Skip to main content

Mijn mobiele verbinding is thuis (nieuwbouw) zo slecht dat ik alleen bij het raam bereik heb en zelfs dan is de kwaliteit vaak niet goed.

Op aanraden van de FAQ heb ik als oud telfort-abonnee een nieuwe KPN SIM-kaart besteld en bellen via Wifi aangezet en ingesteld op “voorkeur Wifi”. Helaas werkt het bellen via Wifi alsnog niet. 

Dus heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn en wat ik kan doen om bellen via wifi aan de praat te krijgen? 

Alvast bedankt!

 

Telefoon al herstart?

Welke internetprovider heb je thuis?

Gezien de beschrijving van de instellingen….een Samsung telefoon?


Yes, ik heb de telefoon al opnieuw opgestart. 

Onze internetprovider is ook KPN, maar ook dat is overgezet van telfort, dus nog een telfort modem (Xperia box V10A).

De telefoon is inderdaad een Samsung (A40) en die zou volgens de KPN website ondersteund moeten worden.


Hier zelfde. Samsung A40. Heb keurig het symbool voor wifi bellen bovenin. Schuin liggend hoorntje met piepklein het wifi tekentje erboven.

Afbeelding. Uit dit topic op ander forum.


Hoi @Takkie86, welkom hier op het forum!

Ik zie dat Peter jou al wat op weg heeft geholpen. Werkt het bellen via wifi inmiddels? Ben benieuwd!


@Takkie86 We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het is opgelost. Anders weet je ons te vinden!


Beste Jose, 

Helaas is het nog niet verholpen. Het tekentje dat PeterG noemt is niet te zien wanneer ik wil bellen.


Misschien ondersteunt je TFT abonnement het niet? Een vh. Telfort abonnement.

Ik zelf heb KPN Hussel abo.

Het tweede tekentje geeft aan dat op dat moment wifi-bellen verbinding er is. Staat er dus zo lang er ook verbinding met wifi is; niet alleen als je belt. (dat cijfer 1 hoeft er niet bij te staan)

bron foto