Skip to main content

Hallo allemaal,

Ik ben hier om hulp te vragen. Ik ben niet zo'n techneut. Ik merkte recent op dat tijdens het bellen mijn internet verbinding weg valt. Ik heb lopen googlen en ben inmiddels achter de termen bellen via wifi en bellen via 4g, maar het wordt mij niet duidelijk wat het verschil is, wat het beste of handigste is maar vooral: hoe zorg ik dat ik kan blijven internetten tijdens mijn telefoongesprekken? Wie kan mij dit in Jip en Janneke taal uitleggen? Alvast ontzettend bedankt!

Hallo @MISSxSTITCH 

 

Bellen via 4G heet ook wel VoLTE en Bellen via WiFi heet ook wel VoWiFi, het ligt aan het merk of type toestel welke termen er gebruikt worden.

Met Bellen via 4G bel je via de mobiele 4G dataverbinding van je telefoon i.p.v. b.v. 2G waarmee je nog via het mobiele telefoonnetwerk belt.

Als je via 2G belt dan schakelt je mobiel op dat moment terug naar 2G en valt daarmee je 4G dataverbinding weg.

Met Bellen via WiFi bel je via de WiFi verbinding waarmee je op dat moment verbonden bent, internet via WiFi blijft dan gewoon werken.

 

Als je toestel het ondersteunt kan je beide aanzetten, soms zoeken in je toestel waar dat zit of even googlen naar die instellingen voor jouw toestel, meestal kan je die vinden onder de instellingen van je mobiele netwerk.

Mocht je er niet uitkomen vermeld dan even welk merk en type mobiele telefoon je hebt.


Hallo @MISSxSTITCH 

 

Bellen via 4G heet ook wel VoLTE en Bellen via WiFi heet ook wel VoWiFi, het ligt aan het merk of type toestel welke termen er gebruikt worden.

Met Bellen via 4G bel je via de mobiele 4G dataverbinding van je telefoon i.p.v. b.v. 2G waarmee je nog via het mobiele telefoonnetwerk belt.

Als je via 2G belt dan schakelt je mobiel op dat moment terug naar 2G en valt daarmee je 4G dataverbinding weg.

Met Bellen via WiFi bel je via de WiFi verbinding waarmee je op dat moment verbonden bent, internet via WiFi blijft dan gewoon werken.

 

Als je toestel het ondersteunt kan je beide aanzetten, soms zoeken in je toestel waar dat zit of even googlen naar die instellingen voor jouw toestel, meestal kan je die vinden onder de instellingen van je mobiele netwerk.

Mocht je er niet uitkomen vermeld dan even welk merk en type mobiele telefoon je hebt.

Ik heb een samsung galazy flip 3 5g. Ik heb de instellingen gevonden zoals vermeld. Ik ga zo testen wat het doet met bellen.


Update, even getest met bellen naar mijn vriend en vooralsnog lijkt het nu te werken, het 4g teken blijft staan en ik kon ondertussen internetten. Dank u wel!


Fijn dat het nu werkt, prettig weekend.