoi @Pegoza, het mobiele bereik staat zoals GeSp al noemt los van het Wifi bellen. Wifi bellen kijkt alleen naar het WiFI netwerk bij jou in huis en maakt daar gebruik van. Het mobiele netwerk wordt op dat moment niet gebruikt. Dat jouw andere simkaart het in dat toestel ook niet doet geeft het vermoeden dat het toestel mogelijk niet wordt ondersteund, maar daar heb ik geen zekerheid over. Ik heb het daarom even voor je nagevraagd en ik kom er op terug als ik een reactie heb.


Hier ben ik weer @Pegoza, ik heb een terugkoppeling gekregen. Voor de Doro 7030 hebben wij geen bevestiging van Doro dat WiFi bellen zou moeten kunnen werken en jouw ervaringen bevestigen dat. Het kan zijn dat dat in de toekomst wel mogelijk wordt, maar daar is momenteel niets over bekend. 


Dank voor de moeite.

Heel jammer, dus geen oplossing voor slechte ontvangst helaas. Dan maar hopen dat probleem met mast in Lelystad snel wordt verholpen

 


Geen probleem @Pegoza, ik had je liever iets anders vertelt natuurlijk, maar zo weet je wel waar je aan toe bent. Hopelijk is die mast waar aan gewerkt wordt snel weer in de lucht, zodat jij ook weer volledig in de lucht benrt!