Skip to main content

We hebben een prive samsung s50 en een zakelijke samsung s9+ met beide kpn abonnement. Thuis netwerk is tevens aangesloten op kpn met de nieuwste experiabox v12.

Nu hebben we op beide toestellen bellen via wifi ingeschakeld conform de handleiding van kpn site maar bellen via wifi werkt niet terwijl die op beide telefoons ingeschakeld staat.

Ik heb gezocht naar een oplossing maar kon tot op heden geen oplossing terugvinden.

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Druk op de tekst bij de blauwe ronde 'knop’ in het menu en stel “voorkeur wifi” in. Standaard staat dat op 4G, dus bij een goed 4G signaal zal dan toch via dat gebeld worden. Tenzij je dus voorkeur wifi instelt.


Hallo Peter,

Deze staat reeds op voorkeur wifi..


Als je naast het wifi symbool ook een hoorntje met (klein) wifi symbool ziet dan bel je via wifi.


Als je naast het wifi symbool ook een hoorntje met (klein) wifi symbool ziet dan bel je via wifi.

Het blijkt dat op de prive telefoon de voorkeur toch op 4g staat.. deze werkt nu wel dus.

Enkel mijn zakelijke telefoon werkt nog niet, kan dit te maken hebben met mijn simkaart of abonnement?


Ik kan alleen ouderdom v.d. simkaart verzinnen.

Ik had geen 4G, maar 3G en dat bleek te liggen aan de ( 15 jaar ) oude simkaart. Van dat bellen via wifi had ik toen nog niet door (heb nét m'n eerste smartphone = Samsung A40 ).

Kijk eens op het scherm met welk netwerk je bent verbonden tijdens een gesprek. 3G of 4G.


Net contact gehad met mijn werkgever, die contact heeft gehad met KPN.

Het blijkt dat er configuratie bij de netwerkbeheerder incorrect waren, dit wordt als het goed is opgelost waardoor het morgen zou moeten werken.

In ieder geval bedankt voor het meedenken Peter


Update, de wijziging heeft inderdaad geresulteerd in een oplossing. Sinds gisteren is de functie actief.


Reageer